30. Upgrade U (2006)
“Upgrade U” is a song by American singer Beyoncé from her second studio album “B’Day” (2006). The song features additional vocals from American rapper Jay-Z. It was composed by Beyoncé Knowles, MK, Makeba, Angela Beyincé, Willie Clarke, and others, with production from Swizz Beatz, Cameron Wallace, and Beyoncé. The song draws from the genres of contemporary R&B and hip hop.
The concept of the song is that of a woman describing herself as the key to upgrading a man’s lifestyle. The lyrics explore themes of success, wealth, and partnership, with Beyoncé offering to elevate her partner to new heights. The song was generally well received by music critics, some praising Beyoncé’s assertiveness while singing about her ability to improve her man’s life.
After its release, “Upgrade U” started to gain popularity on R&B and hip hop radio stations in the United States. It peaked at number 11 on the Hot R&B/Hip-Hop Songs and at number 59 on the Hot 100 charts respectively. The song was a part of her set list on “I Am… World Tour” (2009–10), as well as her and Jay Z’s joint “On the Run II” (2018) all-stadium tours. The song has had a significant cultural impact, with its empowering lyrics becoming a fan favorite.
「Upgrade U」は、アメリカのシンガーソングライター、ビヨンセが 2006 年にリリースしたセカンドアルバム「B’Day 」に収録されている楽曲です。この曲には、アメリカ人ラッパーのジェイ・Z がフィーチャリングボーカルで参加しています。ビヨン セ・ノウルズ、MK、マケバ、アンジェラ・ベイインセ、ウィリー・クラークなどが作曲し、スウィズ・ビーツ、キャメロン・ウォレス、ビヨンセがプロデュースしました。この曲は、コンテンポラリーR&Bとヒップ ホップのジャンルを取り入れています。
曲のコンセプトは、女性が自らを男性のライフスタイルをアップグレードするための鍵であると表現しています。歌詞は、成功、富、パートナーシップをテーマに掘り下げており、ビヨンセはパートナーを新たな高みへと引き上げることを提案しています 。この曲は、概して音楽評論家から好評で、一部の評論家は、男性の生活を向上させる自分の能力について歌うビヨンセの自己主張を賞賛しました。
リリース後、「Upgrade U」は米国の R&B とヒップホップのラジオ局で人気を集め始めました。それは、Hot R&B / Hip-Hop Songs で 11 位、Hot 100 チャートで 59 位 でそれぞれピークに達しました。この曲は、彼女の「I Am…World Tour」(2009 年〜 2010 年)のセットリストと、彼女とジェイ・Z のジョイントツアー「On the Run II」(2018 年)のスタジアムツアーの両方の一部でした。この曲は、その力強い歌詞がお気に入りのファンを獲得し、大きな文化的影響を与えました。
29. Diva (2008)
“Diva” is a song by American singer and songwriter Beyoncé from her third studio album “I Am… Sasha Fierce” released in 2008. The song was written and produced by Beyoncé Knowles, Shondrae “Bangladesh” Crawford, and Sean Garrett. It is an R&B song with a southern hip hop flavored groove. The lyrics deliver messages of independence and female empowerment. The song boasts a beat and a bassline similar to those of another Bangladesh 2008 production, “A Milli” by American rapper, Lil’ Wayne; critics coined “Diva” as a “female companion” to the latter.
“Diva” received mixed to positive reviews from critics, who had polarized opinions concerning its affiliation with “A Milli”. Despite being released to rhythmic and urban radios only in the US, the song peaked at number 19 on the US Billboard Hot 100 chart, topped the US Hot Dance Club Play chart, and attained a peak position of number three on the US Hot R&B/Hip-Hop Songs chart. “Diva” was certified 2x platinum by the Recording Industry Association of America (RIAA), denoting shipment of 2,000,000 copies.
The song’s cultural impact is significant, with its lyrics conveying a message of empowerment and self-determination, encouraging women to pursue their dreams and not let anyone hold them back. The song marks a change of direction for Beyoncé; she raps in cadences over a Roland TR-808 machine, kick drums, and fewer instruments than her usual tracks. The song was a part of her set list on the I Am… World Tour (2009–10) and her revue show, Revel Presents: Beyoncé Live (2012).
「Diva」は、アメリカのシンガーソングライター、ビヨンセが 2008 年にリリースした 3 枚目のスタジオアルバム「I Am…Sasha Fierce」に収録されている楽曲です。この曲は、ビヨンセ・ノウルズ、ションドレイ「バングラデシュ 」クロフォード、ショーン・ギャレットによって書かれました。南部ヒップホップの風味のあるグルーヴを備えた R&B ソングです。歌詞は、独立と女性のエンパワーメントのメッセージを伝えています。この曲は、アメリカ人ラッパーであるリル・ウェインの 2008 年の別のバングラデシュの制作「A Milli」に似たビートとベースラインを誇っています。批評家は「Diva」を後者の「女性の仲間」とみなしていました。
「Diva」は「A Milli」との関連性についての意見が対立していた 批評家から、賛否両論の評価を得ました。米国ではリズムとアーバンラジオにのみリリースされたにもかかわらず、この曲は米国のビルボードホット 100 チャートで 19 位のピークに達し、米国のホットダンスクラブプレイチャートで 1 位を占め、米国のホット R&B/ヒップホップで 3 位に達しました。ソングチャート。「Diva」は、レコーディング 業界協会 (RIAA) から 2x プラチナ認定を受け、2,000,000 枚が出荷されたことを示しています。
この曲の文化的な影響は大きく、その歌詞はエンパワーメントと自己決定のメッセージを伝え、女性に夢を追い求め、誰にも自分を抑えさせないように促します。この曲は、ビヨンセにとって方向転換となりました。彼女はローランド TR-808 マシン、 キックドラム、そして通常のトラックよりも少ない楽器でケイデンスに合わせてラップしています。この曲は、アイ・アム…ワールド・ツアー(2009~2010)と彼女のリビューステージショー「リベル・プレゼンツ:ビヨンセ・ライブ」(2012)のセットリストの一部でした。
28. Run The World (Girls) (2011)
“Run The World (Girls)” is a powerful song by American singer Beyoncé, released as the lead single from her fourth studio album, “4”, on April 21, 2011. The song was written and produced by Beyoncé, Terius “The-Dream” Nash, and David Taylor, with additional production by Shea Taylor. It heavily samples “Pon de Floor” by Major Lazer.
The song is a fusion of electropop and R&B, and it represents a new direction for Beyoncé, blending different cultures and eras to create a unique sound. The lyrics deliver an unapologetically aggressive message promoting female empowerment. Beyoncé breaks societal stereotypes about women, supporting the idea that women can realize their worth, build nations, and that power can be a social identity for women.
“Run The World (Girls)” has had a significant cultural impact. It serves as a representation of the progress that women have made over time. The song has also influenced Beyoncé’s career, reinforcing her image as a strong, independent woman and a role model for many. It has been recognized for its high-profile live performances and its music video, which won Best Choreography at the 2011 MTV Video Music Awards.
「Run The World (Girls)」は、アメリカの歌手ビヨンセによるパワフルな曲で、 2011年4月21日に 4枚目のスタジオアルバム「4」からリードシングルとしてリリースされました。この曲は、ビヨンセ、テリウス「ザ・ドリーム」ナ ッシュ、デビッド・テイラーが作詞・作曲し、シェイ・テイラーが追加でプロデュースしました。メジャー・レイザーの「ポン・デ・フロア」を強くサンプリングしています。
この曲はエレクトロポップとR&Bを融合したもので、ビ ヨンセにとって新たな方向性となる、さまざまな文化や時代を融合して独自の音を生み出しています。歌詞は、女性のエンパワーメントを推進する、謝罪のない攻撃的なメッセージを伝えています。ビヨンセは女性についての社会通念を打ち破り、女性が自分の価値に気付き 、国を築き、権力が女性の社会的アイデンティティになり得るという考えを支持しています。
「Run The World (Girls)」は、文化的にも大きな影響を与えました。それは、女性が時をかけて遂げてきた進歩を象徴しています。この曲はまた、ビヨンセのキャリアにも影響を与え、強く自立した女性、そして多くの人々のロールモデルとしての彼女のイメージを強化しました。注目度の高いライブパフォーマンスや、20 11年のMTVビデオ・ミュージック・アワードで最優秀振付賞を受賞したミュージックビデオが高く評価されています。
27.Flawless (2013)
“Flawless” is a song by American singer Beyoncé from her self-titled fifth studio album released in 2013. The song was written by Beyoncé, Rashad Muhammad, Terius Nash, Chauncey Hollis, and Raymond DeAndre Martin. The production was handled by Hollis, Beyoncé, Martin, Muhammad, and Boots.
Musically, “Flawless” is a trap-influenced song with a dirty groove and a clattering beat. The song consists of two parts, “Bow Down” and “Flawless”, divided by a speech titled “We Should All Be Feminists” delivered by Nigerian writer Chimamanda Ngozi Adichie at a TEDxEuston conference.
The lyrics of “Flawless” are a call to female empowerment and confidence. Beyoncé uses the song to command her female adversaries to praise all that she’s done. The song encourages women to embrace their femininity, sexuality, and ambition.
The song had a significant cultural impact and influence. It sparked controversy over its lyrical content, which some perceived as Beyoncé attacking women who dismiss her as little more than Jay-Z’s wife. However, Beyoncé explained that the song was not meant to be disrespectful but to give clarity to the true meaning of feminism. The song has since become an anthem for female empowerment and has contributed to Beyoncé’s reputation as a feminist icon.
「Flawless」は、アメリカ人シンガーのビヨンセが2013年にリリースしたセルフタイトルの5枚目のスタジオアルバムに収録 されている曲です。この曲は、ビヨンセ、ラシャド・ムハンマド、テリウス・ナッシュ、チョーンシー・ホ リス、レイモンド・デアンドレ・マーティンによって書かれました。プロデュースは、ホリス、ビヨンセ、マーティン、ムハンマド、ブーツが担当しました。
音楽的には、「Flawless」はダーティグルーヴとガタガタしたビートを特徴とする、 トラップの影響を受けた曲です。この曲は、「Bow Down」と「Flawless」の2つのパートで構成されており、その間には、ナイジェリアの作家チママンダ・ンゴズィ・アディーチェがTEDxEuston会議で行った「私たちは皆フェミニストであるべき だ」というスピーチが入っています。
「Flawless」の歌詞は、女性のエンパワーメントと自信に対する呼びかけです。ビヨンセはこの曲を使用して、女性の敵対者に自分自身の功績を称賛するように命じます。この曲は、女性が自分の女性らしさ、セクシュアリティ、野心を抱きしめるよう促します。
この曲は、文化的にも影響力のある音楽となりました。一部の人々がビヨンセ がジェイ・Zの妻以上の存在ではないと考える女性を攻撃していると捉えた歌詞の内容を巡り、論争を巻き起こしました。しかし、ビヨンセは、この曲は失礼なものではなく、フェミニズムの真の意味を明確にするものだと説明しました。この曲はそれ以来、女性のエンパワーメントの賛歌となり、ビヨンセのフェミニストアイコンとしての評判を確立するのに貢献しました。
26. Irreplaceable (2006)
“Irreplaceable” is a song by Beyoncé from her second studio album, “B’Day”, released in 2006. The song was co-written by Beyoncé, Ne-Yo, and the production team Stargate, which includes Mikkel S. Eriksen, Tor Erik Hermansen, Espen Lind, and Amund Bjørklund. The song was originally a country record, but was rearranged as a mid-tempo ballad with pop and R&B influences.
The lyrics of “Irreplaceable” revolve around the theme of self-love, independence, and knowing one’s worth. It tells the story of a woman who is addressing her unfaithful lover, asserting that he can be easily replaced.
“Irreplaceable” had a significant cultural impact and influence. It became Beyoncé’s fourth number-one in the U.S., remained at the top of the U.S. Billboard Hot 100 chart for 10 consecutive weeks, and was the most successful song of 2007 in the U.S. The song was also the most downloaded female ringtone of the 2000s decade in the U.S. It won several awards, including Best R&B/Soul Single at the 2007 Soul Train Music Awards. The song’s success solidified Beyoncé’s status as a leading artist in the music industry.
「Irreplaceable」は、2006 年にリリースされたビヨンセのセカンドアルバム「B’Day」に収録されている楽曲です。 この曲はビヨンセ、ニーヨ、そしてミッケル・S・エリクセン、トール・エリック・ハーマンセン、エスペン ・リンド、アーマンド・ビョルクランドを含む制作チームスターゲートによって共作されました。当初カントリー調の曲でしたが、ポップと R&B の影響を受けたミッドテンポのバラードとして再構成されました。
「Irreplaceable」の歌詞は、自己愛、自立、自分の 価値を知ることというテーマを中心に展開されています。不誠実な恋人に向けた女性の語り口調で、相手は簡単に取り替えられる存在であると主張しています。
「Irreplaceable」は、文化的にも影響力のある音楽となりました。アメリカでビヨンセの 4 枚目のナンバーワンヒットとなり、 ビルボードホット 100 チャートで 10 週間連続で首位に立ちました。2007 年のアメリカでは最もヒットした曲となりました。また、この曲は 2000 年代でアメリカで最もダウンロードされた女性ボーカルの着信音にもなりました。ソウル・トレイン・ミュージック・アワードの 2007 年の最優秀 R&B/ソウル・シングル賞など、数々の賞 を受賞しました。この曲の成功により、ビヨンセは音楽業界のトップアーティストとしての地位を固めました。
25. PURE/HONEY (2022)
“PURE/HONEY” is a song by Beyoncé from her seventh studio album, Renaissance, released on July 29, 2022. The song is a blend of ballroom house, dance-pop, and disco genres. It is divided into two parts: “PURE”, a steely and sexy ballroom track, and “HONEY”, a paisley and passionate disco track. The song was produced by Beyoncé, BloodPop, Nova Wav, Raphael Saadiq, The-Dream, Stuart White, and Mike Dean¹⁴.
The lyrics of “PURE/HONEY” explore the complexities of love and self-confidence. Beyoncé sings about being confident in her sexuality and her ability to attract men. The song is also seen as a love letter to the Black gay community.
“PURE/HONEY” has been praised for its cultural impact and influence. It is seen as a pinnacle of Beyoncé’s use of electronic dance elements to create the ultimate vogueing anthem. The song samples the famous 1996 club track “C*nty” by queer artist Kevin Aviance, showcasing Beyoncé’s support for the Black and LGBTQ+ communities. This song is considered a highlight in Beyoncé’s career, showcasing her versatility and vocal abilities.
「PURE/HONEY」は、ビヨンセの通算 7 枚目のスタジオアルバム「Renaissance」に収録されている楽曲です。202 2 年 7 月 29 日にリリースされました。この曲は、ボールルームハウス、ダンスポップ、ディスコのジャンルを融合しています。曲は 2 つの部分に分けられており、「PURE」は鋼のようにセクシーなボールルームのトラックで、「HONEY」はペイズリー柄で情熱的なディスコのトラックです。この曲は、ビヨンセ、ブラッドポップ、ノヴァウェイヴ、ラファエル・サディーク 、ザ・ドリーム、スチュアート・ホワイト、マイク・ディーンによってプロデュースされました。
「PURE/HONEY」の歌詞は、愛と自己信頼の複雑さを探求しています。ビヨンセは自分のセクシュアリティと男性を惹きつける能力に自信を持っている 様子を歌っています。この曲は、黒人ゲイコミュニティへのラブレターとも見られています。
「PURE/HONEY」は、その文化的な影響力と影響力で高く評価されています。それは、ビヨンセがエレクトロニックダンスの要素を使用して究極のヴォーギングアンセムを作成した頂点とされています。この曲は、クィアアーティスト、ケヴィン・エイヴィエンスの有名な 1996 年 のクラブトラック「C*nty」をサンプリングし、ビヨンセが黒人コミュニティと LGBTQ+ コミュニティを支援していることを示しています。この曲はビヨンセのキャリアにおけるハイライトと見なされており、彼女の高い汎用性と歌唱力を披露しています。
24. All Night (2016)
“All Night” is a song from Beyoncé’s sixth studio album, “Lemonade”, released in 2016. The song was co-produced by Diplo, Beyoncé, and Henry Allen. It is a reggae-tinged R&B track that features a mix of horns and strings. The song samples the brass line from “SpottieOttieDopaliscious” written by OutKast.
Lyrically, “All Night” focuses on forgiveness and rebuilding trust after infidelity. The protagonist is trying to rekindle the passion with her lover. The song completes Beyoncé’s emotional journey throughout the “Lemonade” album, where she discovers, wrestles with, and finally forgives her husband’s infidelity.
The song received critical acclaim upon release. It was listed as one of the best songs of the year by Entertainment Weekly and was voted the 46th best single of 2016 by Village Voice. The song debuted at number 38 on the Billboard Hot 100 chart.
The music video for “All Night” features footage from Beyoncé’s home movies, including her wedding day and family time with her first daughter, Blue Ivy. The video has been praised for its powerful message of forgiveness.
“All Night” has had a significant cultural impact and influence, both generally and for Beyoncé’s career. It has been recognized as one of the most powerful songs on “Lemonade” and is seen as a testament to the enduring power of true love.
「All Night」は、ビヨンセの 2016 年発表の 6 枚目のスタジオアルバム「Lemonade」に収録されている曲 です。この曲は、ディプロ、ビヨンセ、ヘンリー・アレンが共同プロデュースしました。ホーントとストリングスを組み合わせ たレゲエテイストの R&B のトラックとなっています。この曲は、アウトキャストの「SpottieOttieDopaliscious」のブラスラインをサンプリングしています。
歌詞では、「All Night」は不貞後の許しと信頼の再構築に焦点をあてています。主人公 は恋人との情熱を再び燃え上がらせようとしています。この曲は「Lemonade」アルバム全体におけるビヨンセの感情的な旅の完結編となっており、夫の不貞を発見し、悩み、そして最終的には許すという内容を描いています。
この曲は、リリースされると批評 家の賞賛を受けました。Entertainment Weekly によってその年のベストソングの 1 つに選ばれ、Village Voice によって 2016 年のベストシングル 46 位に投票されました。この曲は、Billboard Hot 100 チャートで 38 位でデビューしました。
「All Night」のミュージックビデオには、ビヨンセのホームムービーの映像が使用されており、彼女の結婚式や長女ブルー・アイビーとの 家族の時間が含まれています。このビデオは許しの力強いメッセージを伝えているとして賞賛されています。
「All Night」は、ビヨンセのキャリア全体と同様に、一般的に大きな文化的影響力と影響を与えました。この曲は「Lemonade」の中で最も力強い曲の 1 つとして認識されており、真の愛の不朽の力の証とみなされています。
23. 1+1 (2011)
“1+1” is a song by American singer Beyoncé from her fourth studio album, “4”, released in 2011. The song was written and produced by The-Dream, Tricky Stewart, and Beyoncé. It is a down-tempo contemporary R&B and soul music power ballad. The lyrics express Beyoncé’s endless love for her soul mate, making strong statements about the power of their relationship.
The song received acclaim from music critics, who noted its resemblance to the work of American singers Prince and Sam Cooke. It was also complimented for its subtle instrumentation, which provides emphasis on Beyoncé’s vocals. The song peaked at number 57 on the US Billboard Hot 100 chart.
The accompanying music video, directed by Beyoncé herself, experiments with psychedelic visual effects and innovative lighting, giving the clip a cinematic feel. The video was praised for its aesthetic and sexual theme and is considered one of Beyoncé’s most iconic visuals.
“1+1” marked a significant point in Beyoncé’s career. It was part of her transition towards more artistic freedom, creative control, and the establishment of her business empire. The song has had a lasting impact, influencing other artists and contributing to Beyoncé’s cultural domination.
「1+1」は、アメリカの歌手ビヨンセの4枚目のスタジオアルバム『4』に収録された曲で、2011年に リリースされました。 この曲は、The-Dream、Tricky Stewartとビヨンセによって書かれ、プロデュースされました。 ダウンテンポのコンテン ポラリーR&Bとソウルミュージックのパワーバラードです。歌詞は、ビヨンセのソウルメイトへの果てしない愛を表現しており、彼らの関係の力について力強いメッセージを発信しています。
この曲は、アメリカの歌手プリンスとサム・クックの作品との類似性に気づいた 音楽評論家から絶賛されました。ビヨンセのボーカルを強調する、控えめな楽器の演奏も賞賛されました。この曲はUS Billboard Hot 100チャートで57位に達しました。
ビヨンセ自身が監督した、同楽曲のミュージックビデオは、サイケ デリックな視覚効果と革新的な照明を駆使しており、映像に映画のような雰囲気を与えています。このビデオは、その美しさと性的テーマで絶賛され、ビヨンセの最も象徴的な映像の1つとされています。
「1+1」は、ビヨンセのキャリアの大きな転換点となりました。これは、より多くの芸術的な自由、創造的なコントロール、ビジネス帝国の確立へと向かう移行の一部 でした。この曲は、他のアーティストに影響を与え、ビヨンセの文化的支配に貢献し、永続的な影響を残しました。
22. Jumpin' Jumpin' (1999)
“Jumpin’ Jumpin'” is a song by American group Destiny’s Child from their second studio album, The Writing’s on the Wall (1999). The song was co-written and co-produced by group member Beyoncé Knowles and Chad Elliott, with additional writing from Rufus Moore and production assistance from Jovonn Alexander.
Musically, “Jumpin’, Jumpin'” is an upbeat pop and R&B styled dance track with influences of melodic rap. During the duration of the record, Knowles sings in a rap-like style, something she is notable for doing in Destiny’s Child as well later on in her solo career.
The song’s lyrics encourage women to leave their partners at home and enjoy a night out with their friends, and the same message is directed at men. It celebrates the idea of women who are not defined by their relationships, highlighting the importance of maintaining individuality and having a good time with friends.
“Jumpin’, Jumpin'” became a commercial success, peaking at number three on the US Billboard Hot 100 and within the top ten in several countries. The song was critically acclaimed and was ranked at number 232 on Pitchfork’s “Top 500 Songs of the 2000s”. This song marked a significant milestone in Beyoncé’s career as it was the first song that she received a co-production credit.
「Jumpin’ Jumpin’」は、アメリカのグループ、デスティニーズ・チャイルドの2枚目のスタジオアルバム「The Writing’s on the Wall」(1999)に収録された曲です。この曲は、グループメンバーのビヨンセ・ノウルズとチャド・エリオ ットが共作、共同プロデュースし、ルーファス・ムーアが追加で作詞し、ジョヴォン・アレキサンダーがプロデュースを手伝いました。
音楽的には、「Jumpin’ Jumpin’」はメロディックラップの影響を受けたテンポの良いポップとR& Bのダンス曲です。このレコードの間、ノウルズはラップのようなスタイルで歌いますが、それは彼女がデスティニーズ・チャイルドでも、その後ソロキャリアでも得意としていたものです。
この曲の歌詞は、女性がパートナーを家に置いて友人と夜遊びすることを奨励しており、男性 にも同じメッセージが向けられています。これは、人間関係で定義されない女性という考えを称賛しており、友人と一緒にいることの大切さと個性を保つことの重要性を強調しています。
「Jumpin’ Jumpin’」は商業的に成功し、US Billboard Hot 100では3位、その他いくつかの国ではトップ10にランクインしました。この曲は批評家から絶賛され、ピッチフォークの「2000年代 のトップ500曲」で232位にランクされました。この曲は、ビヨンセが共同プロデューサーとしてクレジットされた最初の曲であり、ビヨンセのキャリアにおける重要な節目となりました。
21. Sweet Dreams (2008)
“Sweet Dreams” is a song by American singer Beyoncé from her third studio album, “I Am… Sasha Fierce” (2008). The song was written and produced by Beyoncé, James Scheffer, Wayne Wilkins, and Rico Love. It is an electropop song with dance-pop elements, featuring synthesizers, a keyboard, and snare drums. The lyrics describe a romantic relationship that the female protagonist believes could be a dream, hence the title “Sweet Dreams”.
The song gained popularity for its electronic style, contrasting Beyoncé’s earlier R&B, urban, and funk-tinged releases. It was nominated for the Viewers Choice Award at the 2010 BET Awards and recognized as one of the most performed songs of 2009 at the 27th American Society of Composers, Authors and Publishers (ASCAP) Pop Music Awards.
“Sweet Dreams” had a significant cultural impact. It topped the charts in New Zealand and peaked within the top ten of the charts in many countries, including Australia, the Czech Republic, the Republic of Ireland, Slovakia, and the United Kingdom. The song’s success further solidified Beyoncé’s status as a leading figure in the music industry.
「Sweet Dreams」は、アメリカの歌手ビヨンセの3枚目のスタジオアルバム「I Am…Sasha Fierce」(2008)に収録 された曲です。この曲は、 ビヨンセ、ジェームズ・シェファー、ウェイン・ウィルキンス、リコ・ラブによって書かれ 、プロデュースされました。 シンセサイザー、キーボード、スネアドラムをフィーチャーしたダンスポップの要素を持つエレクトロポップの曲です。 歌詞は、女性主人公が夢だと信じているロマンチックな関係を描写しており、これが「Sweet Dreams」というタイトルの由来です 。
この曲は、ビヨンセの以前のR&B、アーバン、ファンクを帯びたリリースとは対照的なそのエレクトロニックスタイルで人気を得ました。 この曲は、第27回アメリカ作曲家協会、作家と出版社(ASCAP)ポップミュージックアワードで 、2009年に最も演奏された曲の1つとして表彰され、2010年のBETアワードでViewer Choice賞にノミネートされました。
「Sweet Dreams」は、大きな文化的な影響を与えました。この曲はニュージーランドのチャートで1位を獲得し、オーストラリア、チェコ共和国、アイルランド共和国、スロバキア、英国を含む多くの国のチャートでトップ10にランクインしました。この曲の 成功により、ビヨンセは音楽業界における第一人者としての地位をさらに固めました。
20. Bootylicious (2001)
“Bootylicious” is a hit song by American group Destiny’s Child from their third studio album, “Survivor” (2001). The song was written and produced by Rob Fusari, Beyoncé Knowles, and Falonte Moore. It features a prominent sample from Stevie Nicks’ song “Edge of Seventeen”.
The song is characterized by its R&B, pop, and funk sound. The lyrics celebrate the voluptuous woman, with a recurring theme of body positivity and self-confidence. The phrase “I don’t think you’re ready for this jelly” became particularly iconic.
“Bootylicious” was a commercial success, reaching number one on the US Billboard Hot 100 and top five in several other countries¹. The song’s popularity led to the term “bootylicious” being added to the Oxford English Dictionary in 2004.
The song had a significant cultural impact, with its message of female empowerment resonating with many listeners. For Beyoncé’s career, “Bootylicious” marked a key moment in her evolution as a songwriter and producer. The song’s success further cemented Destiny’s Child’s status as one of the decade’s best pop trios and paved the way for Beyoncé’s subsequent solo career.
「Bootylicious」は、アメリカのグループ、デスティニーズ・チャイルドの3枚目のスタジオアルバム「Survivor」(2001)に収録 されたヒット曲です。この曲は、ロブ・フサリ、ビヨンセ・ノウルズ、ファロンテ・ムーアによって書かれ 、プロデュースされました。スティーヴィー・ニックスの曲「Edge of Seventeen」が際立ってサンプリングされています。
この曲はR&B、ポップ、ファンクサウンドが特徴です。歌詞は官能的な女性を称賛しており、ボディ・ポジティブと自信というテーマ が繰り返し登場します。「I don’t think you’re ready for this jelly」というフレーズは特に象徴的になりました。
「Bootylicious」は、米国BillboardHot 100で1位、その他いくつかの国でトップ5にランクインする商業的に成功を収めました。この 曲の人気により、2004年に「bootylicious」という言葉がオックスフォード英語辞典に追加されました。
この曲は、女性のエンパワーメントというメッセージが多くのリスナーに共感し、大きな文化的な影響を与えました。ビヨンセのキャリアにとって、「Bootylicious」は、ソングライターおよびプロデューサーとしての彼女の進化における重要な瞬間を象徴していました。この曲の成功により、デスティニーズ・チャイルドがその10年間で 最高のポップ・トリオの1つとしての地位をさらに固め、ビヨンセのその後のソロ活動への道を切り開きました。
19. Freedom (2016)
“Freedom” is a song from Beyoncé’s sixth studio album, “Lemonade” (2016). The song was written by Jonny Coffer, Beyoncé, Carla Marie Williams, Dean McIntosh, Kendrick Lamar, Frank Tirado, Alan Lomax, and John Lomax, Sr. Its production was handled by Beyoncé, Coffer, and veteran hip hop record producer Just Blaze.
Musically, “Freedom” is a blues, gospel, and R&B song. The lyrics of “Freedom” are a powerful anthem dedicated to black women. The song explores themes of strength, resilience, and hope. It depicts Beyoncé’s fight for her rights and her determination to overcome racial and social issues.
Upon its release, “Freedom” managed to appear on various music charts, peaking at number 35 in the US on the Billboard Hot 100. The song’s music video is part of a one-hour film with the same title as its parent album, originally aired on HBO.
“Freedom” had a significant cultural impact. It was commended for its Super Bowl halftime performance, where Beyoncé and her dancers paid homage to the Black Panthers. The release of “Freedom” further cemented Beyoncé’s status as one of the world’s most successful and influential pop figures.
「Freedom」は、ビヨンセの6枚目のスタジオアルバム「Lemonade」(2016)に収録されている曲です。この曲は、 ジョニー・コファー、ビヨンセ、カーラ・マリー・ウィリアムス、ディーン・マッキントッシュ、ケンドリック・ ラマー、フランク・ティラド、アラン・ロマックス、ジョン・ロマックス・シニアによって書かれ、ビヨンセ、コファー、ヒップホップレコー ドのプロデューサーであるジャスト・ブレイズによって制作されました。
音楽的には、「Freedom」はブルース、ゴ スペル、R&Bの曲です。この曲の歌詞は、黒人女性に捧げられた強力なアンセムです。この曲は、力、回復力、希望というテーマを探求します。人種的、社会的問題を克服しようとする決意が表れています。
リリースされると すぐに、「Freedom」はさまざまな音楽チャートに登場し、米国のビルボードホット100で35位に達しました。この曲のミュージックビデオは、親アルバムと同じタイトルの1時間の映画の一部で、当初HBOで放送されました。
「Freedom」は大きな文化的な影響を与えました。ビヨンセと彼女のダンサーがブラックパンサーに敬意を表した、スーパーボウルハーフタイムのショーで称賛されました。「Freedom」のリリース により、ビヨンセの世界で最も成功し、影響力のあるポップスターの1人としての地位がさらに固まりました。
18. I Care (2011)
“I Care” is a song by American singer Beyoncé from her fourth studio album, 4 (2011). The song was written by Jeff Bhasker, Chad Hugo, and Beyoncé, and produced by Bhasker, with Beyoncé as a co-producer and Hugo on rhythm guitar. It’s an R&B power ballad with elements of soul and rock music.
The lyrics of “I Care” depict Beyoncé expressing her vulnerability and pain in a relationship where her love and care are not reciprocated. Her heartfelt emotion and power are evident as she sings about her indifferent love interest.
“I Care” has been praised by critics for its emotional depth, the power in Beyoncé’s lower register, and the commanding chorus. The song showcases Beyoncé’s vocal range and her ability to convey emotions effectively.
In terms of cultural impact and influence on her career, “I Care” is part of Beyoncé’s legacy that goes beyond music. Her songs, including “I Care”, have been subjects of academic cultural analyses. Beyoncé’s music, including “I Care”, has been credited with empowering African-American women artists, bringing appreciation of Black culture in popular music, and emphasizing women in music in general.
「I Care」は、アメリカの歌手ビヨンセの4枚目のスタジオアルバム「4」(2011)に収録されている曲です。この 曲はジェフ・バスカー、チャド・ヒューゴ、ビヨンセによって書かれ、バスカーがプロデューサー、ビヨンセが共同プロデューサー 、ヒューゴがリズムギターを担当して制作されました。ソウルとロックの要素を持つR&Bパワーバラードです。
「I Care」の歌詞は、ビヨンセが自分の愛と配慮が報われない関係における脆弱さと痛みを表現しています。無関心な恋愛相手に歌うとき 、彼女の心からの感情と力が明らかです。
「I Care」は、エモーショナルな深み、ビヨンセの低音域の力、圧倒的なコーラスで批評家から賞賛されています。この曲はビヨンセの歌唱力と、感情を効果的に伝える彼女の能力 を示しています。
文化的影響と彼女自身のキャリアに対する影響という点で、「I Care」は単なる音楽を超えたビヨンセの功績の一部です。この曲を含む彼女の曲は、学術的な文化分析の対象となっています。ビヨンセの音楽は、アフリカ系アメリカ人女性アーティストに力を与え、ポピュラー音楽における黒人文化を称賛し、音楽における女性を強調する功績があるとされています。
17. HEATED (2022)
“HEATED” is a track from Beyoncé’s 2022 album, “Renaissance: Act 1”. The song was produced by a team of producers including Beyoncé herself, Sevn Thomas, Neenyo, Jahaan Sweet, Boi-1da, Cadenza, Kelman Duran, Stuart White, Harry Edwards, and Calev. Musically, “HEATED” is an afrobeat-inspired song.
The lyrics of “HEATED” explore themes of power, desire, and self-expression. They delve into a world of luxury and glamour while addressing the complexities of relationships and the challenges of navigating societal expectations. The song is about taking some quality time away from fame.
“HEATED” had a significant cultural impact. It celebrates clubbing, including the Ballroom Scene, an African-American and Latino underground LGBTQ+ subculture that originated in New York City. The song also pays tribute to Beyoncé’s Uncle Jonny, who was known for his good eye in style and design.
The release of “HEATED” marked a significant milestone in Beyoncé’s career. It has been six years since Beyoncé has recorded and released a studio album. The song, along with the entire “Renaissance” album, further cemented Beyoncé’s status as one of the world’s most successful and influential pop figures.
「HEATED」はビヨンセの2022 年のアルバム「ルネッサンス: アクト1」に収録されたトラックです。 この曲は、ビヨンセ自身、セヴン・トーマス、ニーニョ、ジャハーン・スウィート、Boi-1da、 カデンザ、ケルマン・デュラン、スチュアート・ホワイト、ハリー・エドワーズ、ケイレヴを含むプロデューサーチームによって制作されました。音楽的には「HEATED」はアフロビートにインスパイアされた曲です。
「HEATED」の歌詞は、力、 欲望、自己表現というテーマを探求しています。関係の複雑さと社会の期待を乗り越えるという課題に取り組みながら、贅沢と魅力の世界に分け入ります。この曲は、名声から離れてクオリティの高い時間を過ごすことを歌っています。
「HEATED」は大きな文化的影響を与えました 。ニューヨークで生まれたアフリカ系アメリカ人とラテン系のアンダーグラウンド LGBTQ+ サブカルチャーであるボールルーム・シーンを含む、クラブ遊びを称えています。この曲はまた、スタイルとデザインに優れた才能で知られていたビヨンセの叔父ジョニーにも敬意を表しています。
「HEATED」のリリースは、ビヨンセのキャリアにおける重要なマイルストーンとなりました。ビヨンセがスタジオアルバムをレコーディングしてリリースしてから6 年が経ちました。この曲は、「ルネッサンス」アルバム全体とともに、ビヨンセが世界で最も成功し、影響力のあるポップスターの1人としての地位をさらに固めました。
16. Hold Up (2016)
“Hold Up” is a standout track from Beyoncé’s critically acclaimed 2016 album, “Lemonade”. The song was produced by Diplo, Ezra Koenig, and Beyoncé herself¹. It features a light reggae beat and is written in the key of C major.
The lyrics of “Hold Up” are a fiery confrontation of a partner about his infidelity. Beyoncé verifies her love for her partner both physically and emotionally, but also states her intention to not be taken for granted or mistreated. The song samples Andy Williams’ “Can’t Get Used to Losing You,” “Maps” by the Yeah Yeah Yeahs, and “Turn My Swag On” by Soulja Boy.
“Hold Up” had a significant cultural impact and influence. The song’s music video, which shows Beyoncé unapologetically wreaking havoc with a baseball bat, became iconic. The song was performed at Beyoncé’s 2018 Coachella performance, reimagined with a marching band to pay homage to historically black colleges and universities. It sparked rumors about her marriage with Jay-Z, later confirmed by Jay-Z himself. The song, along with the entire “Lemonade” album, further cemented Beyoncé’s status as one of the world’s most successful and influential pop figures.
「Hold Up」は、ビヨンセが2016年に高い評価を受けたアルバム「レモネード」に収録されている際立ったトラックです 。この曲は、ディプロ、エズラ・ケーニグ、そしてビヨンセ自身によって制作されました。軽快なレゲエのビ ートが特徴で、ハ長調で書かれています。
「Hold Up」の歌詞は、パートナーの浮気についての激しい対決です。ビヨンセは、身体的にも精神的にもパートナーを愛していますが、当然のように扱われたり、ひどく扱われたりしないという意図も述 べています。この曲は、アンディ・ウィリアムスの「Can’t Get Used to Losing You」、ヤ・ヤ・ヤズの「Maps」、ソウルジャ・ボーイの「Turn My Swag On」をサンプリングしています。
「Hold Up」は、大きな文化的な影響と影響力がありました 。ビヨンセが野球のバットで容赦なく大暴れする様子を映したこの曲のミュージックビデオは、象徴的なものになりました。この曲は、ビヨンセの2018年のコーチェラ公演で、歴史的に黒人の大学への敬意を表してマーチングバンドを起用して再編曲されて披露されました。この公演は、ジェイ・Zとの結婚について憶測を巻き起こし、後にジェイ・ Z自身が確認しました。この曲は、「レモネード」アルバム全体とともに、ビヨンセが世界で最も成功し、影響力のあるポップスターの1人としての地位をさらに固めました。
15. Bills, Bills, Bills (1999)
“Bills, Bills, Bills” is a hit single by American girl group Destiny’s Child from their second studio album, “The Writing’s on the Wall” (1999). The song was produced by Kevin “She’kspere” Briggs. Musically, it is a sassy, playful, and jittery R&B track with slinky instrumentation led by harpsichord-synthesizers.
The lyrics, inspired by personal dating experiences, critique traditional gender roles in relationships and highlight the economic disadvantages that women often face. The song’s message of financial independence and equality resonated with many listeners, particularly women who had experienced similar struggles.
“Bills, Bills, Bills” became Destiny’s Child’s first number-one single on the US Billboard Hot 100¹. It was critically acclaimed and nominated for two Grammy Awards in 2000 – Best R&B Performance by a Duo or Group with Vocals and Best R&B Song.
The song’s success marked a significant milestone in Beyoncé’s career. It helped establish Destiny’s Child’s signature sound and brought a fiercely strong brand of femininity to the pop charts. This success laid the foundation for Beyoncé’s subsequent solo career, where she continued to challenge norms and inspire listeners with her music.
「ビルズ、ビルズ、ビルズ」は、アメリカのガール・グループ、デスティニーズ・チャイルドの2枚目のスタジオアルバム「ザ・ ライティング・オン・ザ・ウォール」(1999年)に収録されたヒット曲です。この曲はケヴィン「シェイクスピ ア」ブリッグスがプロデュースしました。音楽的には、チェンバロシンセサイザーを主体としたしなやかな楽器によってリードされる、生意気できらめく不安定なR&Bトラックです。
個人的なデート経験にインスパイアされた歌詞は、人間関係における伝統的な 男女の役割を批判しており、女性が直面する経済的不利な部分を強調しています。この曲の金銭的な自立と平等を訴えるメッセージは、特に同様の辛苦を経験した女性たちの間で共感を呼びました。
「ビルズ、ビルズ、ビルズ」はデ スティニーズ・チャイルドにとって初の全米ビルボードホット100で1位を獲得したシングルとなりました。批評家から絶賛され、2000年にはボーカル入りデュオまたはグループによる最優秀R&Bパフォーマンスと最優秀R&B楽曲の2部門でグラミー賞にノミネートされました。
この曲の成功はビヨンセのキャリアにおいて重要な節目となりました。デスティニーズ・チャイルドの代表的なサウンドを 確立する手助けとなり、堂々と力強い女性らしさをポップチャートにもたらしました。この成功が、ビヨンセのその後のソロ活動の基礎を築き、彼女はそこで規範に挑戦し、音楽でリスナーにインスピレーションを与え続けました。
14. Naughty Girl (2003)
“Naughty Girl” is a song by American singer Beyoncé from her debut solo studio album, Dangerously in Love (2003). The song was written by Beyoncé, Scott Storch, Robert Waller, and Angela Beyincé, and produced by Storch and Beyoncé.
Musically, “Naughty Girl” is an R&B song that interpolates from Donna Summer’s 1975 song “Love to Love You Baby”. It is influenced by Arabic music, dancehall, funk, and reggae. The lyrics reference a celebration of sexual lust and conquest, leading up to a desire for a one-night stand.
The song was released as the fourth and final single from the album on March 14, 2004. It received positive feedback from music critics, who praised Beyoncé’s assertive vocals and the song’s sensual vibe. The song peaked at number three on the US Billboard Hot 100 chart, becoming Beyoncé’s fourth consecutive release from the album to reach the top-five on that chart.
The cultural impact of “Naughty Girl” was significant. The song was nominated in the category Best R&B/Soul Single by a Female Artist at the 2005 Soul Train Music Awards. The American Society of Composers, Authors, and Publishers (ASCAP) recognized “Naughty Girl” as one of the most performed songs of 2005 at the ASCAP Pop Music Awards. The song’s success contributed to Beyoncé’s transition from her former group Destiny’s Child to her successful solo career.
「Naughty Girl」は、アメリカの歌手ビヨンセのデビューソロスタジオアルバム「Dangerously in Love」(2003年)からの曲です。この曲は、ビヨンセ、スコット・ストローチ、ロバート・ウォーラー、アンジェラ・ビヨンセによって書かれ、ストローチとビヨンセによって制作されました。
音楽的には、「Naughty Girl」はドナ・サマーの1975年の曲「Love to Love You Baby」から引用されたR&B曲です。アラビア音楽、ダンスホール、ファンク、レゲエの影響を受けています。歌詞は、性的欲望と征服の祝福を参照しており、一夜限りの欲望につながります。
この曲は、2004年3月14日にアルバムからの4枚目で最後のシングルとしてリリースされました。音楽評論家から肯定的なフィードバックを受け、ビヨンセの自己主張的なボーカルと曲の感覚的な雰囲気を称賛しました。この曲は、米国ビルボードホット100チャートで3位に達し、ビヨンセのアルバムからの4枚連続リリースでそのチャートのトップ5に到達しました。
「Naughty Girl」の文化的影響は大きかった。この曲は、2005年のソウルトレインミュージックアワードで女性アーティストによる最優秀R&B/ソウルシングル部門にノミネートされました。アメリカの作曲家、著者、出版社協会(ASCAP)は、ASCAPポップミュージックアワードで「Naughty Girl」を2005年の最も演奏された曲の1つとして認めました。この曲の成功は、ビヨンセが元グループのDestiny’s Childから成功したソロキャリアへの移行に貢献しました。
13. Break My Soul (2022)
“Break My Soul” is a single by American singer and songwriter Beyoncé, released on June 20, 2022, as the lead single from her seventh studio album, “Renaissance”. The song was written by Beyoncé, Tricky Stewart, The-Dream, Jens Christian Isaksen, and her husband Jay-Z, and produced by the former four. It has been described as a dance-pop and house track.
The lyrics of “Break My Soul” revolve around personal empowerment in the face of unfulfilling jobs. The song struck a chord with the masses during the epochal “Great Resignation”, leading to widespread recognition as the anthem of the movement. This theme of refusing to be worn down by a job you don’t care about resonated with many listeners.
The song topped the US Billboard Hot 100 and Hot Dance/Electronic Songs charts. It received three nominations at the 65th Annual Grammy Awards: Record of the Year, Song of the Year, and Best Dance/Electronic Recording, winning the latter. The success of “Break My Soul” shows that Beyoncé can still make hits at this stage of her career, and it has served as a cultural symbol of the profound societal shift taking place.
「Break My Soul」は、アメリカの歌手兼ソングライター、ビヨンセのシングルで、2022年6月20日に7枚目のスタジオアルバム「Renaissance」からのリードシングルとしてリリースされました。この曲は、ビヨンセ、トリッキー・ステュアート、ザ・ドリーム、ジェンス・クリスチャン・イサクセン、そして彼女の夫ジェイ・Zによって書かれ、前者の4人によって制作されました。ダンスポップとハウストラックとして説明されています。
「Break My Soul」の歌詞は、不満足な仕事に直面した個人のエンパワーメントを中心に展開しています。この曲は、画期的な「大退職」の時代に大衆の共感を呼び、運動のアンセムとして広く認知されるようになりました。このテーマは、あなたが気にしない仕事に疲れ果てることを拒否するというテーマは、多くのリスナーに共鳴しました。
この曲は、米国ビルボードホット100とホットダンス/エレクトロニックソングチャートで1位を獲得しました。第65回グラミー賞では、年間最優秀レコード、年間最優秀曲、最優秀ダンス/エレクトロニックレコーディングの3部門にノミネートされ、後者を受賞しました。「Break My Soul」の成功は、ビヨンセがキャリアのこの段階でもヒットを出すことができることを示しており、現在起こっている深刻な社会変化の文化的象徴となっています。
12. Sorry (2016)
“Sorry” is a standout track from Beyoncé’s critically acclaimed 2016 album, “Lemonade”. The song was written and produced by Diana Gordon, MeLo-X, and Beyoncé, with Hit-Boy serving as a co-producer and Stuart White as an additional producer. It is characterized as an electro-R&B song with a thumping rhythm created by drum beats, synthesizers, and bells.
The lyrics revolve around the protagonist dealing with the betrayal of a partner with another woman. The song is seen as a defiant breakup anthem, a middle-fingered clap-back about having strength and confidence in the midst of an emotionally tugging breakup. It’s a song about not caring about what anyone thinks anymore.
Upon the release of “Lemonade”, “Sorry” was deemed the “most unapologetic” song on the album; critics praised the “self-empowering attitude” adopted by the singer and its “catchy lines”. The song had a significant cultural impact, stepping into the limelight the complications in Beyoncé and Jay-Z’s marriage. It was a key part of Beyoncé’s narrative of personal growth and empowerment, contributing to the album’s overall theme of resilience and independence.
「Sorry」は、ビヨンセの絶賛された2016年のアルバム「Lemonade」からの傑出したトラックです。この曲は、ダイアナ・ゴードン、メロ・X、ビヨンセによって書かれ、ヒット・ボーイが共同プロデューサー、スチュアート・ホワイトが追加プロデューサーとして制作しました。ドラムビーツ、シンセサイザー、ベルによって作成されたドキドキするリズムを持つエレクトロR&Bソングとして特徴付けられます。
歌詞は、主人公が他の女性とのパートナーの裏切りに対処することを中心に展開しています。この曲は、感情的に引き裂かれる別れの真っ只中に強さと自信を持つことについての反抗的な別れのアンセム、中指を立てた拍手として見られています。誰が何を考えているかをもう気にしないという歌です。
「Lemonade」のリリース後、「Sorry」はアルバムで「最も申し訳ない」曲と見なされました。批評家は、歌手が採用した「自己啓発的な態度」とその「キャッチーなライン」を賞賛しました。この曲は、ビヨンセとジェイ・Zの結婚の複雑さを脚光を浴びる大きな文化的影響を与えました。それは、ビヨンセの個人的な成長とエンパワーメントの物語の重要な部分であり、アルバムの全体的なテーマである回復力と独立に貢献しました。
11. CUFF IT (2022)
“CUFF IT” is a song by American singer Beyoncé from her seventh studio album, Renaissance, released in 2022. The song was written and produced by Beyoncé, Nova Wav, Morten Ristorp, Raphael Saadiq, and The-Dream, with additional writing by Nile Rodgers.
The song is characterized by its disco and disco-funk genre. It contains an interpolation of “Ooo La La La”, written by Teena Marie and Allen McGrier. The lyrics of “CUFF IT” revolve around the themes of passion, freedom, and unapologetic fun. The phrase “cuff it” is a metaphorical centerpiece around which the song’s narrative whirls, speaking volumes about the dynamics of relationships, the play of power, and the essence of trust and surrender within romantic liaisons.
“CUFF IT” had a significant cultural impact and influence on Beyoncé’s career. It charted in more than a dozen territories and received acclaim from critics. The song re-entered several charts around the world, with new peaks in multiple countries. It peaked at number six on the US Billboard Hot 100, becoming Beyoncé’s second top-ten single from Renaissance and her 21st as a soloist. The song has received numerous certifications worldwide, including Diamond certifications in Brazil and France as well as a double-platinum certification in Australia. “CUFF IT” won the award for Best R&B Song at the 65th Annual Grammy Awards. It became the longest-charting solo single of her career, totaling 34 weeks on the Hot 100 chart.
「CUFF IT」は、2022年にリリースされたアメリカの歌手ビヨンセの7枚目のスタジオアルバム「Renaissance」からの曲です。この曲は、ビヨンセ、ノヴァワブ、モルテンリストールプ、ラファエルサディク、ザドリームによって書かれ、ナイルロジャーズによって追加で書かれました。
この曲は、ディスコとディスコファンクジャンルが特徴です。Teena MarieとAllen McGrierによって書かれた「Ooo La La La」のインターポーレーションが含まれています。「CUFF IT」の歌詞は、情熱、自由、そして無邪気な楽しみのテーマを中心に展開しています。フレーズ「cuff it」は、歌の物語が渦巻く比喩的な中心であり、関係のダイナミクス、力の遊び、そしてロマンチックな関係における信頼と降伏の本質について多くを語っています。
「CUFF IT」は、ビヨンセのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。12以上の地域でチャート入りし、批評家から絶賛されました。この曲は世界中のいくつかのチャートに再び登場し、複数の国で新しいピークに達しました。米国ビルボードホット100で6位に達し、ビヨンセのRenaissanceからの2番目のトップ10シングルとソロアーティストとしての21番目になりました。この曲は、ブラジルとフランスでのダイヤモンド認定、オーストラリアでのダブルプラチナ認定など、世界中で多数の認定を受けています。「CUFF IT」は、第65回グラミー賞で最優秀R&Bソングの賞を受賞しました。ホット100チャートで合計34週間、彼女のキャリアの中で最も長いチャートシングルになりました。
10. Single Ladies (Put a Ring on It) (2008)
“Single Ladies (Put a Ring on It)” is a dance-pop and R&B song by American singer Beyoncé, from her third studio album, “I Am… Sasha Fierce” (2008). The song was written by Beyoncé, Terius “The-Dream” Nash, Thaddis “Kuk” Harrell, and Christopher “Tricky” Stewart, and was produced by Nash and Stewart.
The song explores men’s unwillingness to propose or commit, with the female protagonist celebrating her single status in a club. It became an anthem for feminism in popular culture, celebrating women’s independence and encouraging them to prioritize their own happiness and self-worth.
“Single Ladies” won three Grammy Awards in 2009, including Song of the Year. It topped the US Billboard Hot 100 chart for four non-consecutive weeks and has been certified 9x platinum by the Recording Industry Association of America (RIAA). Globally, it was 2009’s seventh best-selling digital single with 6.1 million copies sold.
The song’s success helped cement Beyoncé’s status as a pop superstar. Its music video, which has been widely parodied and imitated, won several awards, including three at the 2009 MTV Video Music Awards, winning the top prize Video of the Year. The song and its music video have had a significant cultural impact and media usage, including placement in popular television shows.
「Single Ladies(Put a Ring on It)」は、アメリカの歌手ビヨンセの3枚目のスタジオアルバム「I Am…Sasha Fierce」(2008年)からのダンスポップとR&Bの曲です。この曲はビヨンセ、テリウス「ザ・ドリーム」ナッシュ、タディス「クック」ハレル、クリストファー「トリッキー」ステュアートによって書かれ、ナッシュとステュアートによって制作されました。
この曲は、男性がプロポーズやコミットメントを嫌う理由を探求し、女性主人公がクラブで独身であることを祝っています。それはポピュラーカルチャーにおけるフェミニズムのアンセムとなり、女性の独立を祝い、彼女たちの幸福と自尊心を優先するよう促しました。
「Single Ladies」は、2009年に年間最優秀曲を含む3つのグラミー賞を受賞しました。米国ビルボードホット100チャートで4週間連続でトップを獲得し、アメリカレコード協会(RIAA)から9xプラチナ認定を受けています。世界では、2009年の7番目に売れたデジタルシングルで、610万枚を売り上げました。
この曲の成功は、ビヨンセのポップスーパースターとしての地位を固める助けとなりました。広くパロディ化され模倣されているそのミュージックビデオは、2009年のMTVビデオミュージックアワードで3つを含むいくつかの賞を受賞し、最高賞のビデオオブザイヤーを受賞しました。この曲とそのミュージックビデオは、人気テレビ番組への配置を含む、大きな文化的影響とメディアの使用をもたらしました。
09. Drunk In Love (2013)
“Drunk In Love” is a hit song by American singer Beyoncé, featuring her husband, rapper Jay-Z. The song was composed by the duo along with Detail, Andre Eric Proctor, Rasool Diaz, Brian Soko, Timbaland, J-Roc, and Boots. It was produced by Beyoncé, Detail, and The Order. The song is characterized by trap beats and bass, and falls under the genres of hip hop, trap, and R&B.
The lyrics of “Drunk In Love” depict female sexuality, sung by Beyoncé in a sensual and confident way. The song explores the theme of being so consumed by passion that one loses control.
“Drunk In Love” had a significant cultural impact and influence on Beyoncé’s career. It peaked at number two on the US Billboard Hot 100 chart, spending eight weeks in the top ten. The song won Best R&B Song and Best R&B Performance at the 57th Grammy Awards. It was performed by Beyoncé and Jay-Z at the 56th Grammy Awards and was added to the set lists of Beyoncé’s The Mrs. Carter Show World Tour and the pair’s joint On the Run Tour. The song’s release was a spectacle that had students setting aside their studies to watch the music video.
「Drunk In Love」は、アメリカの歌手ビヨンセのヒット曲で、夫のラッパー、ジェイ・Zがフィーチャーされています。この曲は、デュオとディテール、アンドレ・エリック・プロクター、ラスール・ディアス、ブライアン・ソコ、ティンバランド、J-Roc、ブーツによって作曲されました。ビヨンセ、ディテール、ザ・オーダーによって制作されました。この曲は、トラップビートとベースが特徴で、ヒップホップ、トラップ、R&Bのジャンルに属しています。
「Drunk In Love」の歌詞は、ビヨンセが官能的で自信に満ちた方法で歌う女性のセクシュアリティを描いています。この曲は、情熱に飲み込まれてコントロールを失うというテーマを探求しています。
「Drunk In Love」は、ビヨンセのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。米国ビルボードホット100チャートで2位に達し、8週間トップ10にランクインしました。この曲は、第57回グラミー賞で最優秀R&Bソングと最優秀R&Bパフォーマンスを受賞しました。第56回グラミー賞でビヨンセとジェイ・Zによって演奏され、ビヨンセのザ・ミセス・カーター・ショー・ワールド・ツアーとペアの共同オン・ザ・ラン・ツアーのセットリストに追加されました。この曲のリリースは、学生が音楽ビデオを見るために勉強を中断する光景でした。
08. Say My Name (1999)
“Say My Name” is a hit song by American group Destiny’s Child from their second studio album, “The Writing’s on the Wall” (1999). The song was written by Beyoncé Knowles, LeToya Luckett, LaTavia Roberson, Kelly Rowland, LaShawn Daniels, Fred Jerkins III, and Rodney Jerkins, with production by Rodney Jerkins. The song is characterized by its R&B pop genre.
The lyrics of “Say My Name” revolve around a woman suspecting her lover of infidelity, urging him to affirm his love for her. The song’s theme was inspired by a relationship experienced by LaShawn Daniels.
“Say My Name” had a significant cultural impact and continues to inspire today’s pop/R&B hit-makers. It won two Grammy Awards in 2001 for Best R&B Performance by a Duo or Group with Vocals and Best R&B Song. The song also won a Soul Train Lady of Soul Award for Best R&B/Soul Single, Group, Band or Duo, and a BMI Pop Award for Most Played Song.
The song played a pivotal role in Beyoncé’s career. It marked the beginning of her advocacy for gender equality and women’s rights, a legacy that she continues to uphold in her solo career.
「Say My Name」は、アメリカのグループDestiny’s Childのヒット曲で、2枚目のスタジオアルバム「The Writing’s on the Wall」(1999年)に収録されています。この曲は、ビヨンセ・ノウルズ、レトヤ・ラックレット、ラタヴィア・ロバーソン、ケリー・ローランド、ラショーン・ダニエルズ、フレッド・ジャーキンス3世、ロドニー・ジャーキンスによって書かれ、ロドニー・ジャーキンスが制作しました。この曲は、R&Bポップジャンルが特徴です。
「Say My Name」の歌詞は、恋人が不貞を疑う女性を中心に展開し、彼に彼女への愛を表明するよう促しています。この曲のテーマは、ラショーン・ダニエルズが経験した関係からインスピレーションを得ています。
「Say My Name」は大きな文化的影響を与え、今日のポップ/R&Bヒットメーカーにインスピレーションを与え続けています。2001年にボーカル付きデュオまたはグループによる最優秀R&Bパフォーマンスと最優秀R&Bソングで2つのグラミー賞を受賞しました。この曲は、ソウルトレインレディオブソウル賞のベストR&B/ソウルシングル、グループ、バンドまたはデュオ、およびBMIポップ賞の最も再生された曲でも受賞しました。
この曲はビヨンセのキャリアにおいて重要な役割を果たしました。それは、彼女がソロキャリアで守り続けている遺産である、ジェンダー平等と女性の権利を擁護する彼女の活動の始まりを示しました。
07. VIRGO'S GROOVE (2022)
“VIRGO’S GROOVE” is a track from Beyoncé’s seventh studio album, “Renaissance,” released in 2022. The song, which is the longest on the album, is a disco-funk genre and was produced by Beyoncé, Leven Kali, and The-Dream. The songwriting process was a collaborative effort involving several artists, including Beyoncé, Leven Kali, Solomon Cole, Daniel Memmi, Dustin Bowie, Darius Dixson, Jocelyn Donald, Jesse Wilson, Denisia Andrews, and Brittany Coney.
The lyrics of “VIRGO’S GROOVE” are heavily influenced by themes of intimacy and sensuality. The song is named after Beyoncé’s astrological sign, Virgo, and it explores the physical and emotional closeness in a relationship.
As for its cultural impact and influence, “VIRGO’S GROOVE” was critically acclaimed by music critics, with many calling it the best song on the album. The song showcases Beyoncé’s vocal modulation, which was highly appreciated. It was also nominated for Best R&B Performance at the 65th Annual Grammy Awards. The song’s release further solidified Beyoncé’s status as a cultural figure and a leading artist in the music industry. It continues to contribute to her legacy of producing boundary-pushing artistry and vocal performances.
「VIRGO’S GROOVE」は、2022年にリリースされたビヨンセの7枚目のスタジオアルバム「Renaissance」のトラックです。アルバムで最も長いこの曲は、ディスコファンクジャンルで、ビヨンセ、レベンカリ、ザドリームによって制作されました。作詞プロセスは、ビヨンセ、レベンカリ、ソロモンコール、ダニエルメミ、ダスティンボウイ、ダリウスディクソン、ジョセリンドナルド、ジェシーウィルソン、デニシアアンドリューズ、ブリタニーコニーなど、複数のアーティストが参加した共同作業でした。
「VIRGO’S GROOVE」の歌詞は、親密さと官能性のテーマに大きく影響されています。この曲はビヨンセの星座、乙女座にちなんで名付けられ、関係における肉体的、感情的な親密さを探求しています。
文化的影響と影響に関しては、「VIRGO’S GROOVE」は音楽評論家から絶賛され、多くの人がアルバムで最高の曲と呼んでいます。この曲はビヨンセのボーカルモジュレーションを披露し、高く評価されました。また、第65回グラミー賞で最優秀R&Bパフォーマンスにノミネートされました。この曲のリリースにより、ビヨンセの文化的人物としての地位と音楽業界をリードするアーティストとしての地位がさらに確固たるものになりました。それは、境界を押し広げる芸術性とボーカルパフォーマンスを生み出す彼女の遺産に貢献し続けています。
06. XO (2013)
“XO” is a song by American singer Beyoncé from her self-titled fifth studio album, released in 2013. The song was co-written by Beyoncé, Ryan Tedder, and Terius “The-Dream” Nash, and was produced by Beyoncé, Ryan Tedder, The-Dream, Hit-Boy, and HazeBanga.
Musically, “XO” is a midtempo pop and electropop love power ballad with electronic influences. The song’s lyrics talk about seizing the moment and embracing love. It encourages listeners to celebrate life and love, making it a staple on various joyful and romantic playlists.
Upon its release, “XO” managed to appear on many music charts across Europe and Oceania and peaked at number 45 on the US Billboard Hot 100. The song was performed live during several of Beyoncé’s world tours.
“XO” had a significant cultural impact and was well-received by critics. Despite some initial controversy regarding audio samples used in the song’s intro, “XO” has been widely appreciated for its genuine, heartfelt message and catchy, love-infused melody. It marked a stepping stone in Beyoncé’s career post-Destiny’s Child and set the blueprint for the mature artist she would become.
「XO」は、2013年にリリースされたアメリカの歌手ビヨンセのセルフタイトルの5枚目のスタジオアルバムからの曲です。この曲は、ビヨンセ、ライアン・テダー、テリウス「ザ・ドリーム」ナッシュによって共同執筆され、ビヨンセ、ライアン・テダー、ザ・ドリーム、ヒット・ボーイ、ヘイズバンガによって制作されました。
音楽的には、「XO」は電子的な影響を受けたミッドテンポのポップとエレクトロポップのラブパワーバラードです。この曲の歌詞は、瞬間をつかみ、愛を受け入れることについて語っています。それはリスナーに人生と愛を祝うことを奨励し、それは様々な楽しいロマンチックなプレイリストの定番となっています。
リリースされると、「XO」はヨーロッパとオセアニア中の多くの音楽チャートに登場し、米国ビルボードホット100で45位を記録しました。この曲は、ビヨンセのいくつかの世界ツアーでライブで演奏されました。
「XO」は大きな文化的影響を与え、批評家から好評を博しました。曲のイントロで使用されたオーディオサンプルに関する初期の論争にもかかわらず、「XO」は、その本物の、心からのメッセージとキャッチーで愛を込めたメロディーで広く評価されています。それはデスティニーズ・チャイルド後のビヨンセのキャリアの足がかりとなり、彼女が成熟したアーティストになるための青写真を設定しました。
05. Countdown (2011)
“Countdown” is a song by American singer Beyoncé from her fourth studio album, 4, released in 2011. The song was written by Beyoncé, Terius Nash, Shea Taylor, Ester Dean, Cainon Lamb, Julie Frost, Michael Bivins, Nathan Morris, and Wanya Morris. It was produced by Beyoncé, Shea Taylor, and Cainon Lamb.
The song is a blend of R&B, funk, reggae, and dancehall. It incorporates a sample of “Uhh Ahh” by Boyz II Men, adding a unique touch to its sound. Lyrically, the song delivers a message of monogamy, celebrating self-worthiness and appreciation for her lover.
“Countdown” had a significant cultural impact and was well-received by critics. It was compared to Beyoncé’s earlier solo work and with Destiny’s Child, and was included on the list of the year’s best songs by various critics and publications. The song also had a notable influence on Beyoncé’s career. It marked a stepping stone in her career post-Destiny’s Child and set the blueprint for the mature artist she would become. The song’s music video, directed by Adria Petty, was also acclaimed and incorporated a mix of classic and modern dances.
「Countdown」は、2011年にリリースされたアメリカの歌手ビヨンセの4枚目のスタジオアルバム「4」からの曲です。この曲は、ビヨンセ、テリウス・ナッシュ、シー・テイラー、エスター・ディーン、カイノン・ラム、ジュリー・フロスト、マイケル・ビヴィンス、ネイサン・モリス、ワニャ・モリスによって書かれました。ビヨンセ、シー・テイラー、カイノン・ラムによって制作されました。
この曲は、R&B、ファンク、レゲエ、ダンスホールの融合です。Boyz II Menの「Uhh Ahh」のサンプルを取り入れ、サウンドに独特のタッチを加えています。歌詞では、この曲はモノガミーのメッセージを届け、自己価値と恋人への感謝を祝っています。
「Countdown」は大きな文化的影響を与え、批評家から好評を博しました。ビヨンセの以前のソロ作品やデスティニーズ・チャイルドと比較され、さまざまな批評家や出版物による今年のベストソングのリストに含まれていました。この曲は、ビヨンセのキャリアにも大きな影響を与えました。それはデスティニーズ・チャイルド後の彼女のキャリアの足がかりとなり、彼女が成熟したアーティストになるための青写真を設定しました。アドリア・プティ監督のこの曲のミュージックビデオも高く評価され、クラシックとモダンのダンスのミックスを取り入れています。
04. Partition (2013)
“Partition” is a song by American singer Beyoncé from her self-titled fifth studio album, released in 2013. The song was co-written and co-produced by Beyoncé, Justin Timberlake, Timbaland, Jerome “J-Roc” Harmon, Dwane “Key Wane” Weir, and Mike Dean, with additional writing from The-Dream and additional production from Jordy “Boots” Asher.
Musically, “Partition” is an “electro-R&B” track that transitions “from a sweet, girl-group pop sound to Dirty South hip-hop”. The lyrics explore the deep, sexual nature of Beyoncé, depicting sexual intercourse in the back of a limousine.
Upon its release, “Partition” picked up airplay on United States urban contemporary radio stations. It peaked at number 23 on the US Billboard Hot 100 chart, number nine on the US Hot R&B/Hip-Hop Songs chart, and number one on the US Hot Dance Club Songs chart. The song was added to the setlist and performed live during several of Beyoncé’s world tours.
“Partition” had a significant impact on Beyoncé’s career and the music industry. It was widely acclaimed by music critics, who commended Beyoncé’s advocacy for freedom and confidence in the expression of female sexuality.
「Partition」は、2013年にリリースされたアメリカの歌手ビヨンセのセルフタイトルの5枚目のスタジオアルバムからの曲です。この曲は、ビヨンセ、ジャスティン・ティンバーレイク、ティンバランド、ジェローム「J-Roc」ハーモン、ドウェイン「キー・ウェイン」ウィアー、マイク・ディーンによって共同執筆および共同制作され、ザ・ドリームによる追加執筆とジョーディー「ブーツ」アシャーによる追加制作が行われました。
音楽的には、「Partition」は「甘いガールグループポップサウンドからダーティサウスヒップホップ」へと移行する「エレクトロR&B」トラックです。歌詞は、ビヨンセの深く性的な人柄を探求し、リムジンの後部でのセックスを描いています。
リリースされると、「Partition」はアメリカの都市型コンテンポラリーラジオ局で放送されました。米国ビルボードホット100チャートで23位、米国ホットR&B/ヒップホップソングチャートで9位、米国ホットダンスクラブソングチャートで1位を記録しました。この曲はセットリストに追加され、ビヨンセのいくつかの世界ツアーでライブで演奏されました。
「Partition」は、ビヨンセのキャリアと音楽業界に大きな影響を与えました。音楽評論家から広く賞賛され、ビヨンセの女性のセクシュアリティの表現における自由と自信の擁護を称賛しました。
03. ALIEN SUPERSTAR (2022)
“ALIEN SUPERSTAR” is a song by American singer Beyoncé from her seventh studio album, Renaissance (2022). The song was produced by Beyoncé, Honey Dijon, Chris Penny, Luke Solomon, The-Dream, Mike Dean, and Nova Wav.
Musically, “ALIEN SUPERSTAR” is a house, dance-pop, synth-pop, and ballroom track. It features heavy synthesizer production and elements of ballroom music. The lyrics of the song celebrate Beyoncé’s individuality and uniqueness.
Upon its release, “ALIEN SUPERSTAR” received positive reviews from critics. The song was described as an “old way house anthem” and a “futuristic” dance-pop song. It was praised for its unconventional song structure, “warbling synths”, and utilization of rapping and stacked vocals. The song was also recognized as a “bold pop homage to ballroom culture” that delves into themes of Afrofuturism and self-celebration.
“ALIEN SUPERSTAR” had a significant impact on Beyoncé’s career and the music industry. It debuted on the Billboard Hot 100 chart at number 19 and on the Hot R&B/Hip-Hop Songs chart at number eight. The song is seen as a nod to ballroom culture and an embrace of it. It also showcases Beyoncé’s status as one of the greatest living entertainers.
「ALIEN SUPERSTAR」は、アメリカの歌手ビヨンセの7枚目のスタジオアルバム「Renaissance」(2022年)からの曲です。この曲は、ビヨンセ、ハニーディジョン、クリスペニー、ルークソロモン、ザドリーム、マイクディーン、ノヴァウェイヴによって制作されました。
音楽的には、「ALIEN SUPERSTAR」はハウス、ダンスポップ、シンセポップ、ボールルームトラックです。重厚なシンセサイザーの制作とボールルームミュージックの要素が特徴です。この曲の歌詞は、ビヨンセの個性と独自性を称えています。
リリースされると、「ALIEN SUPERSTAR」は批評家から好評を博しました。この曲は「昔ながらのハウスアンセム」と「未来的な」ダンスポップソングと表現されました。この曲は、型破りな曲の構造、「うなり声のシンセサイザー」、ラップとスタックされたボーカルの利用が称賛されました。この曲はまた、アフロフューチャリズムと自己祝福のテーマを掘り下げる「ボールルーム文化への大胆なポップオマージュ」としても認められました。
「ALIEN SUPERSTAR」は、ビヨンセのキャリアと音楽業界に大きな影響を与えました。ビルボードホット100チャートで19位、ホットR&B/ヒップホップソングチャートで8位でデビューしました。この曲は、ボールルーム文化へのうなずきとその受け入れと見なされています。また、ビヨンセが生きているエンターテイナーの一人としての地位も示しています。
02. Crazy In Love (2003)
“Crazy In Love” is a groundbreaking song by American singer Beyoncé, featuring a rap verse from Jay-Z. Released as the lead single from her debut solo album “Dangerously in Love” on May 14, 2003, it was produced by Beyoncé and Rich Harrison. The song is a fusion of pop, hip hop, and R&B, incorporating elements of soul and 1970s-style funk music. Its lyrics describe a romantic obsession that causes the protagonist to act out of character.
“Crazy In Love” had a significant cultural impact. It topped the Billboard charts, remained at number one for eight weeks, and has been a top party anthem since its release. The song was universally acclaimed, with VH1 declaring it the greatest song of the 2000s decade. It won Grammy Awards for Best R&B Song and Best Rap/Sung Collaboration.
The song marked a pivotal moment in Beyoncé’s career, as she stepped out from her role fronting Destiny’s Child. It set the stage for her future work, showcasing her talent and paving the way for her later albums. The song remains a staple in Beyoncé’s live performances and concert tours.
「Crazy In Love」は、アメリカの歌手ビヨンセによる画期的な曲で、ジェイ・Zのラップバースが特徴です。2003年5月14日にデビューソロアルバム「Dangerously in Love」のリードシングルとしてリリースされ、ビヨンセとリッチ・ハリソンによって制作されました。この曲は、ポップ、ヒップホップ、R&Bの融合で、ソウルと1970年代スタイルのファンキーミュージックの要素を取り入れています。その歌詞は、主人公が性格を失うようなロマンチックな執着を描いています。
「Crazy In Love」は大きな文化的影響を与えました。ビルボードチャートを上回り、8週間連続で1位を維持し、リリース以来トップパーティーアンセムとなっています。この曲は普遍的に高く評価され、VH1は2000年代の最高の曲であると宣言しました。この曲は、グラミー賞の最優秀R&Bソング賞と最優秀ラップ/歌唱コラボレーション賞を受賞しました。
この曲は、ビヨンセのキャリアの重要な瞬間を刻みました。彼女はデスティニーズ・チャイルドを率いる役割から抜け出しました。彼女の才能を披露し、その後のアルバムへの道を開く彼女の将来の仕事の舞台を設定しました。この曲は、ビヨンセのライブパフォーマンスやコンサートツアーの定番となっています。
01. Formation (2016)
“Formation” is a song by American singer Beyoncé from her sixth studio album, Lemonade (2016). It was written by Beyoncé, Mike Will Made It, Swae Lee, and Pluss, and produced by the former two. The song is an R&B track with trap and bounce influences.
The lyrics celebrate Beyoncé’s culture, identity, and success as a black woman from the Southern United States. The song is filled with references to her heritage, her womanhood, her fame, power, love life, and how she has worked hard to attain her status. It’s a celebration of black womanhood and a subtle conversation about ongoing racial discrimination.
Upon release, “Formation” ignited discussions on culture, racism, and politics. It was adopted as an anthem by the Black Lives Matter movement and the Women’s March. The song has also been the subject of study at colleges and universities.
“Formation” had a significant impact on Beyoncé’s career. It was critics’ top song of 2016 and was named the best song of the decade (2010s) by several publications. It won all six of its nominations at the MTV Video Music Awards, and was nominated for three Grammy Awards, winning the Best Music Video award. It was also Google’s most searched song of 2016.
「Formation」は、アメリカの歌手ビヨンセの6枚目のスタジオアルバム「Lemonade」(2016年)からの曲です。この曲はビヨンセ、マイク・ウィル・メイド・イット、スウェー・リー、プラスによって書かれ、前者2人によってプロデュースされました。この曲は、トラップとバウンスの影響を加えたR&Bトラックです。
歌詞は、ビヨンセの文化、アイデンティティ、そしてアメリカ南部の黒人女性としての成功を祝っています。この曲には、彼女の遺産、女性性、名声、力、愛の生活、そして彼女がその地位を獲得するためにどれほど努力したかについての言及が満載です。これは黒人女性の祝福であり、続く人種差別についての微妙な会話です。
リリースされると、「Formation」は文化、人種差別、政治についての議論を巻き起こしました。この曲は、ブラック・ライヴズ・マター運動とウィメンズ・マーチの賛美歌として採用されました。この曲は、大学や大学でも研究の対象となっています。
「Formation」はビヨンセのキャリアに大きな影響を与えました。それは批評家の2016年のトップソングであり、いくつかの出版物によって10年間(2010年代)のベストソングに選ばれました。MTVビデオミュージックアワードでノミネートされた6つすべてを受賞し、グラミー賞に3回ノミネートされ、最優秀ミュージックビデオ賞を受賞しました。また、2016年のGoogleで最も検索された曲でもありました。