20 Best Songs of Lana Del Rey (ok camille’s version)

20. National Anthem (2012)

“National Anthem” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey from her second studio album, Born to Die. Released as a single on June 15, 2012, it was produced by Emile Haynie, Jeff Bhasker, David Sneddon, and James Bauer-Mein. The song is characterized by its alternative hip-hop genre, featuring a hip-hop beat and heavy basslines.

The lyrics of “National Anthem” explore themes of wealth, power, love, and the American dream. Del Rey sings about a relationship with a wealthy man and the allure of a luxurious lifestyle. The song critically evaluates lavish lifestyles and contributes to the lyrical and thematic structure of the album.

The song’s music video, which depicts Del Rey as Marilyn Monroe and Jacqueline Kennedy, and ASAP Rocky as John F. Kennedy, has been noted for its exploration of power in American culture. The song and its video have had a significant cultural impact, with Del Rey’s use of classic American imagery and commentary on wealth and materialism reflecting broader societal themes. “National Anthem” has played a key role in shaping Del Rey’s image and career, contributing to her reputation as an artist deeply rooted in the pop lexicon of Americana.

「National Anthem」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの2枚目のスタジオアルバム「Born to Die」からの曲です。2012年6月15日にシングルとしてリリースされ、エミール・ヘイニー、ジェフ・バシャー、デイビッド・スネドン、ジェームズ・バウアー・メインによって制作されました。この曲は、ヒップホップビートや重厚なベースラインを特徴とする、オルタナティブヒップホップジャンルに分類されます。

「National Anthem」の歌詞は、富、権力、愛、アメリカンドリームのテーマを探求しています。デル・レイは裕福な男性との関係と、贅沢なライフスタイルの魅力について歌っています。この曲は贅沢なライフスタイルを批判的に評価し、アルバムの歌詞とテーマの構造に貢献しています。

デル・レイをマリリン・モンローとジャクリーン・ケネディ、エイサップ・ロッキーをジョン・F・ケネディとして描いたこの曲のミュージックビデオは、アメリカ文化における権力の探求で注目を集めています。この曲とそのビデオは、デル・レイの古典的なアメリカのイメージの使用と、富と物質主義についてのコメントがより広い社会的なテーマを反映しており、大きな文化的影響を与えました。「National Anthem」は、デル・レイのイメージとキャリアを形作る上で重要な役割を果たし、アメリカーナのポップ辞書に深く根ざしたアーティストとしての評判に貢献しました。

19. Arcadia (2021)

“Arcadia” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey, released on September 8, 2021, as the second and final single from her eighth studio album, “Blue Banisters”. The song was written and produced by Del Rey and Drew Erickson. It falls under the genre of alternative pop.

The lyrics of “Arcadia” depict Del Rey’s love for her adopted city, Los Angeles, and specifically a city within it called Arcadia. The song is seen as a farewell to an industry that criticized her, with Arcadia symbolizing her music career going sour. The song received critical acclaim, with reviewers praising Del Rey’s vocals and the piano-driven production.

“Arcadia” has had a significant impact on Del Rey’s career and the music industry. It is seen as a reflection of her journey, from her beginnings to her current status in the music industry. The song has been described as an “astonishing farewell to an industry that trashed [Del Rey] from the beginning” and a celebration of herself. This song, like many of Del Rey’s works, continues to influence the music industry and her fans worldwide.

「Arcadia」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの8枚目のスタジオアルバム「Blue Banisters」からの2枚目で最後のシングルとして、2021年9月8日にリリースされた曲です。この曲は、デル・レイとドリュー・エリクソンによって書かれ、制作されました。オルタナティブポップに分類されます。

「Arcadia」の歌詞は、デル・レイが養子にした都市、ロサンゼルス、特にその中のアーカディアという都市への愛を描いています。この曲は、彼女を批判した業界への別れとして見られ、アーカディアは彼女の音楽キャリアが悪化したことを象徴しています。この曲は批評家から絶賛され、評論家はデル・レイのボーカルとピアノ主導の制作を称賛しました。

「Arcadia」は、デル・レイのキャリアと音楽業界に大きな影響を与えました。彼女の始まりから音楽業界での現在の地位まで、彼女の旅の反映と見なされています。この曲は、「[デル・レイ]を最初から破壊した業界への驚くべき別れ」であり、彼女自身の祝福であると説明されています。この曲は、デル・レイの多くの作品と同様に、世界中の音楽業界と彼女のファンに影響を与え続けています。

18. Hope is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have - But I Have It (2019)

“Hope is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have – But I Have It” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey. The song was released on January 9, 2019, as the third single from her sixth studio album, “Norman Fucking Rockwell!”. It was co-written and produced by Lana Del Rey and Jack Antonoff.

The song is a poignant reflection of Del Rey’s emotional state, with lyrics that reference feelings of isolation and the struggles of living in the public eye. The lyrics also contain strong references to the famous American poet, novelist, and short-story writer Sylvia Plath.

Musically, the song continues Del Rey’s exploration of the dream pop genre, with its atmospheric soundscapes and melancholic undertones. The song’s production is minimalist, allowing Del Rey’s haunting vocals to take center stage.

The song has been noted for its introspective lyrics and its raw, emotional delivery, which have resonated with many listeners. It has further solidified Del Rey’s reputation as a unique and influential voice in contemporary music. The song’s exploration of personal and societal struggles has contributed to its cultural impact and has continued to shape Del Rey’s musical career.

「Hope is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have – But I Have It」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの曲です。この曲は、2019年1月9日に、彼女の6枚目のスタジオアルバム「Norman Fucking Rockwell!」からの3枚目のシングルとしてリリースされました。ラナ・デル・レイとジャック・アントノフが共同で作詞・制作しました。

この曲は、デル・レイの感情的な状態を痛烈に反映しており、歌詞には孤独感や世間の目で生きることの苦労を参照しています。歌詞には、有名なアメリカの詩人、小説家、短編小説家であるシルヴィア・プラストに強い言及も含まれています。

音楽的には、この曲はデル・レイのドリームポップジャンルの探求を続け、その雰囲気のあるサウンドスケープとメランコリックなニュアンスを持っています。この曲の制作はミニマリストで、デル・レイの不気味なボーカルが中心になっています。

この曲は、多くのリスナーに共感した内省的な歌詞と、その生々しく感情的な表現で注目を集めています。それは、デル・レイの現代音楽における独特で影響力のある声としての評判をさらに固めました。この曲の個人的な苦悩と社会的な苦悩の探求は、その文化的影響に貢献し、デル・レイの音楽的キャリアを形作ってきました。

17. Say Yes To Heaven (2023)

“Say Yes To Heaven” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey, released as a single on May 19, 2023. The song was written by Del Rey and Rick Nowels, who also produced it. It is an outtake from the sessions of her third studio album, Ultraviolence (2014).

The song is characterized as an ambient and downbeat ballad. It incorporates muted drums, tambourine, and reverbed, finger-picked guitar arpeggios. The lyrics are about a narrator encouraging her lover to run away with her. The song explores themes of surrendering to love, finding peace, and being fully present in a relationship.

The song had a significant cultural impact. It was leaked online and went viral on TikTok, leading to its surprise release. Despite no promotion, it debuted at No. 7 on global Spotify with over 1.4 million streams, marking the biggest solo streaming debut of Del Rey’s career⁵. It peaked at number 18 on the Billboard Global 200 and the top 10 on singles charts in Ireland, New Zealand, Poland, and the United Kingdom. In the United States, it peaked at number 54 on the Billboard Hot 100.

「Say Yes To Heaven」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの曲で、2023年5月19日にシングルとしてリリースされました。この曲は、デル・レイとリック・ノウェルズによって書かれ、プロデュースもされました。彼女の3枚目のスタジオアルバム「Ultraviolence」(2014年)のセッションからのアウトテイクです。

この曲は、アンビエントでダウンビートのバラードとして特徴づけられます。ミュートされたドラム、タンバリン、リバーブ、指で弾いたギターアルペジオが組み込まれています。歌詞は、ナレーターが恋人に一緒に逃げるように勧める内容です。この曲は、愛に身を任せること、平和を見つけること、そして関係に完全に存在することのテーマを探求しています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。オンラインでリークされ、TikTokでバイラルとなり、サプライズリリースにつながりました。宣伝なしにもかかわらず、140万回以上のストリーミングでグローバルSpotifyで7位にデビューし、デル・レイのキャリアで最大のソロストリーミングデビューを記録しました。ビルボードグローバル200で18位、アイルランド、ニュージーランド、ポーランド、イギリスのシングルチャートでトップ10にランクインしました。アメリカでは、ビルボードホット100で54位に達しました。

16. Born To Die (2012)

“Born To Die” is a significant song by American singer-songwriter Lana Del Rey, from her major-label debut album of the same name. The song was written and composed by Del Rey and Justin Parker, and produced by Emile Haynie. It is a pop and trip hop ballad, featuring hip-hop-influenced beats and string arrangements. The album, including this song, is characterized by its cinematic composition and a blend of alternative pop, baroque pop, trip hop, and indie pop.

The lyrics of “Born To Die” explore themes of love, despair, and existentialism. Del Rey described it as a “homage to true love and a tribute to living life on the wild side”. The song speaks of a doomed relationship and captures the inherent fragility and temporality of human existence.

The song and the album had a profound cultural impact and influence. They shifted the trajectory of pop and indie music, proving there was a place for nuanced theatrics and escapism. The sound and aesthetic of ‘Born To Die’ created a blueprint for numerous artists and cultural movements during the 2010s and beyond. It also played a pivotal role in Del Rey’s career, helping her transform into a generation-defining songwriter.

「Born To Die」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの主要レーベルデビューアルバム「Born To Die」からの重要な曲です。この曲は、デル・レイとジャスティン・パーカーによって書かれ、作曲され、エミール・ヘイニーによって制作されました。ヒップホップの影響を受けたビートやストリングアレンジをフィーチャーしたポップとトリップホップのバラードです。この曲を含むアルバムは、その映画のような構成と、オルタナティブポップ、バロックポップ、トリップホップ、インディーポップの融合が特徴です。

「Born To Die」の歌詞は、愛、絶望、実存主義のテーマを探求しています。デル・レイはこれを「真の愛へのオマージュであり、ワイルドサイドで生きる賛辞」と表現しました。この曲は運命的な関係について語っており、人間の存在の本質的な脆弱性と一時性を捉えています。

この曲とアルバムは、ポップとインディー音楽の軌道を変え、ニュアンスのある演劇と逃避の場所があることを証明しました。’Born To Die’のサウンドと美学は、2010年代以降の多くのアーティストや文化運動の青写真を作りました。また、デル・レイのキャリアにおいても重要な役割を果たし、彼女が世代を定義するソングライターへと変貌するのに役立ちました。

15. Doin' Time (2019)

“Doin’ Time” is a track from Lana Del Rey’s sixth studio album, “Norman Fucking Rockwell!”. The song, produced by watt and Happy Perez, is a cover of the American band Sublime’s 1996 song of the same name. The genre of the song is described as trip-hop, a fusion of hip hop and electronica until neither genre is recognizable.

The lyrics of “Doin’ Time” introduce a central theme of a rocky relationship. The relationship is described as being “on lockdown, like a penitentiary,” suggesting a feeling of confinement. The song reflects a long tradition of reinterpretation, and it’s just one example of the many ways “Summertime” has been transformed since its premiere.

The song had a significant cultural impact. It brought the aria “Summertime” from the opera Porgy and Bess into the realm of popular music. Lana Del Rey’s cover of “Doin’ Time” seems like it could have appeared on her debut, given her affinity for California. This song, though vastly different from the original aria, reflects Del Rey’s unique touch and adds a layer of complexity to a song that decidedly has very little. It remains a small treat in her discography.

「Doin’ Time」は、ラナ・デル・レイの6枚目のスタジオアルバム「Norman Fucking Rockwell!」からのトラックです。この曲は、ワットとハッピー・ペレスによって制作され、アメリカのバンドサブライムの1996年の同名曲のカバーです。この曲のジャンルは、ヒップホップとエレクトロニカの融合であるトリップホップと説明されています。

「Doin’ Time」の歌詞は、不安定な関係の中心的なテーマを紹介しています。この関係は「刑務所のようにロックダウンされている」と表現されており、閉じ込められた感じが示唆されています。この曲は長い伝統の再解釈を反映しており、「Summertime」が初演以来どのように変化したかの多くの例の1つに過ぎません。

この曲は大きな文化的影響を与えました。オペラ「ポーギーとベス」のアリア「サマータイム」をポピュラー音楽の世界に持ち込みました。ラナ・デル・レイの「Doin’ Time」のカバーは、カリフォルニアへの愛着を考えると、デビュー作に登場したように思えます。この曲は、オリジナルのアリアとは大きく異なりますが、デル・レイの独特なタッチを反映しており、明らかにほとんどない曲に複雑さを加えています。彼女のディスコグラフィーの中では、小さな楽しみであり続けています。

14. Lust for Life (2017)

“Lust for Life” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey, featuring Canadian singer The Weeknd. The song was written by the artists, Rick Nowels, and Max Martin and produced by Del Rey, Nowels, Dean Reid, and Kieron Menzies. Max Martin also handled the additional production.

The song is characterized as a dream pop and bubblegum pop song, reminiscent of 1960s music, especially from girl groups like the Shangri-Las and the Angels. The lyrics reference the poem “Invictus” by the English poet William Ernest Henley and explore themes of love, freedom, and the pursuit of happiness in the face of adversity.

“Lust for Life” has had a significant cultural impact, with its music video featuring Del Rey and The Weeknd singing on the top of the Hollywood Sign. The song has been noted for its departure from the melancholic, sad themes present in Del Rey’s previous works. It has also influenced her career, being the first song she wrote for the album and one she felt was a good record. The song has been performed at various concerts and included in her fourth headlining concert tour.

「Lust for Life」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイとカナダのシンガー、ザ・ウィークエンドによる曲です。この曲は、アーティスト、リック・ノウェルズ、マックス・マーティンによって書かれ、デル・レイ、ノウェルズ、ディーン・リード、キーロン・メンジーズによって制作されました。マックス・マーティンも追加の制作を担当しました。

この曲は、1960年代の音楽、特にシャングリラスやエンジェルズのようなガールグループを彷彿とさせる、ドリームポップとバブルガムポップソングとして特徴付けられます。歌詞は、イギリスの詩人ウィリアム・アーネスト・ヘンリーによる詩「インビクタス」を参照しており、愛、自由、逆境に立ち向かう幸福の追求を探求しています。

「Lust for Life」は、デル・レイとザ・ウィークエンドがハリウッドサインの頂上で歌うミュージックビデオで大きな文化的影響を与えました。この曲は、デル・レイの以前の作品に存在する憂鬱で悲しいテーマから離れたことで注目を集めています。また、彼女のアルバムのために書いた最初の曲であり、良いレコードだと感じた曲であるため、彼女のキャリアにも影響を与えました。この曲はさまざまなコンサートで演奏され、彼女の4回目のヘッドライニングコンサートツアーに含まれています。

13. Summertime Sadness (2012)

“Summertime Sadness” is a pop ballad by American singer-songwriter Lana Del Rey from her second studio album, “Born to Die” (2012). The song was released on June 22, 2012, by Interscope Records as the fourth single of the album. The song was produced by Emile Haynie and Rick Nowels, who also co-wrote the lyrics with Del Rey.

The song is characterized by its melancholic and poetic lyricism, which explores themes of love, loss, and yearning. It encapsulates the essence of bittersweet nostalgia related to love and loss that sometimes the summer season sparks in one’s mind.

“Summertime Sadness” had a significant cultural impact and influence on Del Rey’s career. It charted across Europe, reaching number one in Poland, Ukraine, and Armenia, and the top 10 in several other countries. In the U.S., the song became a sleeper hit, debuting at 72 on the Billboard Hot 100 and peaking at 6, becoming the highest-charting solo single of her career. The song’s success was further boosted by a remix by Cedric Gervais, which won a 2014 Grammy Award for Best Remixed Recording, Non-Classical. The song was ranked number 456 on Rolling Stone’s 500 Greatest Songs of All Time in September 2021.

「Summertime Sadness」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの2枚目のスタジオアルバム「Born to Die」(2012年)からのポップバラードです。この曲は、2012年6月22日にインタースコープ・レコードからアルバムの4枚目のシングルとしてリリースされました。この曲は、デル・レイと共に歌詞を共同執筆したエミール・ヘイニーとリック・ノウェルズによって制作されました。

この曲は、憂鬱で詩的な歌詞が特徴で、愛、喪失、憧れのテーマを探求しています。夏の季節が人の心の中に火をつけることがある、愛と喪失に関連するほろ苦いノスタルジアのエッセンスを凝縮しています。

「Summertime Sadness」は、デル・レイのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。ヨーロッパ全土でチャート入りし、ポーランド、ウクライナ、アルメニアで1位、他のいくつかの国でトップ10入りしました。米国では、この曲は寝起きのヒットとなり、ビルボードホット100で72位でデビューし、6位でピークを迎え、彼女のキャリアで最も高いチャート入りのソロシングルとなりました。この曲の成功は、セドリック・ジェルヴェスのリミックスによってさらに後押しされ、2014年のグラミー賞でベストリミックスレコーディング、ノンクラシカル賞を受賞しました。この曲は、2021年9月にローリングストーン誌の「史上最高の500曲」で456位にランクインしました。

12. Norman Fucking Rockwell (2019)

“Norman Fucking Rockwell” is the title track of Lana Del Rey’s sixth studio album, released on August 30, 2019. The album was primarily produced by Del Rey and Jack Antonoff, with additional contributions from Zach Dawes, Andrew Watt, and longtime Del Rey collaborator Rick Nowels.

Musically, the album features a soft rock sound consisting of psych-rock jams and piano ballads. The lyrics of the title track speak about an immature, pretentious poet, challenging the boundaries between innocence and growth. Del Rey’s alternative Rockwell exposes the hypocrisies and weaknesses that the American Dream often masks.

The album received universal acclaim, with music critics praising the album’s lyricism, production, and Del Rey’s musical progression. It was nominated for Album of the Year at the 62nd Annual Grammy Awards. The album was frequently listed by numerous publications as the best album of 2019, and since its release, it has been regarded as one of the greatest albums of the 2010s as well as a career highlight for Del Rey. This album marked a significant shift in Del Rey’s career, establishing her as one of America’s greatest living songwriters.

「Norman Fucking Rockwell」は、2019年8月30日にリリースされたラナ・デル・レイの6枚目のスタジオアルバムのタイトルトラックです。このアルバムは主にデル・レイとジャック・アントノフによって制作され、ザック・デューズ、アンドリュー・ワット、長年のデル・レイのコラボレーターであるリック・ノウェルズによる追加の貢献があります。

音楽的には、このアルバムはサイケデリックロックジャムとピアノバラードからなるソフトロックサウンドを特徴としています。タイトルトラックの歌詞は、未熟で気取った詩人について語り、無垢と成長の境界に挑戦しています。デル・レイの代替ロッキーは、アメリカンドリームがしばしば隠している偽善と弱点を暴露しています。

このアルバムは音楽評論家から絶賛され、アルバムの歌詞、制作、デル・レイの音楽的進歩を称賛されました。第62回グラミー賞でアルバムオブザイヤーにノミネートされました。このアルバムは、多くの出版物によって2019年のベストアルバムとして頻繁にリストされ、リリース以来、2010年代の最高のアルバムの1つであり、デル・レイのキャリアのハイライトと見なされています。このアルバムはデル・レイのキャリアにおいて大きな転換点となり、彼女をアメリカで最も偉大な現役ソングライターの1人として確立しました。

11. High by the Beach (2015)

“High by the Beach” is a single from Lana Del Rey’s fourth studio album, “Honeymoon,” released on August 10, 2015. The song was written by Lana Del Rey, Rick Nowels, and Kieron Menzies, who also served as the producers.

Musically, the song is a synth-led trap-pop and power pop ballad. It is more uptempo and pop-indebted than Del Rey’s previous releases but prominently recalls the hip hop and trip hop influences of her 2012 album, “Born to Die”. The song is based around electronic production, a trap beat, and an orchestral organ arrangement.

Thematically, “High by the Beach” is about escaping and seeking comfort by the seaside on the west coast. The lyrics reflect a heroine frustrated and disillusioned, tired of being a victim, and deciding to take matters into her own hands.

The song had a significant cultural impact and influence on Del Rey’s career. It debuted at number 51 on the Billboard Hot 100 a week after its release, spending three weeks on the chart altogether. The song also ranked at number 89 in Triple J’s Hottest 100 songs of 2015 in Australia.

「High by the Beach」は、2015年8月10日にリリースされたラナ・デル・レイの4枚目のスタジオアルバム「Honeymoon」からのシングルです。この曲は、ラナ・デル・レイ、リック・ノウェルズ、キーロン・メンジーズによって書かれ、プロデューサーも務めました。

音楽的には、この曲はシンセサイザーを主導するトラップポップとパワーポップバラードです。デル・レイの以前のリリースよりもアップテンポでポップに傾倒していますが、2012年のアルバム「Born to Die」のヒップホップとトリップホップの影響を強く思い出させます。この曲は、電子的な制作、トラップビート、オーケストラのオーガニストアレンジメントに基づいています。

テーマ的には、「High by the Beach」は、西海岸の海辺で逃げ出し、慰めを求めることについてです。歌詞は、イライラして幻滅したヒロインが、犠牲者になることに疲れ、自分の手で問題を解決することを決意していることを反映しています。

この曲は、デル・レイのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。発売から1週間でビルボードホット100で51位にデビューし、合計3週間チャート入りしました。この曲は、オーストラリアのTriple Jの2015年のホット100曲でも89位にランクインしました。

10. Chemtrails Over the Country Club (2021)

“Chemtrails Over the Country Club” is a title track from Lana Del Rey’s seventh studio album, released on March 19, 2021. The album was co-produced by Jack Antonoff, who also worked with Del Rey on her previous album, and Rick Nowels. The sound of the song is described as a blend of folk, country folk, and Americana.

The lyrics of the song reflect Del Rey’s signature style of melancholic storytelling. It talks about her group of friends living an idyllic life, ignoring the world’s problems, and enjoying their time together. The song contrasts the imagery of chemtrails, the focus of many conspiracy theories, with the sweet summer days of suburbia.

The album received acclaim from music critics and debuted at number one in eight countries, including the United Kingdom. It marked an important moment in Del Rey’s career, acknowledging the privilege and naivety of her group of friends’ lifestyle. Despite the controversy surrounding its promotional campaign, the album is seen as a turning point in Del Rey’s career.

「Chemtrails Over the Country Club」は、2021年3月19日にリリースされたラナ・デル・レイの7枚目のスタジオアルバムのタイトルトラックです。このアルバムは、デル・レイの以前のアルバムでも一緒に仕事をしたジャック・アントノフとリック・ノウェルズが共同プロデュースしました。この曲の音は、フォーク、カントリーフォーク、アメリカーナの融合と表現されています。

この曲の歌詞は、デル・レイの特徴的な憂鬱なストーリーテリングスタイルを反映しています。それは、彼女の友人グループが理想的な生活を送り、世界の問題を無視し、一緒に時間を楽しんでいることについて語っています。この曲は、多くの陰謀論の焦点となっているケムトレイルのイメージと、郊外の甘い夏の日々との対比を示しています。

このアルバムは音楽評論家から絶賛され、イギリスを含む8か国で1位を獲得しました。それは、彼女の友人グループのライフスタイルの特権と無邪気さを認めた、デル・レイのキャリアにおける重要な瞬間でした。プロモーションキャンペーンをめぐる論争にもかかわらず、このアルバムはデル・レイのキャリアの転機と見なされています。

09. Young and Beautiful (2013)

“Young and Beautiful” is a song by American singer and songwriter Lana Del Rey, used for the soundtrack of the drama film “The Great Gatsby”. The song was produced by Rick Nowels, Al Shux, and Dan Heath. It is characterized by its haunting and somber tone, fitting into the genres of Film Soundtrack, Alt-Pop, and Art Pop.

The lyrics follow a young lover’s apprehension about whether love can last. It reflects on the fleeting nature of youth and beauty, questioning if love will persist when these fade. The song resonates with Del Rey’s signature vintage glamour and romanticization of the past.

The song had a significant cultural impact and influence on Del Rey’s career. It reached number one in the Commonwealth of Independent States and the top 10 in Australia, Hungary, Israel, and Italy. It broke into the Billboard Hot 100, peaking at 22, making it Del Rey’s second-highest peak at that point. The song is certified nine-times Platinum in Australia, five-times Platinum in the US, and Platinum or Double Platinum in seven additional countries. It was also announced as number 7 on the annual Triple J’s Hottest 100 in Australia.

「Young and Beautiful」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの曲で、ドラマ映画「The Great Gatsby」のサウンドトラックに使用されています。この曲は、リック・ノウェルズ、アル・シュックス、ダン・ヒースによって制作されました。映画サウンドトラック、オルタナティブポップ、アートポップのジャンルに適した、不気味で陰鬱なトーンです。

歌詞は、愛が続くかどうかについての若い恋人の不安を追っています。それは、若さと美のつかの間の性質を反映し、これらが消えたときに愛が持続するかどうかを疑問視しています。この曲は、デル・レイの特徴的なヴィンテージの魅力と過去のロマンチック化に共鳴します。

この曲は、デル・レイのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。独立国家共同体で1位、オーストラリア、ハンガリー、イスラエル、イタリアでトップ10にランクインしました。ビルボードホット100にランクインし、22位でピークを迎え、デル・レイの当時の2番目に高いピークとなりました。この曲は、オーストラリアで9回、米国で5回、さらに7か国でプラチナまたはダブルプラチナを獲得しています。また、オーストラリアの毎年恒例のTriple Jのホット100で7位にランクインしました。

08. Love (2017)

“Love” is a song by American singer Lana Del Rey, released on February 18, 2017, as the lead single from her fifth studio album, “Lust for Life”. The song was written and produced by Del Rey, Benny Blanco, Emile Haynie, and Rick Nowels, with additional production by Kieron Menzies.

The song incorporates alternative pop, bubblegum pop, dream pop, and rock with a 50s style. The lyrics of “Love” explore themes of nostalgia for an idealized American past. Del Rey muses on how this generation’s youth maintain a sense of wonder and empowerment in the face of adversity, due in part to the romanticized idea of love driving them forward.

“Love” has had a significant cultural impact and influence. It debuted at No. 44 on the Billboard Hot 100, making it her highest-charting song on the chart since “Ultraviolence’s” lead single, “West Coast”. Critics have praised Del Rey as one of the most influential songwriters of the 21st century. The song showcases her unique ability to delve into complex themes and emotions, further cementing her status as a fearless and introspective musician.

「Love」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの曲で、2017年2月18日に5枚目のスタジオアルバム「Lust for Life」からのリードシングルとしてリリースされました。この曲は、デル・レイ、ベニー・ブランコ、エミール・ヘイニー、リック・ノウェルズによって書かれ、プロデュースされ、キーロン・メンジーズによって追加のプロデュースがされました。

この曲は、50年代のスタイルで、オルタナティブポップ、バブルガムポップ、ドリームポップ、ロックを融合しています。「Love」の歌詞は、理想化されたアメリカの過去へのノスタルジーのテーマを探求しています。デル・レイは、この世代の若者が、愛の理想化された考えが彼らを前進させているため、困難に直面しても驚きと力を与える感覚をどのように維持しているかについて考えています。

「Love」は大きな文化的影響と影響を与えました。ビルボードホット100で44位でデビューし、「Ultraviolence」のリードシングル「West Coast」以来の最高のチャート入りとなりました。批評家は、デル・レイを21世紀で最も影響力のあるソングライターの1人と称賛しています。この曲は、複雑なテーマや感情を掘り下げる彼女のユニークな能力を披露し、恐れを知らない内省的なミュージシャンとしての地位をさらに確固たるものにしています。

07. A&W (2023)

“A&W” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey from her ninth studio album, “Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd” (2023). The song was written and produced by Del Rey and Jack Antonoff, with co-writer Sam Dew. The song is described as a folk, trap, boom bap, synth-pop ballad. It is composed of two halves, the first half being folk-oriented and the second half being trap-oriented.

The lyrics of “A&W” explore themes of identity, addiction, and the complexities of being a woman in America. The song narrates an anecdote that begins in Del Rey’s innocent childhood and climbs through her adulthood. The song’s title not only references the American root beer brand of the same name, but serves as an initialism for “American Whore”.

“A&W” had a significant impact on Del Rey’s career and the music industry. The song garnered widespread critical acclaim and received two nominations at the 66th Annual Grammy Awards in the Song of the Year and Best Alternative Music Performance categories. It was named the best song of 2023 by several publications, including Pitchfork, The Guardian, and NME. The song’s success solidified Del Rey’s status as one of the most influential artists of the 21st century.

「A&W」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの9枚目のスタジオアルバム「Did You Know That There’s a Tunnel Under Ocean Blvd」(2023年)からの曲です。この曲は、デル・レイとジャック・アントノフによって書かれ、共同作家のサム・デューによって制作されました。この曲は、フォーク、トラップ、ブームバップ、シンセポップバラードと表現されています。前半はフォーク志向で、後半はトラップ志向の2つの半分で構成されています。

「A&W」の歌詞は、アイデンティティ、中毒、アメリカで女性であることの複雑さについてのテーマを探求しています。この曲は、デル・レイの無垢な子供時代から始まり、成人期に至る逸話を語っています。この曲のタイトルは、同名のアメリカのルートビアブランドにちなんで付けられただけでなく、「アメリカの売春婦」の頭字語としても機能しています。

「A&W」は、デル・レイのキャリアと音楽業界に大きな影響を与えました。この曲は広く批評家の称賛を集め、第66回グラミー賞で年間最優秀楽曲賞と最優秀オルタナティブ音楽パフォーマンス賞の2部門にノミネートされました。Pitchfork、The Guardian、NMEなど、いくつかの出版物で2023年のベストソングに選ばれました。この曲の成功は、デル・レイを21世紀で最も影響力のあるアーティストの1人としての地位を確固たるものにしました。

06. West Coast (2014)

“West Coast” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey from her third studio album, Ultraviolence, released in 2014. The song was written by Del Rey and Rick Nowels, and produced by Dan Auerbach of The Black Keys. It is a melancholy love song about a woman torn between love and ambition, and as a dedication to the West Coast of the United States. The song is characterized as a psychedelic rock and soft rock ballad, and was noted to be an evolution and more guitar-oriented in sound for Del Rey.

The lyrics of “West Coast” explore the allure of the West Coast’s culture, emphasizing the connection between music and a hedonistic lifestyle. It uses the West Coast to frame Del Rey’s tale of leaving her lover to travel—only to return when she can’t bear missing him.

“West Coast” had a significant impact on Del Rey’s career. It debuted at No. 17 on the Billboard Hot 100, becoming Del Rey’s highest debut and third highest-charting single in the United States. The song was also recognized among the top songs of 2014 by several news media sources, including Consequence of Sound, NME, and Spin. The song’s success marked a shift in public perception of Del Rey, solidifying her status as one of the best pop stars of her generation.

「West Coast」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの3枚目のスタジオアルバム「Ultraviolence」からの曲で、2014年にリリースされました。この曲は、デル・レイとリック・ノウェルズによって書かれ、ブラック・キーズのダン・オーバーハウアーによって制作されました。愛と野心の間で引き裂かれた女性についての憂鬱なラブソングであり、アメリカ合衆国西海岸への献身でもあります。この曲はサイケデリックロックとソフトロックバラードとして特徴づけられ、デル・レイにとって進化であり、よりギター志向のサウンドであることが指摘されました。

「West Coast」の歌詞は、西海岸の文化の魅力を探求し、音楽と快楽主義的なライフスタイルのつながりを強調しています。それは、西海岸をフレームに使って、デル・レイが恋人を旅に残して、彼が恋しいのが我慢できなくなったときにだけ戻ってくるという物語を語っています。

「West Coast」は、デル・レイのキャリアに大きな影響を与えました。ビルボードホット100で17位でデビューし、デル・レイの最高のデビューシングルとなり、アメリカで3番目に高いチャート入りシングルとなりました。この曲は、コンシークエンス・オブ・サウンド、NME、スピンなどの複数のニュースメディアソースによって2014年のトップソングにも認められました。この曲の成功は、デル・レイの世間のイメージの変化を象徴し、彼女の世代で最高のポップスターの1人としての地位を確固たるものにしました。

05. White Dress (2021)

“White Dress” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey, featured on her seventh studio album, “Chemtrails Over the Country Club”. The song was produced by Del Rey herself and Jack Antonoff. The sound of the song is described as folk, country folk, and Americana, and it’s part of a broader album that explores themes of escapism, love, heartbreak, and nostalgia.

The lyrics of “White Dress” reflect on Del Rey’s simpler life before fame, specifically her time as a waitress. The white dress symbolizes her innocence and vulnerability during that period of her life. The lyrics “Look how I got this” and “felt like I got this” highlight her sense of empowerment and confidence at the time. The song also addresses the gender dynamics and struggles women face in the music industry.

The song has had a significant cultural impact. It’s seen as a testament to Del Rey’s resilience and strength in the face of adversity. The song’s release also sparked conversations about Del Rey’s past controversies. Overall, “White Dress” is a nostalgic and introspective journey into Del Rey’s past, showcasing her dedication and ambition.

「White Dress」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの7枚目のスタジオアルバム「Chemtrails Over the Country Club」に収録された曲です。この曲は、デル・レイ自身とジャック・アントノフによって制作されました。この曲の音はフォーク、カントリーフォーク、アメリカーナと表現されており、逃避、愛、失恋、ノスタルジーのテーマを探求するより広いアルバムの一部です。

「White Dress」の歌詞は、デル・レイの有名になる前のシンプルな生活、特にウェイトレスとしての時代を振り返っています。白いドレスは、彼女の人生のその時期の無垢さと脆弱さを象徴しています。歌詞の「Look how I got this」と「felt like I got this」は、当時の彼女のエンパワーメントと自信を強調しています。この曲はまた、音楽業界で女性が直面するジェンダーダイナミクスと闘争にも取り組んでいます。

この曲は大きな文化的影響を与えました。それは、逆境に直面したデル・レイの回復力と強さの証であると見られています。この曲のリリースは、デル・レイの過去の論争についての会話も引き起こしました。全体として、「White Dress」はデル・レイの過去へのノスタルジックで内省的な旅であり、彼女の献身と野心を示しています。

04. Ride (2012)

“Ride” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey, from her third extended play (EP), “Paradise” (2012). The song was written by Del Rey and Justin Parker, and produced by Rick Rubin. Musically, “Ride” is a blend of pop soul, country-soul, and blue-eyed soul.

Lyrically, the song explores themes of parental problems, alcohol consumption, and loneliness. Del Rey sings about being out on the open road, feeling like she’s going crazy, and having a war in her mind. The song opens with an audible inhalation, before Del Rey gushes out, “I’ve been out on that open road”.

“Ride” received critical acclaim from music critics, who compared Del Rey’s vocals with that of Adele and Brandon Flowers of The Killers. The song reached the top 10 in Russia. The accompanying music video for “Ride” was directed by Anthony Mandler, and was released on October 12, 2012.

The release of “Ride” marked a significant point in Del Rey’s career. By the time she released “Ride”, Del Rey had reached unprecedented levels of success despite still being in the infancy of her commercial career. The song is considered one of the most cinematic pieces of music Del Rey has ever released.

「Ride」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの3枚目の拡張プレイ(EP)「Paradise」(2012年)からの曲です。この曲は、デル・レイとジャスティン・パーカーによって書かれ、リック・ルービンによって制作されました。音楽的には、「Ride」はポップソウル、カントリーソウル、ブルーアイズソウルの融合です。

歌詞では、親の問題、アルコールの摂取、孤独のテーマを探求しています。デル・レイは、オープンロードに出かけ、気が狂っているような気がして、頭の中で戦争をしていることを歌っています。この曲は、デル・レイが「私はそのオープンロードに出かけました」と叫ぶ前に、聞こえる吸入で始まります。

「Ride」は、デル・レイのボーカルをアデルやザ・キラーズのブランドン・フラワーズと比較した音楽評論家から絶賛されました。この曲はロシアでトップ10にランクインしました。「Ride」のミュージックビデオはアンソニー・マンドラーが監督し、2012年10月12日にリリースされました。

「Ride」のリリースは、デル・レイのキャリアにおける重要なポイントとなりました。彼女が「Ride」をリリースした頃には、デル・レイは商業的キャリアの初期にもかかわらず、前例のないレベルの成功を収めていました。この曲は、デル・レイがこれまでにリリースした中で最も映画的な音楽の1つと考えられています。

03. The Greatest (2019)

“The Greatest” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey, from her sixth studio album, “Norman Fucking Rockwell!” (2019). The song was written and produced by Del Rey and Jack Antonoff. It falls under the genre of rock and has been described as a kaleidoscope of classic-rock radio transmitted through Lana’s hushed, psychedelic lens.

Lyrically, the song expresses extreme nostalgia for relationships, places, and the music industry of the past in the light of the chaos of the present. Del Rey sings about missing the “good old days” in her relationship and the world in general, but further expressing frustrations with how the world has changed. The lyrics make numerous pop culture references, including to the David Bowie song “Life on Mars”, Instagram livestreams, The Beach Boys, the destructive effects of the 2018 California wildfires, and her infamous feud with rapper Kanye West due to his support of President Donald Trump.

The song has had a significant cultural impact. Critics have praised Del Rey for her mature artistry and her ability to blend nostalgia with contemporary themes. The song has been recognized as a reflection of a shift in how we think about pop stars. In 2012, people called Lana Del Rey a fake. Now they call her one of the best pop stars of her generation.

「The Greatest」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの6枚目のスタジオアルバム「Norman Fucking Rockwell!」(2019年)からの曲です。この曲は、デル・レイとジャック・アントノフによって書かれ、制作されました。ロックのジャンルに属し、ラナの静かなサイケデリックなレンズを通して送られるクラシックロックラジオのカラフルな万華鏡として説明されています。

歌詞では、現在の混沌の中で、関係、場所、過去の音楽業界への極度のノスタルジーを表現しています。デル・レイは、彼女の関係や世界全体の「古き良き時代」を懐かしむ歌を歌いますが、世界がどのように変化したかに対する不満をさらに表現しています。歌詞には、デヴィッド・ボウイの曲「Life on Mars」、インスタグラムのライブストリーミング、ビーチボーイズ、2018年カリフォルニア山火事の破壊的な影響、ドナルド・トランプ大統領の支持によるラッパーのカニエ・ウェストとの悪名高い確執など、多くのポップカルチャーへの言及があります。

この曲は大きな文化的影響を与えました。批評家は、デル・レイの成熟した芸術性と、ノスタルジーと現代的なテーマを融合させる能力を称賛しています。この曲は、私たちがポップスターについて考える方法の変化を反映したものとして認められています。2012年、人々はラナ・デル・レイを偽物と呼んでいました。今では彼女を同世代の最高のポップスターの1人と呼んでいます。

02. Video Games (2011)

“Video Games” is a song by American singer-songwriter Lana Del Rey, released as the lead single from her second studio album, “Born to Die” in 2011. The song was written by Del Rey and Justin Parker, and produced by Robopop.

Musically, “Video Games” is a blend of baroque pop, dream pop, and downtempo. The song’s lyrics explore themes of love, escapism, and the blurred boundaries between reality and fantasy. The lyrics depict a doting Del Rey dressing up to distract her lover from his video games, while the chorus romanticizes the concept of love.

“Video Games” is considered Del Rey’s breakthrough hit. It received widespread critical acclaim, with many praising Del Rey’s unique vocal performance and the song’s cinematic production. The song was a commercial success, peaking at number one in several countries and was certified 2× Platinum by the RIAA. Its accompanying music video, directed and edited by Del Rey herself, has been viewed over 128,000,000 times on YouTube. The song won an Ivor Novello Award for “Best Contemporary Song” in 2012. The success of “Video Games” significantly influenced Del Rey’s career and established her as a prominent figure in the music scene.

「Video Games」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの曲で、2011年に2枚目のスタジオアルバム「Born to Die」からのリードシングルとしてリリースされました。この曲は、デル・レイとジャスティン・パーカーによって書かれ、ロボポップによって制作されました。

音楽的には、「Video Games」はバロックポップ、ドリームポップ、ダウンテンポの融合です。この曲の歌詞は、愛、逃避、現実とファンタジーの曖昧な境界線を探求しています。歌詞は、恋人をビデオゲームから気をそらすために着飾る愛情深いデル・レイを描写し、コーラスは愛の概念をロマンチックに描いています。

「Video Games」はデル・レイのブレイクスルーヒットと見なされています。多くの人がデル・レイの独特のボーカルパフォーマンスとこの曲の映画的な制作を称賛し、広く批評家から絶賛されました。この曲は商業的に成功し、いくつかの国で1位を獲得し、RIAAによって2×プラチナ認定を受けました。デル・レイ自身が監督・編集したミュージックビデオは、YouTubeで1億2800万回以上再生されています。この曲は、2012年に「最優秀コンテンポラリーソング」でアイヴァー・ノヴェロ賞を受賞しました。「Video Games」の成功は、デル・レイのキャリアに大きな影響を与え、彼女を音楽シーンの著名な人物として確立しました。

01. Venice Bitch (2018)

“Venice Bitch” is a song by American singer and songwriter Lana Del Rey, released on September 18, 2018, as the second single from her sixth studio album, “Norman Fucking Rockwell!”. The song was written and produced by Del Rey and Jack Antonoff.

Musically, “Venice Bitch” is a blend of folk rock, psychedelic pop, and soft rock. It starts as a tender ballad and transforms into an airy psych-pop jam. The song’s lyrics explore themes of love, fear, and attachment, as well as the bittersweetness of summertime. The lyrics also feature the line “Nothing gold can stay”, which is the title of a poem by Robert Frost.

“Venice Bitch” was met with unanimous praise from music critics and was ranked by numerous publications amongst the best songs of the year and decade. The song’s release marked a significant moment in Del Rey’s career, showcasing her ability to blend different musical styles and lyrical themes. It also demonstrated her evolution as an artist, moving away from the pop-oriented production of her earlier work to a more complex and layered sound.

「Venice Bitch」は、アメリカのシンガーソングライター、ラナ・デル・レイの曲で、2018年9月18日に6枚目のスタジオアルバム「Norman Fucking Rockwell!」からの2枚目のシングルとしてリリースされました。この曲は、デル・レイとジャック・アントノフによって書かれ、制作されました。

音楽的には、「Venice Bitch」はフォークロック、サイケデリックポップ、ソフトロックの融合です。それは優しいバラードとして始まり、風通しの良いサイケポップジャムに変身します。この曲の歌詞は、愛、恐れ、愛着のテーマだけでなく、夏の甘酸っぱさを探求しています。歌詞には、ロバート・フロストの詩のタイトルである「Nothing gold can stay」というフレーズも含まれています。

「Venice Bitch」は音楽評論家から満場一致の称賛を受け、多くの出版物で今年と10年間のベストソングにランクインしました。この曲のリリースは、デル・レイのキャリアにおける重要な瞬間であり、彼女の異なる音楽スタイルと歌詞のテーマを融合させる能力を示しています。また、彼女のアーティストとしての進化も示しており、以前の作品のポップ志向の制作からより複雑で重層的なサウンドへと移行しています。

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