20 Best Songs of Mariah Carey (ok camille’s version)

20. Hero (1993)

“Hero” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her third studio album, Music Box (1993). Released on October 18, 1993, the song was written and produced by Carey and Walter Afanasieff. The song is an inspirational ballad, with its sound derived from several musical instruments such as the guitar, piano, and organ.

The lyrics of the song are regarded as one of Carey’s most inspirational and personal ballads, with its protagonist declaring that even though people may feel discouraged or down at times, in reality, they are “heroes” if they look inside themselves and see their own inner strength.

“Hero” was a global success, reaching the top five in Canada, France, Ireland, New Zealand, and Norway, the top ten in Australia, the United Kingdom, and becoming Carey’s eighth chart topper on the US Billboard Hot 100. The song remains one of Carey’s most performed songs and is deemed by many as her signature song. The song marked a pivotal moment in Carey’s career, symbolizing her resilience and strength in the face of adversity.

「Hero」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの3rdアルバム「ミュージック・ボックス」(199 3年)に収録された曲です。1993年10月18日にリリースされたこの曲は、キャリーとウォルター・ アファナシエフによって書かれ、プロデュースされました。この曲は、ギター、ピアノ、オルガンなどの複数の楽器から派生したサウンドを伴う鼓舞的なバラードです。

歌詞は、キャリーの最もインスピレーション に満ちた個人的なバラードの1つと見なされており、主人公は人々が落胆したり落ち込んだりする場合でも、現実には、内面を見つめて自分の内面の強さを見るならば、彼らは「英雄」であると 宣言しています。

「Hero」は世界中で成功を収め、カナダ、フランス、アイルランド、ニュージーランド、ノルウェーではトップ5、オーストラリア、英国ではトップ10に入り、アメリカのBillboard Hot 100ではキャリーの8番目のチャート首位を獲得しました。この曲はキャリーが最も多く演奏した曲の1つであり、多くの人に彼女の 代表曲と見なされています。この曲は、逆境に直面したときのキャリーの回復力と強さを象徴する、彼女のキャリアにおける重要な瞬間を示しました。

19. Honey (1997)

“Honey” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her sixth studio album, Butterfly (1997). Released on July 29, 1997, the song was written and produced by Carey, Sean Combs, Kamaal “Q-Tip” Fareed, and Steven “Stevie J” Jordan. The song is a blend of hip hop, R&B, pop, and dance genres.

The lyrics depict Carey’s infatuation with a lover, symbolized as the sweetness of honey. The song samples “Hey DJ” by World-Famous Supreme Team and “The Body Rock” by the Treacherous Three.

“Honey” was a redefining song in Carey’s career, pushing her further into the hip hop scene. It was successful in the United States, becoming Carey’s third single to debut atop the Billboard Hot 100. The song also topped the charts in Canada and reached the top-ten in several other countries. The song was nominated in two categories at the 40th Annual Grammy Awards.

The song’s music video, which presented a more suggestive and less conservative image of Carey than had been previously seen, garnered much coverage. The video features Carey being held hostage in a mansion, which she escapes in a James Bond-themed plot.

「ハニー」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの6thアルバム「バタフライ」(199 7年)に収録された曲です。1997年7月29日にリリースされたこの曲は、キャリー、ショーン・ コムズ、カマール「Qティップ」ファリード、スティーブン「スティーヴィーJ」ジョーダンによって書かれ、プロデュースされました。この曲はヒップホップ、R&B、ポップ、ダンスのジャンルのブレンドです。

歌詞は 、ハチミツの甘みで象徴される恋人に夢中になるキャリーを描いています。この曲はワールド・フェイマス・シュプリームチームの「ヘイDJ」とトレチャラス・ス リーの「ボディロック」をサンプリングしています。

「ハニー」はキャリーのキャリアの中で再定義する曲であり、彼女をヒップホップシーンにさらに押し上げました。この曲は米国で成功し、キャリーの3番目のシングルがBillboard Hot 100でトップデビューしました。この曲はカナダでもチャートのトップに立ち、その他の いくつかの国でもトップ10に到達しました。この曲は第40回グラミー賞で2部門にノミネートされました。

それまで見られたキャリーよりも示唆的で保守的でないイメージを提示したこの曲のミュージックビデオは、多くの注目を集めました。このビデオでは、キャリーが豪邸で人質に取られ、ジェ ームズ・ボンドをテーマにした筋書きで脱出します。

18. It's Like That (2005)

“It’s Like That” is a song by American singer and songwriter Mariah Carey from her 10th studio album, The Emancipation of Mimi (2005). The song was written by Carey, Jermaine Dupri, Manuel Seal, and Johntá Austin, and produced by Carey, Dupri, and Seal. The song is an up-tempo R&B club song filled with elements of hip hop instrumentation.

The lyrics of the song revolve around the notion of Carey leaving behind her worries by going for a night out at the club partying to unwind in addition to rejoicing in her newly acquired sense of liberation. The song received generally favorable reviews from music critics, most of whom noted its catchiness and carefree message. It was also nominated for a 2006 Grammy Award for Best Female Pop Vocal Performance.

Commercially, the song charted well worldwide, becoming a top twenty hit in several countries, including the United States, while peaking inside the top-ten in over five other countries. The song was heavily promoted by Carey in a number of places, including The Ellen DeGeneres Show, Good Morning America, BET, VH1 and more, while being performed on several of her concert tours. It’s Like That was a significant song in Mariah Carey’s career, marking a successful comeback after a period of personal and professional struggles.

「イッツ・ライク・ザット」は、アメリカのシンガーソングライターであるマライア・キャリーの10枚目のスタジオアルバム 、「ザ・エマンシペーション・オブ・ミミ」(2005年)に収録された曲です。この曲は、 キャリー、ジャーメイン・デュプリ、マニュエル・シール、ジョンタ・オースティンによって書かれ、キャリー、デュプリ、シールによってプロデュースされました。この曲は、ヒップホップの楽器を取り入れたテンポの良いR&Bクラブソング です。

歌詞は、キャリーが心配事を残して、夜、クラブに行ってリフレッシュし、新しくて自由な感覚に喜ぶという概念を中心に展開しています。この曲は、そのキャッチーさと気楽なメッセージを指摘する批評家から 概して好意的なレビューを受けました。また、第48回グラミー賞の最優秀女性ポップヴォーカルパフォーマンスにもノミネートされました。

商業的には、この曲は世界的に高いチャート順位を獲得し、米国を含むいくつかの国ではトップ20ヒットとなり、他の5か国以上ではトップ10 にランクインしました。この曲は、「エレンの部屋」、「グッド・モーニング・アメリカ」、「BET」、「VH1」など、さまざまな場所でキャリーによって熱心にプロモーションされ、彼女のコンサートツアーのいくつかで演奏されました。「イッツ・ライク・ザット」は、個人的および専門的な葛藤の時期の後で 成功したカムバックとなったマライア・キャリーのキャリアにとって重要な曲でした。

17. The Roof (1997)

“The Roof” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her sixth studio album, Butterfly (1997). Released on March 16, 1998, the song was written and produced by Carey and Trackmasters. The song is a slow and sultry blend of hip-hop and contemporary R&B genres.

The lyrics recount an intimate rooftop encounter between lovers, and how the memory affects the protagonist. The song samples the melody from “Shook Ones Part II” by Mobb Deep, incorporating it into the chorus and bridge.

Despite its limited release, “The Roof” was praised by contemporary music critics. It did not chart in most major music markets, with the exception of The Netherlands and the United Kingdom, where it peaked at numbers 63 and 87, respectively. In 2020, Carey revealed that the song was about her relationship with New York Yankees shortstop Derek Jeter, whom she first kissed on the roof of his apartment building. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the desire for love and yearning for a former relationship.

「The Roof」はアメリカのシンガーソングライターの Mariah Carey が6枚目のスタジオアルバム、「Butterfly」(1997) からリリースした楽曲です。1998年3月16日にリリースされ、この曲はCareyとTrackmastersによって書かれ、 プロデュースされました。この曲はヒップホップとコンテンポラリーR&Bジャンルのゆっくりと官能的なブレンドです。

歌詞は恋人たちの親密な屋上での遭遇と、その記憶が主人公に どのような影響を与えるのかについて語っています。この曲はMobb Deepによる「Shook Ones Part II」のメロディーをサンプリングして、コーラスとブリッジに取り入れています。

限定リリースにもかかわらず「The Roof」は、コンテンポ ラリーの音楽評論家から賞賛を受けました。オランダと英国を除くほとんどの主要な音楽市場ではチャート入りしませんでしたが、オランダと英国ではそれぞれ63位と87位でピークに達しました。2020年、Careyはその曲がニューヨークヤンキースの遊撃手、デレク・ジーターとの関係について であることを明らかにし、彼女は最初、彼のアパートの屋上で彼にキスをしました。この曲は聴衆に共鳴し続けており、愛への憧れと過去の関係への切望を象徴しています。

16. Make It Happen (1991)

“Make It Happen” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her second studio album, Emotions (1991). Released on April 4, 1992, the song was written and produced by Carey, David Cole, and Robert Clivillés. The genre of the song is house, R&B, and gospel.

The lyrics tell of Carey’s personal struggles prior to her rise to fame, and how her faith in God helped sustain her. The song was described as Carey’s most personal and inspirational song up until “Hero”.

Despite charting weakly internationally compared to her previous singles, “Make It Happen” was successful in the United States. It peaked at number 5 on the Billboard Hot 100 and finished at number 42 on Billboard’s Year-End Chart. The song’s music video was filmed in a cathedral-like church. A benefit event inside, titled “Save Our Church”, features Carey as the main performer.

The song marked a significant point in Carey’s career, symbolizing her resilience and strength in the face of adversity. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the power of believing in oneself and having faith.

「Make It Happen」はアメリカのシンガーソングライターの Mariah Carey の2枚目のスタジオアルバム「Emotions」(1991)からの楽曲です。 1992年4月4日にリリースされ、この曲はCarey、David Cole、Robert Clivillésによって書かれ、プロデュースされました。 この曲のジャンルはハウス、R&B、ゴスペルです。

歌詞は、キャリーが名声を得る前の個人的な闘争について語っており、神への信仰が彼女を支えるのにどのように役立った かについて語っています。この曲は「Hero」に至るまで、キャリーにとって最も個人的で刺激的な曲であると表現されました。

彼女の過去のシングルと比較して国際的にはチャートが低かったにもかかわらず、「Make It Happen」はアメリカで成功 を収めました。Billboard Hot 100で5位でピークに達し、Billboardsの年間チャートで42位で終了しました。この曲のミュージックビデオは大聖堂のような教会で撮影されました。中に「セーブ・アワー・チャーチ」というタイトルのチャリティーイベントが開催され、キャリーがメインパフォーマーとして出演しています。

この曲は、ケリーのキャリアにおける重要なポイントを示し、逆境に直面した際の彼女の回復力と強さを象徴しています。この曲はリスナーに共感し続け、自分自身を信じ、信仰を持つことの力を象徴しています。

15. H.A.T.E.U. (2009)

“H.A.T.E.U.” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her twelfth studio album, Memoirs of an Imperfect Angel (2009). Released on November 1, 2009, the song was written and produced by Carey, Tricky Stewart, and The-Dream. The genre of the song is R&B.

The lyrics of the song depict Carey reaching a point following a break-up where she no longer feels love or pain and it turns into hate. The refrain consists of Carey repeating the lyrics “I can’t wait to hate you”.

Despite not charting on the Billboard Hot 100, “H.A.T.E.U.” reached number 72 on the US Hot R&B/Hip-Hop Songs chart. The song garnered a positive response from music critics, with many ranking it amongst the best on the album. The song’s music video was directed by Brett Ratner in Malibu, and features Carey in a variety of swimsuits walking along the beach. She has performed the track live on Today and Late Show with David Letterman. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the desire for love and yearning for a former relationship.

「H.A.T.E.U.」はアメリカのシンガーソングライター、MariahCareyの12枚目のスタジオアルバム「 Memoirs of an Imperfect Angel」(2009年)に収録されている楽曲です。2009年11月 1日にリリースされ、この曲はCarey、Tricky Stewart、The-Dreamによって書かれ、プロデュースされました。この曲のジャンルはR&Bです。

この曲の歌詞は、キャリーが別れを経験した後、もはや愛や痛みを感じなくなり、それが憎しみへと 変化する様子を描いています。リフレインでは、キャリーが「あなたを憎むのが待ちきれない」という歌詞を繰り返しています。

Billboard Hot 100にはチャートインしませんでしたが、「H.A.T.E.U.」はUSHot R&B / Hip-Hop Songsチャートで72位に達しました。この曲は音楽評論家から肯定的な評価を得ており、多くの人がそれをアルバムの中で最高の曲の1つにランク付けしました。この曲のミュージックビデオはマリブでBrett Ratnerによって監督され、キャリーが様々な水着を着てビーチを歩く様子が映し出されています。彼女はTodayとレイトショーウィズデイビッド レターマンでこの曲をライブで披露しました。この曲はリスナーに共感し続け、愛への憧れと過去の関係への切望を象徴しています。

14. One Sweet Day (1995)

“One Sweet Day” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey, featuring Boyz II Men. Released on November 14, 1995, the song was written by Carey, Michael McCary, Nathan Morris, Wanya Morris, Shawn Stockman, and Walter Afanasieff. The song was produced by Carey, Afanasieff, and Boyz II Men. The genre of the song is R&B.

The lyrics speak about the death of a loved one, how the protagonist took their presence for granted and misses them, and finally about seeing the person in heaven. The artists wrote the song about specific people in their lives, being inspired by sufferers of the AIDS epidemic, which was globally prevalent at that time.

“One Sweet Day” received universal acclaim from music critics, many of whom praised its lyrical content and vocals while calling it a standout track on Daydream. The song spent 16 weeks atop the Billboard Hot 100 in the United States, becoming the longest-running number-one song in the chart’s history at the time, a record held for 23 years. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the desire for love and yearning for a former relationship.

「One Sweet Day」は、 Boyz II Menをフィーチャーしたアメリカのシンガーソングライター、Mariah Careyによる楽曲です。 199 5年11月14日にリリースされ、この曲はCarey、Michael McCary、Nathan Morris、Wanya Morris、Shawn Stockman、Walter Af anasieffによって書かれました。この曲は、Carey、Afanasieff、、Boyz II Menによってプロデュースされました。この曲のジャンルはR&Bです。

歌詞は、愛する人の死、主人公がその人の存在を当然のものとして受け 取りすぎ、その人を失ったこと、そして最後に天国でその人に会うことを語っています。アーティストたちは、その当時世界的に蔓延していたAIDSの流行に苦しむ人々からインスピレーションを受け、自分たちの生活の中で特定の人々について この曲を書きました。

「One Sweet Day」は音楽評論家から普遍的な称賛を受け、その多くがその歌詞の内容とボーカルを賞賛し、Daydreamの際立ったトラックと呼びました。この曲は、米国で16週間Billboard Hot 100の首位に立ち、 当時チャート史上最長となる1位獲得記録を樹立し、その記録は23年間保持されました。この曲はリスナーに共感し続け、愛への憧れと過去の関係への切望を象徴しています。

13. #Beautiful (2013)

“#Beautiful” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey, featuring Miguel. Released on May 6, 2013, the song was written by Carey, Miguel, Nathan Perez, Brooke Davis, Mac Robinson, and Brian Keith Warfield. The song was produced by Carey, Miguel, and Happy Perez. The genre of the song is pop soul and R&B.

The lyrics of the song depict a woman admiring her lover’s physical attributes and expressing her desire for him. The song is a mid-tempo and stripped-down R&B track.

Despite not charting on the Billboard Hot 100, “#Beautiful” peaked at number 15 on the Billboard Hot 100 chart and at number three on the Hot R&B/Hip-Hop Songs chart in the United States. It received a double Platinum certification from the Recording Industry Association of America and is Carey’s thirteenth single which shipped over a million copies. The song was well-received by critics, many of whom were complimentary of Carey’s decision to collaborate with Miguel. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the desire for love and yearning for a former relationship.

「#Beautiful」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーがミゲルをフィーチャーした曲です。2013年5月6日にリリースされたこの曲は、キャリー、ミゲル、ネイサン・ペレス、ブルック・デイビス、マック・ロビンソン、ブライアン・キース・ウォーフィールドによって書かれました。この曲は、キャリー、ミゲル、ハッピー・ペレスによって制作されました。この曲のジャンルはポップソウルとR&Bです。

この曲の歌詞は、女性が恋人の身体的特徴を賞賛し、彼に対する欲望を表現している様子を描いています。この曲は、ミッドテンポでシンプルなR&Bトラックです。

ビルボードホット100チャートにランクインしなかったにもかかわらず、「#Beautiful」はビルボードホット100チャートで15位、アメリカのホットR&B/ヒップホップソングチャートで3位を記録しました。この曲は、アメリカレコード協会からダブルプラチナ認定を受け、キャリーの13枚目のシングルで、100万枚以上出荷されました。この曲は批評家から好評で、多くの批評家がキャリーがミゲルとコラボレーションするという決断を称賛しました。この曲は、愛への欲望と過去の関係への憧れを象徴するものとして、リスナーに共感し続けています。

12. Vision of Love (1990)

“Vision of Love” is the debut single by American singer-songwriter Mariah Carey from her eponymous debut studio album (1990). The song was written by Carey and Ben Margulies, and produced by Rhett Lawrence and Narada Michael Walden. It features a slow-dance theme tempo and backing vocals sung by Carey herself, introducing her usage of the whistle register. The genre of the song is pop soul and R&B.

The lyrics represent Carey’s past life filled with “alienation” and her dream of achieving triumph over adversity, symbolized as the “vision of love” that she had always believed in. The song has been credited with popularizing the use of melisma in contemporary popular music and inspiring several artists to pursue a music career.

“Vision of Love” had a significant impact on Carey’s career as it was her first ever released single. It topped the singles charts in Canada, New Zealand, and the United States, where it spent four weeks at the top. The song’s success established Carey as a force in the pop community and set the standards for female musicians in the ’90s.

「Vision of Love」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーのデビューシングルであり、同名のデビュースタジオアルバム(1990年)からのシングルです。この曲は、キャリーとベン・マーガリーズによって書かれ、レット・ローレンスとナラダ・マイケル・ウォルデンによって制作されました。スローダンステーマのテンポとキャリー自身が歌うバックボーカルをフィーチャーし、ホイッスルレジスターの使用を紹介しています。この曲のジャンルはポップソウルとR&Bです。

歌詞は、キャリーの「疎外感」に満ちた過去の人生と、彼女が常に信じていた「愛のビジョン」として象徴される逆境を克服するという彼女の夢を表しています。この曲は、現代のポピュラー音楽におけるメリスマの使用を普及させ、数人のアーティストに音楽のキャリアを追求するようインスピレーションを与えたことで評価されています。

「Vision of Love」は、彼女の最初のシングルとしてキャリーのキャリアに大きな影響を与えました。カナダ、ニュージーランド、アメリカのシングルチャートで1位を獲得し、4週間トップに君臨しました。この曲の成功により、キャリーはポップコミュニティの勢力として確立され、90年代の女性ミュージシャンの基準が確立されました。

11. Breakdown (1997)

“Breakdown” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey, featuring Krayzie Bone and Wish Bone of Bone Thugs-n-Harmony. The song was released as part of her fifth studio album, Butterfly (1997). The song was produced by Carey, Stevie J., and Sean “Puffy” Combs.

The song is a fusion of R&B and hip hop, with the melody carried by a piano and electronic synthesizers. The lyrics depict a woman trying to maintain a facade of indifference after a painful breakup, while she is actually suffering and breaking down inside.

Although the song did not chart on the Billboard Hot 100 due to the chart rules at the time, it was well-received and has been praised for its emotional depth and innovative blend of genres. The song is considered a standout track from the Butterfly album and is often cited as a fan favorite. The song’s release marked a significant point in Carey’s career, as she began to incorporate more elements of hip hop into her music.

「Breakdown」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーがボーンズ・トゥッグス・アンド・ハーモニーのクラジー・ボーンとウィッシュ・ボーンと共演した曲です。この曲は、彼女の5枚目のスタジオアルバム「バタフライ」(1997年)の一部としてリリースされました。この曲は、キャリー、スティービー・J、ショーン「パフィー」コムズによって制作されました。

この曲は、R&Bとヒップホップの融合で、ピアノと電子シンセサイザーがメロディーを奏でています。歌詞は、痛みを伴う別れの後、無関心な顔を保とうとする女性を描いていますが、実際には内心で苦しみ、崩壊しています。

この曲は当時のチャートのルールによりビルボードホット100にランクインしなかったものの、好評を博し、感情的な深さとジャンルの革新的な融合が称賛されています。この曲はバタフライアルバムの傑出したトラックと見なされており、ファンのお気に入りとしてしばしば引用されます。この曲のリリースは、キャリーのキャリアにおいて重要なポイントであり、彼女は音楽にヒップホップの要素をより多く取り入れ始めました。

10. With You (2018)

“With You” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her fifteenth studio album, Caution (2018). Released on October 4, 2018, the song was written by Carey, Charles Hinshaw, Dijon McFarlane, and Greg Lawary, with Carey and DJ Mustard also producing it. The song is a velvety R&B and soul ballad with a finger-snap beat and warm piano.

The lyrics center around a woman seeking safety and security and her partner promising his love. The song includes a reference to her 1998 single “Breakdown” featuring Bone Thugs-n-Harmony.

Despite not charting on the US Hot 100 or any major music chart internationally, “With You” reached the top 10 in Hungary, and peaked at number seven on the US Adult Contemporary chart. The song’s music video, directed by Sarah McColgan, was released on October 10, 2018. Its black and white visuals feature Carey posing in different locations around Los Angeles. Carey performed the song at the 2018 American Music Awards. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the desire for love and yearning for a former relationship.

「With You」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの15枚目のスタジオアルバム「Caution」(2018年)からの曲です。2018年10月4日にリリースされたこの曲は、キャリー、チャールズ・ヒンショー、ディジョン・マクファーレン、グレッグ・ローラリーによって書かれ、キャリーとDJマスタードも制作しました。この曲は、指をパチパチ鳴らすビートと温かいピアノを伴う、ベルベットのようなR&Bとソウルバラードです。

歌詞は、安全と安心を求める女性と、彼女のパートナーが愛を誓うところを中心にしています。この曲には、1998年のボーンズ・トゥッグス・アンド・ハーモニーをフィーチャーしたシングル「Breakdown」への言及が含まれています。

米国のホット100や国際的な主要音楽チャートにランクインしなかったにもかかわらず、「With You」はハンガリーでトップ10入りし、米国のアダルトコンテンポラリーチャートで7位を記録しました。この曲のミュージックビデオは、サラ・マコルガン監督が手がけ、2018年10月10日にリリースされました。その白黒の映像には、キャリーがロサンゼルスのさまざまな場所でポーズをとっている様子が映し出されています。キャリーは2018年のアメリカン・ミュージック・アワードでこの曲を歌いました。この曲は、愛への欲望と以前の関係への憧れを象徴するものとして、リスナーに共感し続けています。

09. Emotions (1991)

“Emotions” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her second studio album of the same name, released in 1991. The song was written and produced by Carey, Robert Clivillés, and David Cole of C+C Music Factory. It is a gospel and R&B song heavily influenced by 1970s disco music.

The lyrics depict the protagonist going through a variety of emotions, from high to low, declaring, “You got me feeling emotions”. The song showcases Carey’s upper range and extensive use of the whistle register.

“Emotions” received positive reviews from music critics, who mainly praised Carey’s vocal performance. The song became Carey’s fifth consecutive number one song in the United States, topping the Billboard Hot 100 for three weeks. This made her the first and only act to have their first five singles top the chart.

The song marked a significant point in Carey’s career, as she had more creative control over the material she produced and recorded. The success of “Emotions” played a pivotal role in establishing Carey’s musical style and her crossover into the R&B and hip hop market.

「Emotions」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの1991年にリリースされた同名の2枚目のスタジオアルバムからの曲です。この曲は、キャリー、ロバート・クリヴィルズ、C+Cミュージックファクトリーのデイビッド・コールによって書かれ、プロデュースされました。1970年代のディスコ音楽の影響を強く受けたゴスペルとR&Bの曲です。

歌詞は、主人公が高から低までさまざまな感情を経験し、「あなたは私に感情を感じさせます」と宣言しています。この曲は、キャリーの高音域とホイッスルレジスターの多用を披露しています。

「Emotions」は音楽評論家から好評を博し、主にキャリーのボーカルパフォーマンスを称賛しました。この曲は、キャリーの米国での5曲連続のナンバーワン曲となり、ビルボードホット100で3週間トップを飾りました。これにより、彼女は最初の5枚のシングルがチャートのトップを飾った最初の女性歌手となりました。

この曲は、キャリーのキャリアにおいて重要なポイントとなりました。彼女は制作した素材や録音した素材に対してより創造的なコントロールを持つようになったからです。「Emotions」の成功は、キャリーの音楽スタイルを確立し、R&Bやヒップホップ市場に進出する上で重要な役割を果たしました。

08. Through The Rain (2002)

“Through The Rain” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her ninth studio album, Charmbracelet (2002). Released on September 30, 2002, the song was written by Carey and Lionel Cole, and produced by Carey, Jimmy Jam, and Terry Lewis. The song is classified as a ballad, influenced by R&B and soul music genres, and features a simple and understated piano melody, backed by soft electronic synthesizers.

The lyrics of the song are an insight into Carey’s personal struggles throughout 2001, and lyrically talks about encouraging others. The song has been well-received, with many complimenting its inspirational lyrical content.

Despite being Carey’s lowest-charting lead single on the US Billboard Hot 100 at the time, it became successful on the Billboard dance charts, hitting number one for a week in the United States. The song achieved higher placements in international markets. The song was a significant part of Carey’s career, symbolizing her resilience and strength in the face of adversity. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the power of believing in oneself and having faith.

「Through The Rain」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの9枚目のスタジオアルバム「Charmbracelet」(2002年)からの曲です。2002年9月30日にリリースされたこの曲は、キャリーとライオネル・コールによって書かれ、キャリー、ジミー・ジャム、テリー・ルイスによって制作されました。この曲は、R&Bとソウルミュージックに影響を受けたバラードに分類され、ソフトな電子シンセサイザーをバックにしたシンプルで控えめなピアノメロディーが特徴です。

この曲の歌詞は、2001年にキャリーが経験した個人的な苦労を垣間見ることができ、歌詞では他人を励ますことについて語っています。この曲は好評で、多くの人がそのインスピレーションを与える歌詞を称賛しています。

当時、米国ビルボードホット100でキャリーの最低ランクのリードシングルでしたが、ビルボードダンスチャートで成功を収め、米国で1週間1位を獲得しました。この曲は国際市場でより高い順位を獲得しました。この曲はキャリーのキャリアにおいて重要な部分であり、逆境に立ち向かう彼女の回復力と強さを象徴しています。この曲は、自分を信じ、信念を持つことの力を象徴するものとして、リスナーに共感し続けています。

07. Obsessed (2009)

“Obsessed” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her twelfth studio album, Memoirs of an Imperfect Angel (2009). Released on June 16, 2009, the song was written and produced by Carey, Tricky Stewart, and The-Dream. The song draws musical influences from contemporary R&B and hip hop, and is built around a thumping bassline.

The lyrics describe Carey’s dilemma regarding constant claims of a prior relationship from rapper Eminem, although he is not specifically mentioned. The song received mixed to mostly positive reception from music critics. Some praised the song itself, highlighting it as a stand-out track from Memoirs of an Imperfect Angel and complimenting its clever lyrics and strong beat.

“Obsessed” peaked at number seven on the US Billboard Hot 100, becoming Carey’s 27th top-ten hit on the chart. The song was the center of controversy, as critics and the media suggested Carey was aiming it at Eminem. The accompanying music video for “Obsessed” was directed by Brett Ratner, who Carey has previously worked with on many of her videos. Throughout the video, Carey plays both herself and the character of the male stalker, dressed in a bellhop uniform, as well as a gray hoodie and sweatpants. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the desire for love and yearning for a former relationship.

「Obsessed」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの12枚目のスタジオアルバム「Memoir of an Imperfect Angel」(2009年)からの曲です。2009年6月16日にリリースされたこの曲は、キャリー、トリッキー・スチュワート、ザ・ドリームによって書かれ、プロデュースされました。この曲は、現代のR&Bとヒップホップから音楽的な影響を受けており、ドキドキするベースラインを中心に構成されています。

歌詞は、ラッパーのエミネムによる以前の関係についての絶え間ない主張に関するキャリーのジレンマを描いていますが、彼は具体的には言及されていません。この曲は、音楽評論家から賛否両論の評価を受けました。一部の人はこの曲自体を賞賛し、Memoir of an Imperfect Angelからの傑出したトラックとして強調し、その巧妙な歌詞と強いビートを称賛しました。

「Obsessed」は、米国ビルボードホット100で7位を記録し、キャリーのチャートで27番目のトップ10ヒットとなりました。この曲は、批評家やメディアがキャリーがエミネムに向けて狙っていたと示唆したため、論争の的となりました。「Obsessed」のミュージックビデオは、キャリーが以前多くのビデオで一緒に仕事をしたブレット・ラトナーが監督しました。ビデオ全体を通して、キャリーはベルボーイの制服を着た男性ストーカーのキャラクターと、グレーのパーカーとスウェットパンツを着た自分自身を演じています。この曲は、愛への欲望と以前の関係への憧れを象徴するものとして、リスナーに共感し続けています。

06. My All (1997)

“My All” is a Latin pop and R&B song by American singer-songwriter Mariah Carey from her sixth studio album, Butterfly (1997). Released on April 21, 1998, the song was written and produced by Carey and Walter Afanasieff.

The lyrics depict a lonely woman declaring she would give “her all” to have just one more night with her estranged lover. The song’s sound is built around Latin guitar chord melodies, and makes subtle use of Latin percussion throughout the first chorus, before taking on a more conventional R&B-style beat.

“My All” was a commercial success, becoming Carey’s thirteenth chart topper on the Billboard Hot 100. It was certified double-platinum by the Recording Industry Association of America (RIAA). The song was performed live on various occasions, including the 1998 World Music Awards and Blockbuster Entertainment Awards.

The song marked a “redefining moment” for Carey, as she began making the music she truly loved, R&B and hip hop. Its success played a significant role in her career². The song continues to resonate with listeners, symbolizing the desire for love and yearning for a former relationship.

「My All」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの6枚目のスタジオアルバム「バタフライ」(1997年)からのラテンポップとR&Bの曲です。1998年4月21日にリリースされたこの曲は、キャリーとウォルター・アファナシエフによって書かれ、プロデュースされました。

歌詞は、孤独な女性が疎遠になった恋人ともう一晩だけ過ごすために「すべて」を捧げると宣言しています。この曲の音は、ラテンギターのコードメロディーを中心に構成されており、最初のコーラス全体でラテンパーカッションを微妙に使用してから、より一般的なR&Bスタイルのビートを採用しています。

「My All」は商業的に成功し、ビルボードホット100でキャリーの13番目のチャートトップになりました。アメリカレコード協会(RIAA)からダブルプラチナ認定を受けました。この曲は、1998年の世界音楽賞やブロックバスターエンターテイメント賞など、さまざまな機会にライブで演奏されました。

この曲は、キャリーにとって「再定義の瞬間」となりました。彼女は本当に愛する音楽、R&Bとヒップホップを作り始めました。その成功は彼女のキャリアにおいて重要な役割を果たしました²。この曲は、愛への欲望と以前の関係への憧れを象徴するものとして、リスナーに共感し続けています。

05. Touch My Body (2008)

“Touch My Body” is a song by American singer and songwriter Mariah Carey, released as the lead single from her eleventh studio album, E=MC², on February 12, 2008. The song was co-produced by Carey and Tricky Stewart, and co-written with Crystal “Cri$tyle” Johnson and Terius “The-Dream” Nash. The genre of the song is Pop and R&B.

The lyrics of the song feature a double message, with the first describing sexual fantasies with her lover, while also jokingly warning him against recording or releasing information regarding their rendezvous. The song symbolizes the desire for physical connection and the joy of shared intimacy.

“Touch My Body” became Carey’s eighteenth chart topper on the Billboard Hot 100, making Carey the solo artist with the most number one singles in United States history, surpassing the record held by Elvis Presley. This achievement had a significant influence on her career. The song also achieved high charting outside the US, reaching the top-five in Italy, Japan, New Zealand, Switzerland, and the United Kingdom. The song’s music video won in the category of “Best Comedic Video” at the 2008 BET Awards.

「Touch My Body」は、アメリカの歌手兼ソングライター、マライア・キャリーが2008年2月12日に11枚目のスタジオアルバム「E=MC²」のリードシングルとしてリリースした曲です。この曲は、キャリーとトリッキー・スチュワートが共同プロデュースし、クリスタル「クリ$トイル」ジョンソンとテリウス「ザ・ドリーム」ナッシュが共同で作詞しました。この曲のジャンルはポップとR&Bです。

この曲の歌詞には二重のメッセージがあり、最初のメッセージでは恋人との性的ファンタジーを描写し、一方で冗談めかして彼に彼らのデートに関する情報を録音したり公開したりしないように警告しています。この曲は、肉体的なつながりへの欲求と共有された親密さの喜びを象徴しています。

「Touch My Body」はビルボードホット100でキャリーの18番目のチャートトップとなり、キャリーはエルビス・プレスリーが保持していた記録を破り、アメリカ史上最も多くの1位シングルを持つソロアーティストとなりました。この業績は彼女のキャリアに大きな影響を与えました。この曲は米国以外でも高いチャート入りを果たし、イタリア、日本、ニュージーランド、スイス、イギリスでトップ5入りを果たしました。この曲のミュージックビデオは、2008年のBETアワードで「ベストコメディビデオ」部門を受賞しました。

04. Shake It Off (2005)

“Shake It Off” is a mid-tempo R&B song with pop and hip hop influences by American singer-songwriter Mariah Carey from her tenth studio album, “The Emancipation of Mimi” (2005). Released on July 11, 2005, the song was written and produced by Carey, Jermaine Dupri, Bryan-Michael Cox, and Johntá Austin.

The lyrics depict Carey moving on from a relationship with an unfaithful lover, asserting her independence and resilience. The song’s sound is described as “ghetto” and features a simple, sparse production.

“Shake It Off” was a commercial success, peaking at number two on the US Billboard Hot 100. It marked the first time a female lead artist occupied the top two positions of the Hot 100. The song’s music video, directed by Jake Nava, features numerous extravagant wardrobe changes and was nominated for Best R&B Video at the 2005 MTV Video Music Awards.

The song has been performed live by Carey on several televised events and included on the set-lists of multiple tours. Its success and the shift in Carey’s musical style it represented played a significant role in reviving her career.

「Shake It Off」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの10枚目のスタジオアルバム「The Emancipation of Mimi」(2005年)からのポップとヒップホップの影響を受けたミッドテンポのR&Bソングです。2005年7月11日にリリースされたこの曲は、キャリー、ジャーメイン・デュプリ、ブライアン・マイケル・コックス、ジョンタ・オースティンによって書かれ、プロデュースされました。

歌詞は、キャリーが不誠実な恋人との恋愛から立ち直り、独立性と回復力を主張しています。この曲の音は「ゲットー」と表現され、シンプルで控えめな制作が特徴です。

「Shake It Off」は商業的に成功し、米国ビルボードホット100で2位を記録しました。これは、女性のリードラッパーがホット100のトップ2を占めたのは初めてのことでした。ジェイク・ナバが監督したこの曲のミュージックビデオは、数々の豪華な衣装チェンジが特徴で、2005年のMTVビデオミュージックアワードで最優秀R&Bビデオにノミネートされました。

この曲は、キャリーがいくつかのテレビ番組でライブで演奏し、複数のツアーのセットリストに含まれています。その成功とキャリーの音楽スタイルの変化は、彼女のキャリアを復活させる上で重要な役割を果たしました。

03. We Belong Together (2005)

“We Belong Together” is a song by American singer-songwriter Mariah Carey from her tenth studio album, “The Emancipation of Mimi” (2005). The song was released on March 15, 2005, through Island Records, as the second single from the album. It was written by Carey, Jermaine Dupri, Manuel Seal, and Johntá Austin and produced by the former three. The song is built on a simple piano arrangement with an understated backbeat. Its genre is R&B.

The lyrics chronicle a woman’s desperation for her former lover to return. The song played a pivotal role in reviving Carey’s career, showcasing her undiminished vocal talent and emotional delivery. Following a relatively unsuccessful period between 2001 and 2004, critics dubbed the song her musical comeback.

“We Belong Together” broke chart records in the United States and became Carey’s sixteenth topper on the US Billboard Hot 100. It also topped the charts in Australia and reached the top-five in more than ten countries. Billboard listed it as the “song of the decade” and the fifteenth most popular song of all time. The song’s success is a testament to the power of music to connect people.

「We Belong Together」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの10枚目のスタジオアルバム「The Emancipation of Mimi」(2005年)からの曲です。この曲は、2005年3月15日にアイランド・レコードから、アルバムからの2枚目のシングルとしてリリースされました。キャリー、ジャーメイン・デュプリ、マヌエル・シール、ジョンタ・オースティンによって書かれ、前者の3人がプロデュースしました。この曲は、控えめなバックビートとシンプルなピアノアレンジで構成されています。そのジャンルはR&Bです。

歌詞は、元恋人が戻ってくることを切望する女性の絶望を記録しています。この曲は、キャリーのキャリアを復活させる上で重要な役割を果たし、彼女の衰えのないボーカルの才能と感情的な表現を披露しました。2001年から2004年までの比較的不成功な時期の後、批評家はこの曲を彼女の音楽的なカムバックと呼びました。

「We Belong Together」は米国のチャートの記録を破り、米国ビルボードホット100でキャリーの16番目のトップになりました。また、オーストラリアのチャートを上回り、10か国以上でトップ5にランクインしました。ビルボードは、この曲を「十年の歌」と史上15番目に人気のある歌としてリストアップしました。この曲の成功は、音楽が人々をつなぐ力であることを証明しています。

02. Fantasy (Remix) (1995)

“Fantasy feat. Ol’ Dirty Bastard” is a remix of Mariah Carey’s original song “Fantasy” from her fifth studio album, Daydream. Released on August 23, 1995, the track was written and produced by Carey and Dave Hall.

The song is a blend of pop, soul, dance-pop, and R&B. It samples Tom Tom Club’s 1981 song “Genius of Love” and features rap verses from Ol’ Dirty Bastard. The lyrics describe a woman fantasizing about an impossible relationship with a man.

The remix was a critical and commercial success, introducing R&B and hip hop collaboration into mainstream pop culture, and popularizing rap as a featuring act. It debuted atop the Billboard Hot 100, becoming Carey’s ninth number one on the chart. The song has been performed live on several television and award show appearances around the world.

The remix marked a significant shift in Carey’s career, assisting in her crossover into the hip-hop market. It served as a template for the rest of her career, blending seemingly incongruent elements into a smooth groove. The song continues to resonate with listeners, symbolizing the joy and pain of love.

「Fantasy feat.Ol’ Dirty Bastard」は、マライア・キャリーの5枚目のスタジオアルバム「Daydream」からのオリジナル曲「Fantasy」のリミックスです。1995年8月23日にリリースされたこのトラックは、キャリーとデイブ・ホールによって書かれ、プロデュースされました。

この曲は、ポップ、ソウル、ダンスポップ、R&Bの融合です。トム・トム・クラブの1981年の曲「Genius of Love」をサンプリングし、オールド・ダーティ・バスターのラップバースが特徴です。歌詞は、男性との不可能な関係を夢見る女性を描いています。

このリミックスは批評的にも商業的にも成功し、R&Bとヒップホップのコラボレーションをメインストリームのポップカルチャーに導入し、ラップをフィーチャリングアクトに普及させました。ビルボードホット100でデビューし、キャリーのチャートで9番目のナンバーワンになりました。この曲は、世界中のさまざまなテレビ番組や賞の授賞式でライブで演奏されています。

このリミックスは、キャリーのキャリアにおいて大きな転換点となり、ヒップホップ市場へのクロスオーバーを支援しました。それは彼女のキャリアの残りの部分のテンプレートとして機能し、一見矛盾する要素を滑らかなグルーヴに融合させました。この曲は、愛の喜びと痛みを象徴するものとして、リスナーに共感し続けています。

01. Always Be My Baby (1995)

“Always Be My Baby” is a mid-tempo pop and R&B song by American singer-songwriter Mariah Carey from her fifth studio album, Daydream. Released by Columbia Records on February 20, 1996, it was written and produced by Carey, Jermaine Dupri, and Manuel Seal.

The lyrics express the enduring attachment and unity Carey feels towards an estranged lover, asserting he will “always be her baby” even after they part ways. The song’s unique sound features Carey’s characteristic double-voice, with a low vocal in the background and high belting as the main melody.

The song was a commercial success, becoming Carey’s eleventh chart-topper on the Billboard Hot 100, tying her with Madonna and Whitney Houston for the most number-one singles by a female artist at the time. It was certified five-times platinum in the US.

The song’s cultural impact is significant. It has been performed live during many of Carey’s tours and concerts. The song also played a role in philanthropy when Carey performed it during the iHeart Living Room Concert for America, raising over $8 million for COVID-19 relief. This timeless hit continues to resonate with listeners, symbolizing the joy and pain of love.

「Always Be My Baby」は、アメリカのシンガーソングライター、マライア・キャリーの5枚目のスタジオアルバム「Daydream」からのミッドテンポのポップとR&Bの曲です。1996年2月20日にコロムビア・レコードからリリースされ、キャリー、ジャーメイン・デュプリ、マヌエル・シールによって書かれ、プロデュースされました。

歌詞は、キャリーが疎遠になった恋人に対する永続的な愛着と一体感を表現しており、別れた後も「いつも彼女の赤ちゃん」であると主張しています。この曲の独特なサウンドは、キャリーの特徴的な二重の声を特徴としており、背景には低いボーカル、メインメロディーには高いベルトがあります。

この曲は商業的に成功し、ビルボードホット100でキャリーの11番目のチャートトップになり、当時の女性アーティストによる1位シングルの最多記録をマドンナとホイットニー・ヒューストンと並びました。米国では5回プラチナ認定を受けました。

この曲の文化的影響は大きいです。キャリーの多くのツアーやコンサート中にライブで演奏されています。この曲は、キャリーがiHeart Living Room Concert for Americaで演奏した際にも慈善活動に役立ち、COVID-19の救済のために800万ドル以上を集めました。この時代を超えたヒットは、リスナーに共感し続け、愛の喜びと痛みを象徴しています。

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