20 Best Songs of Kendrick Lamar (ok camille’s version)

20.Poetic Justice (2012)

“Poetic Justice” is a hip-hop/R&B song by American rapper Kendrick Lamar, featuring Drake, from his second studio album “Good Kid, M.A.A.D City” released in 2012. The song was produced by Scoop DeVille.

The lyrics of “Poetic Justice” are about a woman saying that her legs are poems. The song is a dedication to Sherane, Lamar’s love interest. It heavily samples Janet Jackson’s “Any Time, Any Place”.

The song has had a significant cultural impact. It was a single from the album and hit number 26 on the US charts. The song was sampled in more than 20 songs. Lamar had wanted Janet Jackson to make a cameo in the song’s music video, but she did not appear.

In terms of Lamar’s career, “Poetic Justice” is one of the hits from “Good Kid, M.A.A.D City”, which is considered one of the defining hip-hop records of the 21st century. The song further established Lamar as a leading figure in the music industry.

「Poetic Justice」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが2012年にリリースした2枚目のスタジオアルバム「グッド・キッド、M.A.A.Dシティ」から、ドレイクをフィーチャーしたヒップホップ/R&Bソングです。この曲はスクープ・デヴィルによって制作されました。

「PoeticJustice」の歌詞は、女性が自分の脚が詩だと言っているものです。この曲は、ラマーの恋人であるシェレーンに捧げられたものです。ジャネット・ジャクソンの「Any Time, Any Place」を多用しています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。アルバムからのシングルで、アメリカのチャートで26位を獲得しました。この曲は20曲以上でサンプリングされました。ラマーはジャネット・ジャクソンにこの曲のミュージックビデオにカメオ出演してもらいたかったのですが、彼女は出演しませんでした。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「Poetic Justice」は「グッド・キッド、M.A.A.Dシティ」のヒット曲の一つであり、21世紀を代表するヒップホップレコードの一つとされています。この曲は、ラマーを音楽業界のリーダーとしての地位をさらに確固たるものにしました。

19. Money Trees (2012)

“Money Trees” is a West Coast hip-hop and gangsta rap song by American rapper Kendrick Lamar, featuring Jay Rock, from his major label debut studio album “Good Kid, M.A.A.D City” released in 2012. The song was produced by DJ Dahi.

The lyrics of “Money Trees” follow the storyline of “Good Kid, M.A.A.D City”, as Kendrick Lamar reassesses what happened so far in the story. He talks about having sex with his love interest Sherane and going to tell his friends about it. He also assesses his current situation in his hometown Compton, California and reflecting on the immortalization of his uncle after he was shot.

The song has had a significant cultural impact. It entered the Billboard Bubbling Under Hot 100 chart at number 19 due to high downloads, following the album’s release. The song is widely regarded as one of Lamar’s best songs.

In terms of Lamar’s career, “Money Trees” is considered a benchmark for Lamar as a songwriter, finding him at his sharpest. He confronts the demons that linger beneath ambition, and how the cost attached to reaching the top never seems quite worth it in the end.

「Money Trees」は、2012年にリリースされたアメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーの2枚目のスタジオアルバム「グッド・キッド、M.A.A.Dシティ」から、ジェイ・ロックをフィーチャーした西海岸のヒップホップとギャングスタラップソングです。この曲はDJDahiによって制作されました。

「Money Trees」の歌詞は、「Good Kid, M.A.A.DCity」のストーリーラインに沿っており、ケンドリック・ラマーはストーリーの中でこれまでに起こったことを再評価しています。彼は恋人であるシェレーンとセックスをして、友達に話そうとしています。また、彼は故郷であるカリフォルニア州コンプトンでの現在の状況を評価し、彼の叔父が撃たれた後の不滅について考えています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。アルバムのリリース後、ダウンロード数が多かったため、ビルボード・バブリング・アンダー・ホット100チャートに19位でランクインしました。この曲は、ラマーの最高の曲の一つとして広く認められています。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「Money Trees」は、ソングライターとしてのラマーのベンチマークとされており、彼の最も鋭い一面を見ることができます。彼は野心の下に潜む悪魔と対峙し、トップに到達するために支払うコストが結局は十分に価値があるようには思えないことをどのようにして理解するかを語っています。

18. Untitled 07 | Levitate (2016)

“Untitled 07 | Levitate” is a trap and West Coast hip-hop song by American rapper Kendrick Lamar, from his 2016 compilation album “untitled unmastered.”. The song was produced by Cardo, Yung Exclusive, Frank Dukes, and Kendrick Lamar himself.

The lyrics of “Untitled 07 | Levitate” explore the human desire for an elevated and transcendent state of being. Lamar challenges the traditional avenues of achieving this high, suggesting that true satisfaction cannot be found in external factors alone, but rather in a deeper, more personal and spiritual connection.

The song has had a significant cultural impact. It was the first single off Lamar’s 2016 compilation album, “untitled unmastered.”. The repetition of “levitate” throughout the song serves as a reminder to strive for something beyond the superficial, and to seek meaning and fulfillment in one’s own individual path.

In terms of Lamar’s career, “Untitled 07 | Levitate” is a testament to his artistic brilliance and his ability to address complex issues through his music. The track has a distinctive jazz influence with its heavy brass instrumentation and Lamar’s dynamic delivery.

「Untitled 07 | Levitate」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーの2016年のコンピレーションアルバム「untitled unmastered.」からのトラップと西海岸ヒップホップソングです。この曲は、Cardo、YungExclusive、Frank Dukes、そしてケンドリック・ラマール自身によって制作されました。

「Untitled 07 | Levitate」の歌詞は、人間の向上した超越的な状態への欲求を探求しています。ラマーは、この高みを達成するための伝統的な方法に挑戦し、真の満足は外部の要因だけで見つけることはできず、より深く、より個人的で精神的なつながりの中にあることを示唆しています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。これは、ラマーの2016年のコンピレーションアルバム「untitled unmastered.」からの最初のシングルです。この曲全体で「levitate」が繰り返されることは、表面的な何かを超えて努力し、自分の個々の道で意味と充実感を求める思い出として役立ちます。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「Untitled07 | Levitate」は、彼の芸術的な輝きと、音楽を通して複雑な問題に取り組む能力を証明しています。この曲は、重厚な金管楽器とラマーのダイナミックな演奏で独特のジャズの影響を受けています。

17. Bitch, Don't Kill My Vibe (2012)

“Bitch, Don’t Kill My Vibe” is a standout track from Kendrick Lamar’s critically acclaimed album “Good Kid, M.A.A.D City” released in 2012. The song was produced by Sounwave, a frequent collaborator of Lamar. It heavily samples “Tiden Flyver” by Danish electronic group Boom Clap Bachelors.

The song falls under the genre of West Coast hip hop. The lyrics are introspective, expressing Lamar’s need for space to maintain his creative energy. It’s told from the perspective of present-day Kendrick Lamar, who isn’t happy with the state of rap.

The song had a significant cultural impact. It serves as a reminder for artists to stay true to their own artistic vision and not let the negativity of others dampen their creativity. The song peaked at number 32 on the United States Billboard Hot 100 chart, also reaching the top ten on the Hot R&B/Hip-Hop Songs and Hot Rap Songs charts. This success helped solidify Lamar’s position in the music industry and contributed significantly to his career trajectory.

「Bitch, Don’t Kill My Vibe」は、2012年にリリースされたケンドリック・ラマーの批評家から高く評価されたアルバム「グッド・キッド、M.A.A.Dシティ」の傑出したトラックです。この曲は、ラマーの頻繁なコラボレーターであるSounwaveによって制作されました。デンマークのエレクトロニックグループBoomClap Bachelorsの「Tiden Flyver」を多用しています。

この曲は、西海岸ヒップホップのジャンルに属しています。歌詞は内省的で、ラマーの創造的なエネルギーを維持するためのスペースが必要であることを表現しています。ラップの現状に満足していない現在のケンドリック・ラマーの視点から語られています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。アーティストが自分の芸術的ビジョンに忠実であり続け、他人のネガティブな意見に創造性を損なわせないようにするための思い出として役立ちます。この曲は、アメリカのビルボードホット100チャートで32位を記録し、ホットR&B/ヒップホップソングとホットラップソングのチャートでトップ10入りしました。この成功は、ラマーの音楽業界での地位を固め、彼のキャリアの軌道に大きく貢献しました。

16. N95 (2022)

“N95” is a conscious hip-hop and trap song by American rapper Kendrick Lamar, released as the lead single from his fifth studio album, “Mr. Morale & the Big Steppers”, on May 20, 2022. The song was produced by Boi-1da, Sounwave, Jahaan Sweet, and Baby Keem.

The lyrics of “N95” are a seething cultural critique where Lamar spits bile in multiple directions over a bleakly catchy, bass-driven instrumental. Lamar raps about masks that go with expensive clothing rather than the N95 respirator mask that was used during the outbreak of COVID-19. He uses the song to critique the fronts people put up to mask their true intentions, feelings, or circumstances.

The song has had a significant cultural impact. It has been described as the most high-octane track from “Mr. Morale & the Big Steppers”, which includes a plethora of zippy one-liners and humor, which you might not expect sandwiched between piercing commentary on materialism and society.

In terms of Lamar’s career, “N95” is the second track on his fifth and final studio album with Top Dawg Entertainment. The song’s title refers to N95 face masks, symbolizing the societal and personal masks people wear.

「N95」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが2022年5月20日に5枚目のスタジオアルバム「Mr.Morale & the Big Steppers」からのリードシングルとしてリリースした意識的なヒップホップとトラップソングです。この曲は、Boi-1da、Sounwave、Jahaan Sweet、Baby Keemによって制作されました。

「N95」の歌詞は、ラマーが暗くキャッチーでベースが主導するインストゥルメンタルの上で複数の方向に胆汁を吐き出す、激しい文化的批評です。ラマーは、COVID-19の流行時に使用されたN95の呼吸器マスクではなく、高価な服装に合うマスクについてラップしています。彼は、この曲を使って、人々が自分の本当の意図、感情、状況を隠すために立ち上げる前面を批判しています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。物質主義と社会に対する鋭いコメントに挟まれた、予想外のたくさんの軽快なワンライナーとユーモアが含まれている「Mr.Morale & the Big Steppers」の最もハイオクタンのトラックとして説明されています。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「N95」は、トップドッグエンターテインメントとの5枚目で最後のスタジオアルバムの2曲目です。この曲のタイトルは、人々が着用する社会的および個人的なマスクを象徴するN95のフェイスマスクに由来しています。

15. A.D.H.D. (2011)

“A.D.H.D.” is a hip-hop and cloud rap song by American rapper Kendrick Lamar, from his debut studio album “Section.80” released in 2011. The song was produced by frequent collaborator and Top Dawg in-house producer Sounwave.

The song’s lyrics refer to attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and address the high drug and medication tolerance of people born during the 1980s. The song is a commentary on the prevalence of drug abuse in his generation. It captures the mood of today’s lonely, drugged-out youth who seem more interested in Bay Area Kush and Purple Label tags than anything else.

“A.D.H.D.” has had a significant cultural impact. It received critical acclaim from music critics upon release. The song was also featured in Grand Theft Auto V soundtrack station in Radio Los Santos. In 2018, Billboard ranked the song number eight on their list of the 20 greatest Kendrick Lamar songs.

In terms of Lamar’s career, “A.D.H.D.” is considered one of Lamar’s best songs prior to the release of “Good Kid, M.A.A.D City”. It put Lamar into the national spotlight in 2011.

「A.D.H.D.」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーのデビュースタジオアルバム「Section.80」から、2011年にリリースされたヒップホップとクラウドラップソングです。この曲は、頻繁にコラボレートするトップドッグの社内プロデューサー、Sounwaveによって制作されました。

この曲の歌詞は、注意欠陥多動性障害(ADHD)に言及しており、1980年代に生まれた人々の薬物と薬の耐性の高さを扱っています。この曲は、彼の世代における薬物乱用の蔓延に対するコメントです。それは、他の何よりもベイエリアクッシュとパープルラベルのタグに興味があるように見える、今日の孤独でドラッグアウトされた若者の気分を捉えています。

「A.D.H.D.」は大きな文化的影響を与えました。リリース直後から音楽評論家から高い評価を受けました。この曲は、グランドセフトオートVのサウンドトラックステーションであるラジオロスサントスでも取り上げられました。2018年、ビルボードは、この曲を20の偉大なケンドリック・ラマーの曲のリストで8位にランク付けしました。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「A.D.H.D.」は、「グッド・キッド、M.A.A.Dシティ」のリリース前のラマーの最高の曲の一つと考えられています。2011年にラマーを全国的に注目を集めました。

14. i (2014)

“I” is a song by American rapper Kendrick Lamar, featuring Ronald Isley of The Isley Brothers, from his third studio album, “To Pimp a Butterfly”. The song was released as the lead single on September 23, 2014. It was produced by Los Angeles producer Rahki, who also produced the song “Institutionalized”. The song’s genre is a mix of hip hop, R&B, neo soul, funk, and black gospel.

The song’s lyrics revolve around the theme of self-love and resilience in the face of adversity. The title “i” is a powerful word in the vocabulary of the African American male, as it can be related to pride. The song won two awards at the 2015 Grammy Awards: Best Rap Performance and Best Rap Song.

The cultural impact of the song is significant. The single cover features members of gangs the Bloods and the Crips forming a heart, symbolizing a change through music. The song has had a strong impact on Kendrick Lamar’s career, further establishing him as a leading figure in the music industry.

「I」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーの3枚目のスタジオアルバム「To Pimp a Butterfly」から、アイズレー・ブラザーズのロナルド・アイズリーをフィーチャーした曲です。この曲は2014年9月23日にリードシングルとしてリリースされました。この曲は、ロサンゼルスのプロデューサー、ラキによって制作されました。ラキは「Institutionalized」も制作しています。この曲のジャンルは、ヒップホップ、R&B、ネオソウル、ファンク、ブラックゴスペルのミックスです。

この曲の歌詞は、逆境に立ち向かう自己愛と回復力というテーマを中心に展開しています。タイトルの「i」は、アフリカ系アメリカ人男性の語彙の中で強力な言葉であり、誇りと関連付けられることがあります。この曲は、2015年のグラミー賞で2つの賞を受賞しました。ベストラップパフォーマンスとベストラップソングです。

この曲の文化的影響は大きいです。シングルカバーには、ギャングであるブラッズとクリップスが心を形作っており、音楽を通しての変化を象徴しています。この曲はケンドリック・ラマーの音楽キャリアに大きな影響を与え、彼を音楽業界のリーダーとしての地位を確立しました。

13. Count Me Out (2022)

“Count Me Out” is a conscious hip-hop and West Coast hip-hop song by American rapper Kendrick Lamar, released on May 13, 2022. The song was produced by Sounwave, J.LBS, DJ Dahi, Tim Maxey, and Kendrick Lamar himself.

The lyrics of “Count Me Out” are deeply introspective, focusing on how Lamar handles personal depression and pressure. The song also explores themes of resilience and determination, suggesting that Lamar thrives on being underestimated and proving others wrong.

The song has had a significant cultural impact. It serves as the introductory track to “the Big Steppers” half of the project, “Mr. Morale & the Big Steppers”. The song sets the stage for what’s to come after and is very self-reflective, perhaps more so than any other on the album.

In terms of Lamar’s career, “Count Me Out” is a testament to his artistic brilliance and his ability to address complex issues through his music. Throughout his career, Lamar has shown tremendous growth as an artist, and this song is a clear example of that growth.

「Count Me Out」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが2022年5月13日にリリースした意識的なヒップホップと西海岸ヒップホップソングです。この曲は、Sounwave、J.LBS、DJDahi、Tim Maxey、そしてケンドリック・ラマール自身によって制作されました。

「Count Me Out」の歌詞は深く内省的で、ラマーが個人的なうつ病とプレッシャーをどのように処理しているかに焦点を当てています。この曲はまた、回復力と決意のテーマを探求しており、ラマールは過小評価されて他人を間違っていることを証明することで繁栄していることを示唆しています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。この曲は、プロジェクト「Mr.Morale& the Big Steppers」の「the Big Steppers」の半分の紹介トラックとして機能します。この曲はその後起こることの舞台を整え、アルバムの他の曲よりもさらに自己反省的です。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「Count Me Out」は彼の芸術的才能と、彼の音楽を通して複雑な問題に取り組む能力の証です。ラマーは、キャリアを通してアーティストとして驚異的な成長を見せており、この曲はその成長の明確な例です。

12. LOYALTY. (2017)

“LOYALTY.” is a hip-hop and R&B song by American rapper Kendrick Lamar, featuring Barbadian singer Rihanna, from his fourth studio album “Damn.”. The song was produced by DJ Dahi, Sounwave, Terrace Martin, and Top Dawg.

The lyrics of “LOYALTY.” muse on the value and necessity of complete loyalty and honesty in both platonic and romantic relationships. The song poses questions that strike at the heart of our zeitgeist, probing for what, at our core, commands our allegiance.

“LOYALTY.” had a significant cultural impact. It won the Grammy Award for Best Rap/Sung Performance. The music video for the song was released to Lamar’s Vevo channel on YouTube on July 28, 2017. It was directed by Dave Meyers and The Little Homies and includes an appearance from featured artist Rihanna.

In terms of Lamar’s career, “LOYALTY.” further solidified Kendrick Lamar’s reputation as a versatile and talented artist. The song’s success contributed to his already impressive discography and reinforced his position as a prominent figure within the music industry.

「LOYALTY.」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが、バルバドスの歌手リアーナをフィーチャーして、4枚目のスタジオアルバム「Damn.」からリリースしたヒップホップとR&Bの曲です。この曲は、DJDahi、Sounwave、Terrace Martin、Top Dawgによって制作されました。

「LOYALTY.」の歌詞は、プラトニックな関係とロマンチックな関係の両方で、完全な忠誠心と誠実さの価値と必要性について語っています。この曲は、私たちの時代の心を突くような質問を提起し、私たちの核心にあるものが何を忠誠心を要求しているかを探っています。

「LOYALTY.」は大きな文化的影響を与えました。この曲は、グラミー賞の最優秀ラップ/歌唱パフォーマンス賞を受賞しました。この曲のミュージックビデオは、2017年7月28日にYouTubeのラマーのVevoチャンネルで公開されました。この曲はデイブ・マイヤーズとザ・リトル・ホーミーズが監督し、フィーチャリングアーティストのリアーナが出演しています。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「LOYALTY.」は、ケンドリック・ラマーの多才で才能のあるアーティストとしての評判をさらに固めました。この曲の成功は、彼のすでに印象的なディスコグラフィーに貢献し、音楽業界における著名な人物としての地位を強化しました。

11. These Walls (2015)

“These Walls” is a song by American rapper Kendrick Lamar, featuring Bilal, Anna Wise, and Thundercat, from his third studio album “To Pimp a Butterfly” (2015). The song was produced by Terrace Martin, Larrance Dopson, and Sounwave. The genre of the song is hip hop and neo soul.

The lyrics of “These Walls” play off the familiar expression “if these walls could talk…” Kendrick’s complex wordplay introduces layered metaphorical and literal walls. The song explores the complexity of relationships, emphasizing both the positive and negative aspects of them.

The song has had a significant cultural impact. It won Best Rap/Sung Performance at the 58th Annual Grammy Awards. The song’s music video premiered on October 28, 2015, on Lamar’s Vevo account. It was directed by Colin Tilley and The Little Homies.

In terms of Lamar’s career, “These Walls” marked a significant milestone. It was released as the fifth and final single from his third album, “To Pimp a Butterfly” (2015). This song has undoubtedly played a pivotal role in shaping Lamar’s career and the broader music industry.

「These Walls」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが、ビラル、アンナ・ワイズ、サンダーキャットをフィーチャーして、3枚目のスタジオアルバム「To Pimp a Butterfly」(2015年)からリリースした曲です。この曲は、テラス・マーティン、ラランス・ドプソン、ソウンウェーブによって制作されました。この曲のジャンルはヒップホップとネオソウルです。

「These Walls」の歌詞は、おなじみの表現「もしこれらの壁が話せたら…」を基にしています。ケンドリックの複雑な言葉遊びは、層状の比喩的な壁と文字通りの壁を導入しています。この曲は、関係の複雑さを探求し、その肯定的側面と否定的側面の両方を強調しています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。58回目のグラミー賞で最優秀ラップ/歌唱パフォーマンス賞を受賞しました。この曲のミュージックビデオは、2015年10月28日にラマーのVevoアカウントで初公開されました。コリン・ティリーとザ・リトル・ホーミーズが監督しました。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「These Walls」は重要なマイルストーンとなりました。彼の3枚目のアルバム「To Pimp a Butterfly」(2015年)からの5枚目で最後のシングルとしてリリースされました。この曲は間違いなく、ラマーの音楽キャリアとより広い音楽業界を形作る上で重要な役割を果たしました。

10. HUMBLE. (2017)

“HUMBLE.” is a hip-hop song by American rapper Kendrick Lamar, released on March 30, 2017, as the lead single from his fourth studio album, “Damn.”. The song was produced by Mike Will Made It and Pluss.

The lyrics of “HUMBLE.” are a call for humility, challenging the vanity and showiness in rap culture. Lamar uses the song to critique society’s obsession with material wealth and societal validation. He also explores themes of power dynamics, identity, and the African American experience.

“HUMBLE.” had a significant cultural impact. It debuted at No.2 on the Billboard Hot 100 charts, making it not only the highest charting song to date for Kendrick but also one of the highest-debuted hip-hop singles since Eminem’s “Love the Way You Lie”. The song received four nominations at the 60th Annual Grammy Awards: Record of the Year, Best Rap Performance, Best Rap Song, and Best Music Video, winning in the last three categories. This song has undoubtedly played a pivotal role in shaping Lamar’s career and the broader music industry.

「HUMBLE.」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが2017年3月30日に、4枚目のスタジオアルバム「Damn.」からのリードシングルとしてリリースしたヒップホップソングです。この曲は、マイク・ウィル・メイド・イットとプラスが制作しました。

「HUMBLE.」の歌詞は謙虚さへの呼びかけであり、ラップ文化の虚栄心と派手さを挑戦しています。ラマーは、この曲を使って社会の物質的な富と社会的承認への執着を批判しています。彼はまた、権力関係、アイデンティティ、アフリカ系アメリカ人の経験などのテーマを探求しています。

「HUMBLE.」は大きな文化的影響を与えました。ビルボードホット100チャートで2位にデビューし、ケンドリックにとってこれまでで最も高いチャート入りした曲であるだけでなく、エミネムの「Lovethe Way You Lie」以来の最高のデビューヒップホップシングルの1つとなりました。この曲は、60回目のグラミー賞で4つのノミネートを受けました: 年間最優秀レコード、最優秀ラップパフォーマンス、最優秀ラップソング、最優秀ミュージックビデオで、最後の3つのカテゴリーで優勝しました。この曲は間違いなく、ラマーの音楽キャリアとより広い音楽業界を形作る上で重要な役割を果たしました。

09. King's Dead (2018)

“King’s Dead” is a collaborative hip-hop song by American artists Jay Rock, Kendrick Lamar, Future, and British artist James Blake. Released in 2018, it was the first official single from Jay Rock’s third album, “Redemption”, and also featured on the soundtrack of the Marvel Studios film “Black Panther”. The song was produced by Mike Will Made It, Teddy Walton, Sounwave, and 30 Roc.

The song’s genre is a blend of alternative hip-hop and trap. The lyrics theme revolves around power, success, and the challenges that come with it. The title refers to the death of King T’Chaka of Wakanda in the previous Captain America: Civil War movie, and there are several references to the events of the film and the comic throughout the track.

“King’s Dead” had a significant cultural impact, winning the Grammy Award for Best Rap Performance. It also experienced a resurgence in popularity in 2020 due to a viral TikTok trend. The song marked a significant milestone in Kendrick Lamar’s career, being his first collaboration with James Blake and contributing to the success of the “Black Panther” soundtrack.

「King’s Dead」は、アメリカのアーティスト、ジェイ・ロック、ケンドリック・ラマー、フューチャー、イギリスのアーティスト、ジェームズ・ブレイクによるコラボレーションヒップホップソングです。2018年にリリースされ、ジェイ・ロックの3枚目のアルバム「Redemption」からの最初の公式シングルであり、マーベルスタジオの映画「ブラックパンサー」のサウンドトラックにも収録されています。この曲は、マイク・ウィル・メイド・イット、テディ・ウォルトン、ソウンウェーブ、30ロックによって制作されました。

この曲のジャンルは、オルタナティブヒップホップとトラップの融合です。歌詞のテーマは、権力、成功、それに伴う課題を中心に展開しています。タイトルは、前作の「キャプテン・アメリカ: シビル・ウォー」でワカンダの王であるT’Chakaの死に触れており、トラック全体を通して映画やコミックの出来事にいくつか言及されています。

「King’s Dead」は、グラミー賞の最優秀ラップパフォーマンス賞を受賞し、大きな文化的影響を与えました。また、2020年には、バイラルTikTokトレンドにより人気が再燃しました。この曲は、ケンドリック・ラマーの音楽キャリアにおける重要なマイルストーンであり、ジェームズ・ブレイクとの最初のコラボレーションであり、「ブラックパンサー」のサウンドトラックの成功に貢献しました。

08. The Blacker The Berry (2015)

“The Blacker The Berry” is a politically charged hip-hop song by American artist Kendrick Lamar, released as the second single from his third studio album “To Pimp a Butterfly” in 2015. The song was produced by Boi-1da, Terrace Martin, and KOZ. It features a “boom-bap beat” and lyrics that celebrate Lamar’s African-American heritage while tackling hatred, racism, and hypocrisy head-on.

The lyrics theme is a powerful exploration of racial identity, self-hatred, and systemic oppression within American society. Lamar makes several references to police brutality, gun violence, and mass incarcerations, suggesting these events indicate modern slavery. He expresses pride in his race while emphasizing that despite racist white expectations, African American men like himself keep succeeding in their careers.

The song had a significant cultural impact, stirring up controversy due to Lamar’s commentary on the death of Trayvon Martin. It also had a profound influence on Lamar’s career, receiving rave reviews from music critics and being certified Gold by the Recording Industry Association of America (RIAA). It is seen as a departure from its “self-love-promoting” predecessor, marking a significant milestone in Lamar’s musical journey.

「The Blacker The Berry」は、アメリカのアーティスト、ケンドリック・ラマーが2015年に3枚目のスタジオアルバム「To Pimp a Butterfly」からの2枚目のシングルとしてリリースした政治的に充電されたヒップホップソングです。この曲は、Boi-1da、テラス・マーティン、KOZによって制作されました。「ブームバップビート」と、憎しみ、人種差別、偽善に正面から取り組みながら、ラマーのアフリカ系アメリカ人の遺産を称える歌詞が特徴です。

歌詞のテーマは、アメリカ社会における人種的アイデンティティ、自己嫌悪、構造的抑圧の強力な探求です。ラマーは警察の残虐行為、銃による暴力、大規模な投獄について言及しており、これらの出来事が現代の奴隷制を示唆していることを示唆しています。彼は、人種差別的な白人の期待にもかかわらず、自分のようなアフリカ系アメリカ人男性がキャリアで成功し続けていることを強調しながら、自分の人種に誇りを持っています。

この曲は大きな文化的影響を与え、トラヴィオン・マーティンの死に対するラマーのコメントによって論争を巻き起こしました。また、ラマーの音楽キャリアにも大きな影響を与え、音楽評論家から絶賛され、アメリカレコード協会(RIAA)からゴールド認定を受けました。これは、「自己愛を促進する」前作からの逸脱と見なされ、ラマーの音楽的旅における重要なマイルストーンとなっています。

07. Wesley's Theory (2015)

“Wesley’s Theory” is a track by American rapper Kendrick Lamar, featuring George Clinton and Thundercat, from his third studio album “To Pimp a Butterfly” (2015). The song was produced by Flying Lotus, Ronald “Flippa” Colson, with additional production by Sounwave and Thundercat. The genre of the song is conscious hip hop, with soul and jazz influences.

The lyrics of “Wesley’s Theory” describe how racist American institutions upheld by white supremacy exploit Black creators for profit. The song serves as a cautionary tale, offering a deep dive into the psyche of a generation striving for greatness while wrestling with the shadows of legacy and aspiration.

The song has had a significant cultural impact. It establishes the album’s theme and has been described as a jaw-dropper of an opener. The song’s instrumentation is simply wild and infectious, bringing out a tremendous uneasy dissonance echoing Kendrick’s cautionary tale.

In terms of Lamar’s career, “Wesley’s Theory” marked a significant milestone. It has been recognized for its thought-provoking lyrics and social commentary. The song has undoubtedly played a pivotal role in shaping Lamar’s career and the broader music industry.

「Wesley’s Theory」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが、ジョージ・クリントンとサンダーキャットをフィーチャーして、3枚目のスタジオアルバム「To Pimp a Butterfly」(2015年)からリリースしたトラックです。この曲は、Flying Lotus、Ronald “Flippa” Colsonによって制作され、SounwaveとThundercatによって追加制作されました。この曲のジャンルは、ソウルとジャズの影響を加えた意識的なヒップホップです。

「Wesley’s Theory」の歌詞は、白人至上主義によって支えられた人種差別的なアメリカの制度が、利益のために黒人クリエイターを搾取する方法について説明しています。この曲は警告の物語として機能し、遺産と野望の影と格闘しながら偉大さを目指す世代の精神に深く入り込むことができます。

この曲は大きな文化的影響を与えました。アルバムのテーマを確立し、オープニングの驚異的な曲として説明されています。この曲の楽器は単にワイルドで感染力があり、ケンドリックの警告の物語を反映した途方もない不協和音を引き出しています。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「Wesley’s Theory」は重要なマイルストーンとなりました。この曲は、考えさせられる歌詞と社会的なコメントで認められています。この曲は間違いなく、ラマーの音楽キャリアとより広い音楽業界を形作る上で重要な役割を果たしました。

06. The Heart Part 5 (2022)

“The Heart Part 5” is a conscious hip hop track by American rapper Kendrick Lamar, released on May 8, 2022. The song was produced by Beach Noise, a collective of Johnny Kosich, Matt Schaeffer, and Jake Kosich. It incorporates soul and jazz influences, creating a unique sound.

Lyrically, the song offers social commentary on African-American culture and institutionalized discrimination. It also explores personal themes of empathy, death, and depression. The song is part of Lamar’s “The Heart” series, which has been a significant part of his discography.

The song had a considerable cultural impact. It addresses the struggles faced by artists and the significance of art in society. It also reflects on the power of words to inspire change. The music video uses deepfake technology, showing Lamar morphing into six modern Black American figures.

In terms of Lamar’s career, “The Heart Part 5” marked his first solo release in over four years. It received five nominations at the 65th Annual Grammy Awards, winning for Best Rap Performance and Best Rap Song. This song has undoubtedly played a pivotal role in shaping Lamar’s career and the broader music industry.

「The Heart Part 5」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが2022年5月8日にリリースした意識的なヒップホップトラックです。この曲は、ジョニー・コシッチ、マット・シャーファー、ジェイク・コシッチの集団であるビーチ・ノイズによって制作されました。ソウルとジャズの影響を加えて、独特のサウンドを作り出しています。

歌詞では、この曲は、アフリカ系アメリカ人の文化と制度化された差別に対する社会的なコメントを提供しています。また、共感、死、うつ病などの個人的なテーマを探求しています。この曲は、ラマーの「The Heart」シリーズの一部であり、彼のディスコグラフィーの重要な部分となっています。

この曲は、かなりの文化的影響を与えました。アーティストが直面する困難と、社会における芸術の重要性について取り上げています。また、言葉が変化を促す力について反映しています。ミュージックビデオでは、ディープフェイク技術を使用して、ラマーが6人の現代的な黒人アメリカ人の人物に変身する様子が映し出されています。

ラマーの音楽キャリアにおいて、「The Heart Part 5」は4年以上ぶりのソロリリースとなりました。第65回グラミー賞で5部門にノミネートされ、最優秀ラップパフォーマンス賞と最優秀ラップソング賞を受賞しました。この曲は間違いなく、ラマーの音楽キャリアとより広い音楽業界を形作る上で重要な役割を果たしました。

05. Backseat Freestyle (2012)

“Backseat Freestyle” is a song by American rapper Kendrick Lamar from his second studio album “Good Kid, M.A.A.D City” (2012). The song was written by Lamar and Chauncey Hollis and produced by Hollis under his stage name Hit-Boy. The genre of the song is hip hop and satirical hip hop.

The lyrics of “Backseat Freestyle” depict Lamar’s dreams and the dichotomies of modern America. The song serves as a cultural thesis, offering a deep dive into the psyche of a generation striving for greatness while wrestling with the shadows of legacy and aspiration.

The song has had a significant cultural impact. It has been placed on multiple lists as one of Lamar’s best songs. The song peaked at number six on the US Billboard Bubbling Under Hot 100 and at 79 on the UK Singles Chart. It was certified platinum by the Recording Industry Association of America (RIAA) in the US and silver by the British Phonographic Industry (BPI) in the UK.

The song has influenced Lamar’s career. His aggression in the record is a trick he learned being in the studio and dedicating himself; being a student. Lamar remarked how rapper Eminem influenced his “aggression” on the song.

「Backseat Freestyle」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーの2枚目のスタジオアルバム「Good Kid、M.A.A.DCity」(2012年)からの曲です。この曲は、ラマーとチャウシー・ホリスによって書かれ、ホリスによって彼のステージ名ヒット・ボーイで制作されました。この曲のジャンルは、ヒップホップと風刺的なヒップホップです。

「Backseat Freestyle」の歌詞は、ラマーの夢と現代アメリカの二面性を描いています。この曲は文化的な論文として機能し、遺産と野望の影と格闘しながら偉大さを目指す世代の精神に深く入り込むことができます。

この曲は大きな文化的影響を与えました。ラマーの最高の曲の1つとして複数のリストに掲載されています。この曲は、米国のビルボード・バブリング・アンダー・ホット100で6位、英国のシングルチャートで79位に達しました。米国ではアメリカレコード協会(RIAA)によってプラチナ認定を受け、英国では英国レコード産業協会(BPI)によってシルバー認定を受けました。

この曲はラマーの音楽キャリアに影響を与えました。彼のレコードでの攻撃性は、スタジオで自分を捧げ、学生であるというトリックです。ラマーは、ラッパーのエミネムがこの曲の「攻撃性」にどのように影響したかについて語りました。

04. DNA. (2017)

“DNA.” is a song by American rapper Kendrick Lamar from his fourth studio album, “Damn.”. The song was produced by Mike Will Made It and falls under the genre of hip hop, trap, hardcore hip hop.

The lyrics of “DNA.” adopt multiple viewpoints, celebrating, critiquing, and exploring Lamar’s black heritage and culture. The song serves as a deep reflection on his identity, both personally and as a part of the larger African-American community.

The cultural impact of “DNA.” is significant. The song received support at rhythmic radio after its official music video was released. The song’s music video, directed by Nabil Elderkin and released on April 18, 2017, features American actor Don Cheadle. The song has been described as “the most virtuosic display” on Damn by Vice. Billboard named “DNA.” as the thirty-first best song of the year in their list of the 100 best songs of the year.

The song has had a profound influence on Lamar’s career. It has cemented his place as a thoughtful and socially conscious artist. It has also been recognized for its thought-provoking lyrics and social commentary.

「DNA.」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーの4枚目のスタジオアルバム「Damn.」からの曲です。この曲は、マイク・ウィル・メイド・イットによって制作され、ヒップホップ、トラップ、ハードコアヒップホップのジャンルに属しています。

「DNA.」の歌詞は、複数の視点を取り入れ、ラマーの黒人文化と遺産を祝い、批判し、探求しています。この曲は、個人的なレベルでも、より大きなアフリカ系アメリカ人コミュニティの一員としても、彼のアイデンティティを深く掘り下げています。

「DNA.」の文化的影響は大きいです。この曲は、公式のミュージックビデオが公開された後、リズミカルなラジオで支持を得ました。この曲のミュージックビデオは、ナビル・エルダーキンが監督し、2017年4月18日に公開され、アメリカの俳優ドン・チードルが出演しています。この曲は、Viceによって「Damnで最も優れたパフォーマンス」と評されています。ビルボードは、「DNA.」を今年の100曲のリストで31番目のベストソングに選びました。

この曲はラマーの音楽キャリアに大きな影響を与えました。彼は思慮深く社会的な意識を持ったアーティストとしての地位を確立しました。また、この曲は考えさせられる歌詞と社会的なコメントで認められています。

03. Swimming Pools (Drank) (2012)

“Swimming Pools (Drank)” is a song by American rapper Kendrick Lamar, released on July 31, 2012, as the lead single from his major-label debut studio album “Good Kid, M.A.A.D City”. The song was written by Lamar and Tyler “T-Minus” Williams, who also produced the song along with Nikhil Seetharam. The genre of the song is hip hop.

The lyrics of “Swimming Pools (Drank)” address the psychological connection between peer pressure and alcoholism. The song is introspective, detailing Lamar’s experiences with alcohol and the societal pressures that lead to drinking.

The song had a significant cultural impact and propelled Lamar to mainstream popularity. It peaked at number 17 on the US Billboard Hot 100. The song was nominated for Best Rap Performance at the 56th Annual Grammy Awards. It has been acclaimed by music critics and was ranked the 34th best song of 2012 by Rolling Stone. The song’s exploration of serious themes within a popular music format has contributed to Lamar’s reputation as a thoughtful and socially conscious artist.

「Swimming Pools (Drank)」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーが2012年7月31日に、メジャーレーベルデビュースタジオアルバム「Good Kid、M.A.A.DCity」からのリードシングルとしてリリースした曲です。この曲は、ラマーとタイラー「T-Minus」ウィリアムズによって書かれ、ニキル・シータラムと共にプロデュースされました。この曲のジャンルはヒップホップです。

「Swimming Pools (Drank)」の歌詞は、同調圧力とアルコール依存症の心理的つながりについて語っています。この曲は内省的で、ラマーのアルコールとの経験や飲酒につながる社会的圧力について詳しく説明しています。

この曲は大きな文化的影響を与え、ラマーを主流の人気者にしました。米国ビルボードホット100で17位に達しました。この曲は第56回グラミー賞で最優秀ラップパフォーマンス賞にノミネートされました。音楽評論家から絶賛され、ローリングストーン誌の2012年のベストソング34位にランクインしました。この曲がポピュラーミュージックフォーマットの中で深刻なテーマを探求したことは、ラマーが思慮深く社会的意識の高いアーティストとしての評判に貢献しています。

02. King Kunta (2015)

“King Kunta” is a standout track from Kendrick Lamar’s critically acclaimed album “To Pimp a Butterfly”. The song was co-written by Lamar and Thundercat, with Terrace Martin, Michael Kuhle, and Sounwave serving as producers. It’s a fusion of West Coast hip-hop and G-funk, creating a sound that is both nostalgic and forward-thinking.

The lyrics are rich with cultural references and narratives. The title is a nod to Kunta Kinte, a symbol of resistance against slavery, signifying a reclaiming of power. Lamar explores themes of power dynamics, identity, and the African American experience. The song also references African literature, notably Chinua Achebe’s “Things Fall Apart” and Ralph Ellison’s “Invisible Man”.

“King Kunta” has had a significant cultural impact. It’s not just a musical track but a cultural artifact, embodying the spirit of resistance and the complexity of societal narratives. The song was placed at number seven on Rolling Stone’s “50 Best Songs of 2015” list. It has cemented its place in the annals of hip-hop and has influenced Lamar’s career, contributing to his reputation as a lyricist and an artist.

「King Kunta」は、ケンドリック・ラマーの絶賛されたアルバム「To Pimp a Butterfly」からの傑出したトラックです。この曲は、ラマーとサンダーキャットによって共同で書かれ、テラス・マーティン、マイケル・クーヘル、ソウンウェーブがプロデューサーを務めました。西海岸ヒップホップとGファンクの融合で、ノスタルジックでありながら先進的なサウンドを生み出しています。

歌詞は、文化的な言及や物語に富んでいます。タイトルは、奴隷制に対する抵抗の象徴であり、権力の奪還を意味するクンタ・キンテへの賛辞です。ラマーは、権力関係、アイデンティティ、アフリカ系アメリカ人の経験などのテーマを探求しています。この曲は、アフリカ文学、特にチヌア・アチェベの「Things Fall Apart」やラルフ・エリソンの「Invisible Man」にも言及しています。

「King Kunta」は大きな文化的影響を与えました。それは音楽トラックだけでなく、抵抗の精神と社会的な物語の複雑さを体現する文化的遺物です。この曲は、ローリングストーンの「2015年の50曲」リストで7位にランクインしました。それはヒップホップの歴史にその地位を確固たるものにし、ラマーの音楽キャリアに影響を与え、彼の歌詞家としての評判とアーティストとしての評判に貢献しました。

01. Alright (2015)

“Alright” is a song by American rapper Kendrick Lamar, featured on his third studio album, “To Pimp a Butterfly” (2015). The song was produced by Pharrell Williams, Sounwave, and Lamar himself. It falls under the genre of conscious hip hop, jazz rap, and gospel.

The lyrics of “Alright” express ideas of hope amid personal struggles. The song explores themes of perseverance and faith in the face of oppression and difficulty. It details Lamar’s personal experiences and the pain he has endured, but the song’s message is one of resilience and faith in the face of adversity.

The cultural impact of “Alright” is significant. It became an important protest song in the Black Lives Matter movement. The song was chanted by people in the streets during protests, making it a symbol of hope. It has been widely accepted as one of this generation’s most important protest anthems.

The song has had a profound influence on Lamar’s career. It solidified his place as a voice for the voiceless, expressing the pain and trauma of black Americans in a way that is both personal and universal. It has also been recognized for its thought-provoking lyrics and social commentary.

「Alright」は、アメリカのラッパー、ケンドリック・ラマーの3枚目のスタジオアルバム「To Pimp a Butterfly」(2015年)に収録された曲です。この曲は、ファレル・ウィリアムズ、ソウンウェーブ、ラマール自身によって制作されました。この曲は、意識的なヒップホップ、ジャズラップ、ゴスペルのジャンルに属しています。

「Alright」の歌詞は、個人的な苦闘の中で希望のアイデアを表現しています。この曲は、抑圧と困難に直面した際の忍耐と信仰のテーマを探求しています。ラマールの個人的な経験と彼が耐えてきた苦痛を詳しく説明していますが、この曲のメッセージは逆境に直面した際の回復力と信仰です。

「Alright」の文化的影響は大きいです。この曲は、ブラック・ライヴズ・マター運動において重要な抗議歌となりました。この曲は抗議活動中に人々が街中で歌い、希望のシンボルとなりました。この曲は、この世代で最も重要な抗議歌の1つとして広く受け入れられています。

この曲はラマーの音楽キャリアに大きな影響を与えました。この曲は、声なき人々の声として彼の地位を確固たるものにし、黒人アメリカ人の痛みとトラウマを個人的なレベルでも普遍的なレベルでも表現しています。また、この曲は考えさせられる歌詞と社会的なコメントで認められています。

コメントする

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です