20 Best Songs of Radiohead (ok camille’s version)

20. Nude (2008)

“Nude” is a song by the English rock band Radiohead, released in March 2008 as the second single from their seventh studio album, “In Rainbows”. The song was first recorded during the sessions for their third album, “OK Computer”, but the band was not satisfied with the results. It was rearranged around a new bassline written by Colin Greenwood during the “In Rainbows” sessions. The song was produced by Nigel Godrich and Radiohead¹¹.

The genre of the song is described as Art Rock and Dream Pop. The lyrics of “Nude” are about coming to terms with the reality that big dreams and aspirations are not always achievable. It suggests that a person strives for something unattainable, and in doing so, paints themselves white and fills themselves with noise to give them a false sense of security.

“Nude” has had a significant influence on other musicians, particularly those in the indie and alternative rock genres. The song’s vulnerability and introspection have influenced a generation of musicians who value emotional honesty in their music. It reached number 21 on the UK Singles Chart and number 37 on the US Billboard Hot 100, making it Radiohead’s first US top-40 hit since their debut single, “Creep”, in 1993.

「Nude」は、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲で、2008年3月に7枚目のスタジオアルバム「In Rainbows」からの2番目のシングルとしてリリースされました。この曲は、3枚目のアルバム「OK Computer」のセッション中に最初に録音されましたが、バンドは結果に満足していませんでした。「In Rainbows」セッション中にコリン・グリーンウッドが書いた新しいベースラインを中心に再編されました。この曲は、ナイジェル・ゴドリッチとRadiohead¹¹によって制作されました。

この曲のジャンルは、アートロックとドリームポップと説明されています。「Nude」の歌詞は、大きな夢や願望が必ずしも達成できるわけではないという現実に同意することについてです。それは、人が達成不可能な何かを目指して努力し、そうすることで、自分自身を白く塗り、自分自身を騒音で満たして、自分自身に虚偽の安心感を与えることを示唆しています。

「Nude」は、特にインディーズやオルタナティブロックのジャンルの他のミュージシャンに大きな影響を与えました。この曲の脆弱性と内省は、音楽における感情的な誠実さを重視する世代のミュージシャンに影響を与えました。UKシングルチャートで21位、米国ビルボードホット100で37位を獲得し、1993年のデビューシングル「Creep」以来のRadioheadの最初の米国トップ40ヒットとなりました。

19. Spectre (2015)

“Spectre” is a song by the English rock band Radiohead, released on December 25, 2015. The song was produced by Nigel Godrich, a frequent collaborator with the band. It was originally written for the 2015 James Bond film “Spectre”, but was not used in the film. Instead, the producers opted for Sam Smith’s “Writing’s On The Wall”.

Musically, “Spectre” is an orchestral ballad that features Thom Yorke’s falsetto, “jerky” piano chords, and jazz-like drums. It has been likened to Radiohead’s 2001 single “Pyramid Song”.

The lyrics of “Spectre” convey a sense of detachment and a feeling of being lost in the world. They evoke a sense of vulnerability and a longing to be heard and seen. The song speaks to the universal experience of heartbreak and loss, and offers a poignant reminder that true love can never truly be defeated by fear or anger.

As for its cultural impact and influence, “Spectre” was Radiohead’s first release since 2011. Despite not being used in the film, the song was well-received and is considered a fitting match for the sinister elegance of a Bond theme. The experience of creating “Spectre” also had an impact on the band’s work on their ninth album, “A Moon Shaped Pool”.

「Spectre」は、2015年12月25日にリリースされたイギリスのロックバンドRadioheadによる曲です。この曲は、バンドとの頻繁なコラボレーション者であるナイジェル・ゴドリッチによって制作されました。もともと2015年のジェームズ・ボンド映画「スペクター」のために書かれましたが、映画では使用されませんでした。代わりに、プロデューサーはサム・スミスの「Writing’s On The Wall」を選択しました。

音楽的には、「Spectre」はトム・ヨークのファルセット、「ぎこちない」ピアノコード、ジャズのようなドラムをフィーチャーしたオーケストラバラードです。Radioheadの2001年のシングル「Pyramid Song」に例えられています。

「Spectre」の歌詞は、孤立感と世界で迷子になったような感覚を伝えています。彼らは脆弱性と聞かれ見られたいという願望を呼び起こします。この曲は失恋と喪失の普遍的な経験について語っており、真の愛は恐怖や怒りによって決して本当に打ち負かされることができないという痛烈な思い出を提供しています。

その文化的影響と影響について、「Spectre」は2011年以来Radioheadの最初のリリースでした。映画では使用されていませんが、この曲は好評で、ボンドテーマの不気味なエレガンスにふさわしいマッチと見なされています。「Spectre」の制作経験は、バンドの9枚目のアルバム「A Moon Shaped Pool」の制作にも影響を与えました。

18. Bending Hectic (The Smile) (2023)

“Bending Hectic” is a song by The Smile, an English rock band composed of Thom Yorke, Jonny Greenwood, and Tom Skinner. The song, which is part of their second studio album, “Wall of Eyes”, was released on June 20, 2023. It was produced by Sam Petts-Davies, a well-known collaborator with Radiohead. The song was recorded in the legendary Abbey Road Studios and features contributions from the London Contemporary Orchestra.

The song is classified under the post-rock genre. It begins with a detuned guitar and builds to a heavy crescendo, with lyrics describing a car crash. The lyrics theme is a metaphorical depiction of a risky and exhilarating driving experience that symbolizes the act of taking risks and facing the consequences of one’s choices.

“Bending Hectic” has been praised by critics and fans alike, with many calling for its release. It showcases the band’s artistic growth and experimental approach. The song has had a significant impact on The Smile’s career, demonstrating their ability to create captivating sonic landscapes. It is considered one of the best and most ambitious songs The Smile played on their 2022 tour.

「Bending Hectic」は、トム・ヨーク、ジョニー・グリーンウッド、トム・スキナーからなるイギリスのロックバンド、The Smileによる曲です。2023年6月20日にリリースされた彼らの2枚目のスタジオアルバム「Wall of Eyes」の一部です。Radioheadとの有名なコラボレーション者であるサム・ペッツ・デイビスが制作しました。この曲は伝説的なアビーロードスタジオで録音され、ロンドンコンテンポラリーオーケストラの貢献が含まれています。

この曲はポストロックのジャンルに分類されます。それはデチューンされたギターで始まり、車の衝突を説明する歌詞で重いクレシェンドに構築されます。歌詞のテーマは、リスクを冒し、自分の選択の結果に直面することを象徴する、危険で爽快な運転体験のメタファーです。

「Bending Hectic」は批評家やファンから高く評価されており、多くの人がそのリリースを求めています。バンドの芸術的成長と実験的なアプローチを披露しています。この曲はThe Smileのキャリアに大きな影響を与え、魅力的な音響的風景を創造する能力を示しています。これは、The Smileが2022年のツアーで演奏した最高で最も野心的な曲の1つと考えられています。

17. Motion Picture Soundtrack (2000)

“Motion Picture Soundtrack” is a song by the English rock band Radiohead, from their fourth studio album, “Kid A” (2000). The song was produced by Nigel Godrich and Radiohead. It is characterized by its haunting organ and sampled harp sounds, creating a melancholic and ethereal atmosphere.

The lyrics of the song are widely interpreted as having suicidal overtones, with references to “red wine and sleeping pills” and the phrase “I will see you in the next life”. However, lead vocalist Thom Yorke has suggested that the song could also be about saying goodbye to someone dying. The song encapsulates the universal struggle of finding solace and understanding in a world that often feels distant and artificial.

The song has had a significant cultural impact. It is seen as a captivating and thought-provoking piece of music that explores the theme of escaping life’s mundane realities and reaching a higher level of understanding through art. The song has influenced other artists as well, with American dream-pop band Cigarettes After Sex releasing a cover of the song in 2023. Overall, “Motion Picture Soundtrack” is a testament to Radiohead’s ability to create deeply emotional and introspective music.

「Motion Picture Soundtrack」は、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲で、4枚目のスタジオアルバム「Kid A」(2000年)に収録されています。この曲はナイジェル・ゴドリッチとRadioheadによって制作されました。それは、その不気味なオルガンとサンプリングされたハープサウンドによって特徴づけられ、憂鬱で空気のような雰囲気を作り出します。

この曲の歌詞は、「赤ワインと睡眠薬」や「次の人生で会おう」というフレーズに言及して、自殺的なニュアンスがあると広く解釈されています。しかし、リードボーカルのトム・ヨークは、この曲は死にゆく人に別れを告げることだとも示唆しています。この曲は、しばしば遠く離れて人工的に感じる世界で慰めと理解を見つけるという普遍的な闘争を要約しています。

この曲は大きな文化的影響を与えました。それは、人生の平凡な現実から逃れ、芸術を通してより高い理解に到達するというテーマを探求する、魅惑的で考えさせられる音楽作品と見なされています。この曲は他のアーティストにも影響を与えており、アメリカのドリームポップバンドCigarettes After Sexが2023年にこの曲のカバーをリリースしました。全体として、「Motion Picture Soundtrack」は、Radioheadが深く感情的で内省的な音楽を作成する能力の証です。

16. Burn The Witch (2016)

“Burn The Witch” is a lead single from Radiohead’s ninth studio album, “A Moon Shaped Pool”, released in 2016. The song was produced by Radiohead and Nigel Godrich. The sound of the song is more rock than electronic, with a string section playing with guitar plectrums, producing a percussive sound. The song’s lyrics appear to be about the policing by authority figures of group discussion and the persecution of a dissenter. The song warns against groupthink, placing it in the same Orwellian category as the “Hail To The Thief” tracks.

The song’s music video, which pays homage to the Trumptonshire series of 1960s British children’s television programmes and the 1973 horror film “The Wicker Man”, is interpreted as a comment on Europe’s refugee crisis. The song has been named one of the best songs of the year by Rolling Stone, Billboard, and the Village Voice, and was nominated for Best Rock Song at the 59th Annual Grammy Awards. It has had a significant cultural impact and influence, both generally and for Radiohead’s career.

「Burn The Witch」は、2016年にリリースされたRadioheadの9枚目のスタジオアルバム「A Moon Shaped Pool」のリードシングルです。この曲はRadioheadとナイジェル・ゴドリッチによって制作されました。この曲の音は電子よりもロックで、弦楽セクションがギターのピックで演奏し、パーカッシブな音を生み出しています。この曲の歌詞は、権力者がグループ討論を監視し、異議を唱える人を迫害することについてのものであるようです。この曲は集団思考に警告し、「Hail To The Thief」トラックと同じオルウェリアンのカテゴリーに分類されています。

この曲のミュージックビデオは、1960年代のイギリスの子供向けテレビ番組のTrumptonshireシリーズと1973年のホラー映画「The Wicker Man」に敬意を表しており、ヨーロッパの難民危機へのコメントと解釈されています。この曲は、Rolling Stone、Billboard、Village Voiceによって今年のベストソングの1つに選ばれ、第59回グラミー賞で最優秀ロックソングにノミネートされました。一般に、そしてRadioheadのキャリアにとって、大きな文化的影響と影響を与えました。

15. Street Spirit (Fade Out) (1995)

“Street Spirit (Fade Out)” is a song by the English rock band Radiohead, released on their second studio album, The Bends, in 1995. The song was produced by John Leckie, and it’s considered a post-grunge genre. The song features a guitar arpeggio written by Thom Yorke and played by Ed O’Brien.

The lyrics of “Street Spirit (Fade Out)” are known for their dark and foreboding message. Yorke has described the song as their “purest, saddest song” and said it was inspired by the 1991 novel The Famished Road by Ben Okri. The song explores themes of existentialism, oppression, and the human experience in a society that feels suffocating and overwhelming.

The song had a significant cultural impact and influence on Radiohead’s career. It was released as a single and reached number five on the UK Singles Chart, which was Radiohead’s highest position up to that point. The song was well-received in North America and became one of the most highly anticipated and requested at shows. The success of “Street Spirit (Fade Out)” demonstrated that Radiohead were not one-hit wonders. The song is often cited as one of the band’s greatest works.

「Street Spirit(Fade Out)」は、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲で、1995年に2枚目のスタジオアルバム「The Bends」でリリースされました。この曲はジョン・レッキーによって制作され、ポストグランジのジャンルと見なされています。この曲は、トム・ヨークが書き、エド・オブライエンによって演奏されたギターアルペジオをフィーチャーしています。

「Street Spirit(Fade Out)」の歌詞は、その暗くて不吉なメッセージで知られています。ヨークは、この曲を「最も純粋で悲しい曲」と表現し、ベン・オクリの1991年の小説「The Famished Road」に触発されたと語っています。この曲は、息苦しく圧倒的な社会における実存主義、抑圧、人間の経験を探求しています。

この曲は、Radioheadのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。シングルとしてリリースされ、UKシングルチャートで5位に達し、これはRadioheadのこれまでの最高位でした。この曲は北米で好評を博し、ショーで最も期待され、リクエストされた曲の1つになりました。「Street Spirit(Fade Out)」の成功は、Radioheadがワンヒットワンダーではないことを証明しました。この曲はしばしばバンドの最高の作品の1つとして挙げられます。

14. Exit Music (For a Film) (1997)

“Exit Music (For a Film)” is a song by the English rock band Radiohead from their third studio album, “OK Computer”, released in 1997. The song was produced by Radiohead and Nigel Godrich. It was written for the 1996 movie “Romeo and Juliet” directed by Baz Luhrmann. The song’s lyrics depict a story of two lovers escaping an oppressive situation, reflecting the themes of love, mortality, rebellion, and the power of art.

Sonically, the song is a blend of art rock and alternative rock, with influences from Johnny Cash’s prison tapes, which can be heard in how Thom Yorke’s vocal comes in very loud. The song is incredibly cinematic, making it a perfect addition to many movie and television soundtracks.

The song has had a significant impact on popular culture and has become an iconic track in both the Radiohead catalog and the world of alternative music. It marked one of Radiohead’s most emotional moments in their career. The song’s themes of escape from oppression resonate deeply in the collective unconscious, reflecting not just personal agony but a universal plea for freedom.

「Exit Music(For a Film)」は、1997年にリリースされたイギリスのロックバンドRadioheadの3枚目のスタジオアルバム「OK Computer」からの曲です。この曲はRadioheadとナイジェル・ゴドリッチによって制作されました。これは、1996年の映画「ロミオとジュリエット」のためにバズ・ラーマン監督が書いたものです。この曲の歌詞は、愛、死、反逆、芸術の力というテーマを反映して、抑圧的な状況から逃れる2人の恋人の物語を描いています。

サウンド的には、この曲はアートロックとオルタナティブロックの融合で、トム・ヨークのボーカルが非常に大きく聞こえるジョン・レノンの刑務所テープの影響を受けています。この曲は非常に映画的で、多くの映画やテレビのサウンドトラックに最適な追加要素となっています。

この曲はポップカルチャーに大きな影響を与え、Radioheadのカタログとオルタナティブ音楽の世界の両方で象徴的なトラックになりました。これは、Radioheadのキャリアの中で最も感情的な瞬間の1つでした。この曲の抑圧からの脱出のテーマは、個人的な苦痛だけでなく、自由への普遍的な嘆願を反映して、集合的無意識に深く共鳴します。

13. 2 + 2 = 5 (2003)

“2 + 2 = 5” is a song by the English rock band Radiohead, released as the opening track to their sixth studio album “Hail to the Thief” in 2003. The song was produced by Nigel Godrich and Radiohead. It is a rock song that builds to a loud climax¹⁶, and its genre is described as alternative rock, art rock, and post-punk.

The title of the song is a reference to the slogan “two plus two equals five” from George Orwell’s dystopian novel “Nineteen Eighty-Four”. The song reflects a skepticism of accepted facts and asks the listener to question commonly accepted truths. It explores the themes of conformity, manipulation, and the power of individual perception.

The song had a significant cultural impact and influence. It reached number two on the Canadian Singles Chart, number 12 on the Italian Singles Chart, and number 15 on the UK Singles Chart. The song’s themes of questioning authority and challenging accepted truths resonated with listeners, contributing to Radiohead’s reputation as a band unafraid to tackle complex and controversial issues. The song’s release marked a significant moment in their career, further establishing them as a band that pushes boundaries both musically and thematically.

「2 + 2 = 5」は、2003年に6枚目のスタジオアルバム「Hail to the Thief」のオープニングトラックとしてリリースされた、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲です。この曲はナイジェル・ゴドリッチとRadioheadによって制作されました。それは大音量のクライマックス¹⁶に至るロックソングであり、そのジャンルはオルタナティブロック、アートロック、ポストパンクとして説明されています。

この曲のタイトルは、ジョージ・オーウェルのディストピア小説「1984年」のスローガン「2+2=5」への言及です。この曲は、受け入れられた事実に対する懐疑を反映しており、聴者に一般的に受け入れられている真実を疑うように求めています。それは、従順、操作、そして個人的な知覚の力というテーマを探求しています。

この曲は大きな文化的影響と影響を与えました。カナダのシングルチャートで2位、イタリアのシングルチャートで12位、英国のシングルチャートで15位に達しました。権威を疑問視し、受け入れられた真実に挑戦するというこの曲のテーマは、リスナーに共鳴し、複雑で論争の的となる問題に取り組むことを恐れないバンドとしてのRadioheadの評判に貢献しました。この曲のリリースは彼らのキャリアにおける重要な瞬間であり、音楽的にもテーマ的にも境界を押し広げるバンドとしての地位を確立しました。

12. Jigsaw Falling Into Place (2007)

“Jigsaw Falling Into Place” is a song by the English rock band Radiohead, produced by Nigel Godrich. It was released as the lead single from their seventh studio album, “In Rainbows” (2007), on 14 January 2008. The song is characterized by its fast BPM and frantic beat, making it a unique single in Radiohead’s discography. The sound production features a bass-propelled pop-rock head-bobber, with sampling of low-tone choruses and an ethereal Ondes Martenot creating a distinctive atmosphere.

The lyrics were inspired by the chaos witnessed by the singer, Thom Yorke, when he was out drinking in Oxford. The song captures the essence of human connection and the complexities of relationships, particularly in a social setting where everything seems fleeting and ephemeral. It’s about those moments of clarity amid chaos, where connections are made and then dissolved.

The song had a significant cultural impact and influence on Radiohead’s career. It spent several weeks as one of the 100 most played songs on US modern rock radio, peaking at #69. Time named “Jigsaw Falling into Place” the fifth-best song of 2007.

「Jigsaw Falling Into Place」は、ナイジェル・ゴドリッチがプロデュースしたイギリスのロックバンドRadioheadによる曲です。2008年1月14日に、彼らの7枚目のスタジオアルバム「In Rainbows」(2007年)からのリードシングルとしてリリースされました。この曲は、その速いBPMと狂ったビートによって特徴づけられており、Radioheadのディスコグラフィーの中でユニークなシングルとなっています。サウンドプロダクションは、低音のコーラスのサンプリングと、独特の雰囲気を作り出すエテリアルなオンデスマルテノをフィーチャーした、ベース駆動のポップロックヘッドボンバーを特徴としています。

歌詞は、歌手のトム・ヨークがオックスフォードで飲んでいたときに目撃した混乱に触発されました。この曲は、人間のつながりの本質と関係の複雑さを捉えています。特に、すべてがつかの間であり、一瞬で消えてしまうような社会的な状況においてです。混沌の中でつながりが生まれ、そして解消される、その明確な瞬間についてです。

この曲は、Radioheadのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。USモダンロックラジオで最も多く再生された100曲の1つとして数週間過ごし、最高69位を記録しました。タイム誌は「Jigsaw Falling into Place」を2007年の5番目に優れた曲に選出しました。

11. True Love Waits (2016)

“True Love Waits” is a poignant song by the English rock band Radiohead, released on their ninth album, “A Moon Shaped Pool” in 2016. The song was produced by Radiohead and Nigel Godrich. It is characterized by its post-rock ambient genre, with a minimal piano ballad arrangement.

The lyrics of “True Love Waits” paint a picture of intense devotion and vulnerability. The protagonist is willing to make sacrifices and abandon their beliefs to keep the love between them and their partner. The repeated plea, “Just don’t leave,” suggests a fear of abandonment and a desperate longing for the relationship to endure.

The song had a significant cultural impact and is considered one of Radiohead’s most depressing songs. It resonates with listeners, encouraging them to treasure the precious, delicate nature of love, while also understanding that it is a complex journey of sacrifice, vulnerability, and growth.

“True Love Waits” has been a significant part of Radiohead’s career. It was first performed in 1995 and became one of their best-known unreleased songs. Its eventual release on “A Moon Shaped Pool” was met with positive reviews, further cementing Radiohead’s reputation for emotionally resonant and innovative music.

「True Love Waits」は、2016年に9枚目のアルバム「A Moon Shaped Pool」でリリースされた、イギリスのロックバンドRadioheadによる感動的な曲です。この曲はRadioheadとナイジェル・ゴドリッチによって制作されました。ミニマルなピアノバラードアレンジを特徴とするポストロックアンビエントジャンルです。

「True Love Waits」の歌詞は、強い献身と脆弱性を描いています。主人公は、自分とパートナーとの愛を守るために犠牲を払い、信念を捨てようとしています。繰り返しの懇願、「ただ離れないで」は、見捨てられることへの恐れと、関係が続くことへの切実な願望を示唆しています。

この曲は大きな文化的影響を与え、Radioheadの最も憂鬱な曲の1つと考えられています。それはリスナーに共鳴し、愛の貴重で繊細な性質を大切にするよう促し、同時に犠牲、脆弱性、成長の複雑な旅であることを理解させます。

「True Love Waits」はRadioheadのキャリアの重要な部分でした。1995年に初めて演奏され、彼らの最も有名な未発表曲の1つになりました。「A Moon Shaped Pool」での最終的なリリースは好評を博し、Radioheadの感情的共鳴と革新的な音楽に対する評判をさらに固めました。

10. Paranoid Android (1997)

“Paranoid Android” is a song by the English alternative rock band Radiohead, released as the lead single from their third studio album, “OK Computer” in 1997. The song was produced by Nigel Godrich and Radiohead. It is characterized by its alternative rock, art rock, progressive rock, and neo-prog genres.

The lyrics, written by Thom Yorke, were inspired by an unpleasant experience in a Los Angeles bar. The song encapsulates the feeling of being an outsider and the alienation of unrecognized individuals in a society that can feel cold and alienating. It portrays a sense of frustration and exhaustion, with the protagonist pleading for peace and quiet amidst a cacophony of voices in his head.

The song has had a significant cultural impact and influence. It has been compared to the songs “Happiness Is a Warm Gun” by the Beatles and “Bohemian Rhapsody” by Queen. It has appeared regularly on lists of the best songs of all time, including NME’s and Rolling Stone’s respective 500 Greatest Songs of All Time lists. The song’s release marked a turning point in Radiohead’s career, showcasing their artistry and setting the stage for their future success.

「Paranoid Android」は、1997年に3枚目のスタジオアルバム「OK Computer」からのリードシングルとしてリリースされた、イギリスのオルタナティブロックバンドRadioheadによる曲です。この曲はナイジェル・ゴドリッチとRadioheadによって制作されました。オルタナティブロック、アートロック、プログレッシブロック、ネオプログレジャンルです。

トム・ヨークが書いた歌詞は、ロサンゼルスのバーでの不快な経験に触発されました。この曲は、冷たく疎外された社会で、疎外された個人の疎外感と疎外感を表現しています。主人公が頭の中で聞こえる雑音の中で平和と静けさを求める、フラストレーションと疲労感を描いています。

この曲は大きな文化的影響と影響を与えました。ビートルズの「Happiness Is a Warm Gun」やクイーンの「Bohemian Rhapsody」と比較されています。NMEとRolling Stoneのそれぞれが選ぶ「史上最高の500曲」のリストに定期的に登場しています。この曲のリリースは、Radioheadのキャリアの転機となり、彼らの芸術性を披露し、将来の成功への道を開きました。

09. Everything In Its Right Place (2000)

“Everything In Its Right Place” is a pivotal song by the English rock band Radiohead, marking a significant shift in their musical style. The song, which is the opening track on their fourth album, Kid A (2000), was produced by Nigel Godrich and Radiohead. It features a blend of organic piano riffs and synthesized elements, representing a turning point in Radiohead’s journey from rock to experimental electronica. The genre of the song is described as a mix of electronica and post-rock.

The lyrics, written by Thom Yorke, were inspired by the stress he experienced while promoting Radiohead’s 1997 album OK Computer. The song reflects on acceptance and finding peace of mind, with the repetition of the chorus carrying a sense of calm and assurance. The lyrics begin with the narrator feeling disoriented and confused, symbolized by “waking up sucking a lemon”.

The song had a profound cultural impact and was named one of the best songs of the decade by several publications. It marked a crucial turning point for the band, signifying their evolution and growth. Despite initially alienating some listeners expecting rock music, it ultimately broadened their musical landscape and solidified their status as innovative artists.

「Everything In Its Right Place」は、イギリスのロックバンドRadioheadによる重要な曲で、彼らの音楽スタイルに大きな変化をもたらしました。この曲は、彼らの4枚目のアルバム「Kid A」(2000年)のオープニングトラックであり、ナイジェル・ゴドリッチとRadioheadによって制作されました。有機的なピアノリフと合成された要素の融合を特徴とし、Radioheadのロックから実験的なエレクトロニカへの旅の転換点を表しています。この曲のジャンルは、エレクトロニカとポストロックの融合と説明されています。

トム・ヨークが書いた歌詞は、Radioheadの1997年のアルバムOK Computerのプロモーション中に経験したストレスに触発されました。この曲は、受け入れと心の平和を見つけることについて反映しており、コーラスの繰り返しは落ち着きと安心感を与えています。歌詞は、ナレーターが「レモンを吸って目覚める」ことで象徴される、方向感覚を失い混乱しているところから始まります。

この曲は深い文化的影響を与え、いくつかの出版物によって10年間で最高の曲の1つに選ばれました。バンドにとって重要な転機となり、彼らの進化と成長を示しました。当初はロック音楽を期待していた一部のリスナーを疎外させたものの、最終的には音楽の幅を広げ、革新的なアーティストとしての地位を確固たるものにしました。

08. Creep (1992)

“Creep” is a song by the English rock band Radiohead, released as their debut single in 1992. The song was produced by Sean Slade and Paul Q. Kolderie. It features a blend of alternative rock and grunge, with “blasts” of guitar noise by Jonny Greenwood.

The lyrics of “Creep” convey a sense of self-deprecation and longing for acceptance. It’s about feeling like an outsider, believing oneself to be inferior or unworthy in the eyes of a love interest. This theme of insecurity and self-loathing resonates strongly with many listeners.

Despite initial mixed reviews, “Creep” gained widespread attention and became an international hit. It was likened to alt-rock “slacker anthems” such as “Smells Like Teen Spirit” by Nirvana. However, the song’s success also created tension within the band, as they felt it overshadowed their other work and put them in a creative corner. Despite this, “Creep” remains Radiohead’s best-selling single and continues to have a significant cultural impact.

「Creep」は、1992年にデビューシングルとしてリリースされた、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲です。この曲は、ショーン・スレイドとポール・Q・コルデリーによって制作されました。ジョニー・グリーンウッドによるギターノイズの「爆発」をフィーチャーした、オルタナティブロックとグランジの融合です。

「Creep」の歌詞は、自己卑下と受け入れへの憧れを伝えています。それは、恋愛対象の目に自分を劣っている、または価値がないと感じている、疎外されたように感じることについてです。この不安と自己嫌悪のテーマは、多くのリスナーに強く共鳴します。

当初の混在したレビューにもかかわらず、「Creep」は広く注目を集め、国際的なヒット曲となりました。ニルヴァーナの「スメルズ・ライク・ティーン・スピリット」などのオルタナティブロック「スラッカー・アンセム」に例えられました。しかし、この曲の成功はバンド内での緊張も生み出し、他の作品を覆い隠し、創造的な窮地に追い込まれたと感じました。それにもかかわらず、「Creep」はRadioheadの最も売れたシングルであり、依然として大きな文化的影響を与えています。

07. Daydreaming (2016)

“Daydreaming” is a song by the English rock band Radiohead, released as the second single from their ninth studio album, “A Moon Shaped Pool” in 2016. The song was produced by Nigel Godrich, a long-time collaborator of the band. The sound of the song is characterized as an ambient orchestral genre, with a “simple, sad” piano motif, and electronic and orchestral elements.

The lyrics of “Daydreaming” revolve around the destructive power of unfulfilled dreams and the haunting presence they leave behind. Critics have interpreted the lyrics as being colored by Thom Yorke’s separation from his partner of 23 years, Rachel Owen. The song ends with reversed, manipulated vocals; when reversed, Yorke seems to be singing “Half of my life”, “I’ve found my love”, or “Every minute, half of my love”.

The song has had a significant cultural impact and influence. It explores the emotional toll of chasing after aspirations that may ultimately lead to dissatisfaction and regret. The song’s music video, directed by Paul Thomas Anderson, has been interpreted as an allusion to Plato’s Allegory of the Cave. The song and its themes have been seen as a reflection on the band’s career and personal experiences.

「Daydreaming」は、2016年に9枚目のスタジオアルバム「A Moon Shaped Pool」からの2枚目のシングルとしてリリースされた、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲です。この曲は、バンドの長年のコラボレーターであるナイジェル・ゴドリッチによって制作されました。この曲の音は、アコースティックオーケストラのジャンルとして特徴付けられ、「シンプルで悲しい」ピアノモチーフと電子楽器とオーケストラの要素が含まれています。

「Daydreaming」の歌詞は、叶わぬ夢の破壊的な力と、それが残す不気味な存在を中心に展開しています。批評家は、歌詞がトム・ヨークが23年間のパートナーであるレイチェル・オーウェンとの別れを色濃く反映していると解釈しています。この曲は逆さまに加工されたボーカルで終わります。逆さまにすると、ヨークは「半分の人生」、「愛を見つけた」、「毎分、半分の愛」と歌っているようです。

この曲は大きな文化的影響と影響を与えました。最終的に不満や後悔につながる可能性のある願望を追いかけることの感情的な負担を探ります。ポール・トーマス・アンダーソン監督のこの曲のミュージックビデオは、プラトンの洞窟の寓話への言及と解釈されています。この曲とそのテーマは、バンドのキャリアと個人的な経験を反映したものと見なされています。

06. Fake Plastic Trees (1995)

“Fake Plastic Trees” is a song by the English alternative rock band Radiohead from their second studio album, The Bends, released in 1995. The song was produced by John Leckie. It is a stark contrast to their previous rock sounds, following a slower and more melodic tune. The music for the song ranged from the regular sounds of Thom Yorke’s acoustic guitar, Jonny Greenwood and Ed O’Brien’s electric guitars, Phil Selway’s drums, and Colin Greenwood’s bass, to the more unusual accompaniments of Caroline Lavelle on the cello, John Mathias on the violin, and Johnny Greenwood playing a ghostly organ tune.

The song’s lyrics address modern society’s obsession with consumer culture and artificiality. It paints a vivid picture of superficiality, referring to “fake plastic trees”, “fake plastic love”, and a “fake plastic earth”. The song is supposed to be a call against consumerism.

The song had a significant cultural impact and influence. It reached the top 50 on the UK Singles Chart, the New Zealand Singles Chart, the US Modern Rock Tracks chart, and the Canadian Rock/Alternative chart. The acoustic version of “Fake Plastic Trees” was used in the 1995 film Clueless and is credited for introducing Radiohead to a larger American audience. It rightfully earned its place as one of the most unique Radiohead songs out there.

「Fake Plastic Trees」は、1995年にリリースされたイギリスのオルタナティブロックバンドRadioheadの2枚目のスタジオアルバム「The Bends」からの曲です。この曲はジョン・レッキーによって制作されました。それは、より遅く、よりメロディックな曲調に従って、彼らの以前のロックサウンドとは対照的です。この曲の音楽は、トム・ヨークのアコースティックギター、ジョニー・グリーンウッドとエド・オブライエンのエレクトリックギター、フィル・セルウェイのドラム、コリン・グリーンウッドのベースの通常の音から、チェロのCaroline Lavelle、バイオリンのJohn Mathias、幽霊のようなオルガンの曲を演奏するJohnny Greenwoodのより珍しい伴奏までさまざまです。

この曲の歌詞は、現代社会の消費文化と人工物への執着に取り組んでいます。それは、「偽物のプラスチックの木」、「偽物のプラスチックの愛」、「偽物のプラスチックの地球」に言及して、表面性の鮮やかな絵を描いています。この曲は、消費主義に対する呼びかけであるはずです。

この曲は大きな文化的影響と影響を与えました。UKシングルチャート、ニュージーランドシングルチャート、USモダンロックトラックチャート、カナダロック/オルタナティブチャートのトップ50にランクインしました。「Fake Plastic Trees」のアコースティックバージョンは1995年の映画「Clueless」で使用され、Radioheadをより多くのアメリカの聴衆に紹介したことで評価されています。それは当然のことながら、最もユニークなRadioheadの曲の1つとしての地位を獲得しました。

05. Idioteque (2000)

“Idioteque” is a song by the English rock band Radiohead, released on their fourth album, Kid A, in 2000. The song was produced by Nigel Godrich and Radiohead. It was developed while the band was experimenting with modular synthesizers. The song is commonly described as an electronic dance song, pushing the boundaries of electronic music to the point where it’s no longer considered rock. It features a driving electronic beat, computer-created chord progressions, and a plethora of additional sounds and effects.

The lyrics of “Idioteque” are terse, using a lot of word repetition. The song’s overall theme is a reflection on the ongoing environmental crisis and the fear of an imminent ice age. It mirrors the chaos of the 21st century with its disjointed rhythms and haunting lyrics. It’s not just about an apocalyptic future but also the numbness that comes with the oversaturation of media and information.

“Idioteque” had a significant impact on Radiohead’s career and the music industry. It was named one of the best songs of the decade by Pitchfork and Rolling Stone. The song represents a departure from the band’s usual style and identity, marking their foray into a new genre.

「Idioteque」は、2000年に4枚目のアルバム「Kid A」でリリースされた、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲です。この曲はナイジェル・ゴドリッチとRadioheadによって制作されました。バンドがモジュラーシンセサイザーを試している間に開発されました。この曲は一般的に電子ダンスソングとして説明されており、電子音楽の境界を押し広げて、もはやロックとは見なされなくなっています。それは、駆動する電子ビート、コンピューター作成のコード進行、および多数の追加サウンドとエフェクトを備えています。

「Idioteque」の歌詞は簡潔で、多くの単語の繰り返しを使用しています。この曲の全体的なテーマは、進行中の環境危機と差し迫った氷河期への恐怖を反映しています。それは、その不調和なリズムと不気味な歌詞で21世紀の混沌を反映しています。それは終末的な未来だけでなく、メディアと情報の過剰摂取に伴う無感覚についてもです。

「Idioteque」はRadioheadのキャリアと音楽業界に大きな影響を与えました。ピッチフォークとローリングストーンによって10年間で最高の曲の1つに選ばれました。この曲は、バンドの通常のスタイルとアイデンティティからの逸脱を表しており、新しいジャンルへの参入を示しています。

04. Reckoner (2007)

“Reckoner” is a song by the English rock band Radiohead from their seventh album, “In Rainbows” released in 2007. The song was produced by Nigel Godrich, a long-time collaborator with the band. The genre of the song is described as a mix of alternative rock, electronic music, and experimental pop, and it features a unique blend of art rock and post-rock.

The song’s lyrics theme revolves around the complexity of life and the acceptance of our mortality. It emphasizes the idea that no matter how much we try to take material possessions with us, all things will eventually perish in the end. The song is a philosophical examination of humanity’s futile attempts at clinging to ripples on the shore.

“Reckoner” has had a significant cultural impact and influence on Radiohead’s career. It was named one of the best songs of the decade by Pitchfork and NME. The song was also used in the credits of the 2008 film “Choke”, based on the novel by Chuck Palahniuk. The band released the separate stems for fans to remix, as they had for their 2008 single “Nude”. This song is a testament to Radiohead’s innovative approach to music and their ability to create deeply introspective and thought-provoking songs.

「Reckoner」は、2007年にリリースされたイギリスのロックバンドRadioheadの7枚目のアルバム「In Rainbows」からの曲です。この曲は、バンドの長年のコラボレーターであるナイジェル・ゴドリッチによって制作されました。この曲のジャンルは、オルタナティブロック、電子音楽、実験的なポップのミックスとして説明されており、アートロックとポストロックの独特の融合を特徴としています。

この曲の歌詞のテーマは、人生の複雑さと私たちの死の受け入れを中心に展開しています。それは、私たちが物質的な所有物を持ち帰ろうとどれだけ努力しても、すべてが最終的には滅びるという考えを強調しています。この曲は、岸辺の波紋にしがみつく人類の無駄な試みの哲学的検証です。

「Reckoner」は、Radioheadのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。ピッチフォークとNMEによって10年間で最高の曲の1つに選ばれました。この曲は、チャック・パラニュークの小説に基づいた2008年の映画「チョーク」のクレジットにも使用されました。バンドは、2008年のシングル「Nude」と同様に、ファンがリミックスできるように個別のステムをリリースしました。この曲は、Radioheadの音楽に対する革新的なアプローチと、深く内省的で考えさせられる曲を作成する能力の証です。

03. No Surprises (1998)

“No Surprises” is a song by the English rock band Radiohead, released as the fourth and final single from their third studio album, OK Computer, in 1998. The song was produced by Nigel Godrich and Radiohead. It features a glockenspiel and a “childlike” sound inspired by the 1966 Beach Boys album Pet Sounds. The song is in the key of F major and falls under the genres of Post-Britpop, Alternative Rock, and Art Rock.

The lyrics of “No Surprises” depict a monotonous life in a modern society, following the theme of modern alienation in OK Computer. The song is about the struggle with apathy and depression, and the desire for an uncomplicated and fulfilled life. It encapsulates collective human longing for simplicity, peace of mind amid complex societal challenges.

The release of “No Surprises” solidified Radiohead’s place in music legend. The song, along with the album OK Computer, gave a jolt to the rock genre, which had stagnated around that time. The song reached number four on the UK Singles Chart and was named the 107th-best track of the previous 15 years by NME in 2011.

「No Surprises」は、1998年に3枚目のスタジオアルバム「OK Computer」からの4枚目で最後のシングルとしてリリースされた、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲です。この曲はナイジェル・ゴドリッチとRadioheadによって制作されました。1966年のビーチボーイズのアルバム「Pet Sounds」にインスパイアされたグロッケンシュピールと「子供のような」サウンドが特徴です。この曲はFメジャーのキーで、ポストブリットポップ、オルタナティブロック、アートロックのジャンルに分類されます。

「No Surprises」の歌詞は、OK Computerの現代の疎外のテーマに沿って、現代社会での単調な生活を描いています。この曲は、無関心と鬱との闘い、そしてシンプルで充実した人生への欲求についてです。複雑な社会課題の中で、シンプルさ、心の平和への集団的な人間の憧れを体現しています。

「No Surprises」のリリースは、Radioheadの音楽伝説としての地位を固めました。この曲とアルバムOK Computerは、その頃停滞していたロックジャンルに衝撃を与えました。この曲はUKシングルチャートで4位にランクインし、2011年にNMEによって過去15年間で107番目に優れたトラックに選ばれました。

02. How To Disappear Completely (2000)

“How To Disappear Completely” is a deeply introspective song by the British band Radiohead, released as the sixth track on their critically acclaimed fourth album, “Kid A,” in 2000. The song was produced by the band along with their producer, Nigel Godrich. The sound of the song is a unique blend of folk rock, post-rock, pop, orchestral, and ambient genres.

The lyrics of the song were inspired by the lead singer Thom Yorke’s experiences with dissociation and depersonalization while on their 1997-1998 OK Computer tour. The overall theme of the song explores the idea of trying to escape from reality, disconnecting oneself from the outside world, and seeking solace in a state of disappearance.

The song had a significant cultural impact and played a crucial role in their career. It was one of the earliest songs written for Kid A and was inspired by Yorke’s adverse reaction to making it big. The title of the song was derived from a similarly-titled book, which is about disappearing and taking on a new identity. This song is a testament to Radiohead’s ability to channel complex emotions into their music, contributing to their status as one of the most influential bands of their generation.

「How To Disappear Completely」は、イギリスのバンドRadioheadによる深く内省的な曲で、2000年に批評家から絶賛された4枚目のアルバム「Kid A」の6番目のトラックとしてリリースされました。この曲は、バンドとプロデューサーのナイジェル・ゴドリッチによって制作されました。この曲の音は、フォークロック、ポストロック、ポップ、オーケストラ、アンビエントジャンルの独特の融合です。

この曲の歌詞は、リードシンガーのトム・ヨークが1997年から1998年のOK Computerツアー中に解離と解離性障害を経験したことに触発されました。この曲の全体的なテーマは、現実から逃れようとすること、外の世界から自分を切り離すこと、消滅の状態で慰めを求めることです。

この曲は大きな文化的影響を与え、彼らのキャリアにおいて重要な役割を果たしました。これはKid Aのために書かれた最初の曲の1つであり、ヨークが成功したことに対する否定的な反応に触発されました。この曲のタイトルは、消えて新しいアイデンティティを獲得することについて書かれた同名の本から派生しています。この曲は、Radioheadが複雑な感情を音楽に注ぎ込む能力を証明しており、彼らが同世代で最も影響力のあるバンドの1つとしての地位を確立するのに貢献しています。

01. Karma Police (1997)

“Karma Police” is a song by the English rock band Radiohead, released on 25 August 1997 as the second single from their third studio album, OK Computer. The song was produced by Nigel Godrich and Radiohead. It is characterized by its alternative rock and pop rock genres. The song is in the key of G major, with acoustic guitar and piano as the most prominent instruments.

The lyrics of “Karma Police” originate from an inside joke among the band members, who would threaten to call the “karma police” if someone did something bad. The song is about stress and dissatisfaction with capitalism. It’s dedicated to everyone who works for a big firm, serving as a song against bosses.

The song had a significant cultural impact and influence on Radiohead’s career. It reached number one in Iceland and number eight on the UK Singles Chart. The song’s music video, directed by Jonathan Glazer, is considered iconic. The song’s success helped redefine rock ‘n’ roll and solidified Radiohead’s position as a groundbreaking band.

「Karma Police」は、イギリスのロックバンドRadioheadによる曲で、1997年8月25日に3枚目のスタジオアルバム「OK Computer」からの2枚目のシングルとしてリリースされました。この曲はナイジェル・ゴドリッチとRadioheadによって制作されました。オルタナティブロックとポップロックのジャンルが特徴です。この曲はGメジャーのキーで、アコースティックギターとピアノが最も目立つ楽器です。

「Karma Police」の歌詞は、バンドメンバーの間で内輪のジョークから始まり、誰かが悪いことをしたら「カルマ警察」を呼ぶと脅しました。この曲は、資本主義に対するストレスと不満についてです。大企業で働くすべての人に捧げられ、ボスに対する歌として機能します。

この曲は、Radioheadのキャリアに大きな文化的影響と影響を与えました。アイスランドで1位、UKシングルチャートで8位を獲得しました。ジョナサン・グレイザー監督によるこの曲のミュージックビデオは象徴的なものと考えられています。この曲の成功はロックンロールの再定義に役立ち、Radioheadを画期的なバンドとしての地位を確固たるものにしました。

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