20. Sucka N***a (1993)
“Sucka N***a” is a thought-provoking track by A Tribe Called Quest from their third album, *Midnight Marauders*, released on November 9, 1993. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad.
The track falls under the genres of East Coast hip hop and jazz rap. It features a minimalist sound with a prominent bassline and jazz samples, including a loop from Jack Wilkins’ version of “Red Clay”. The lyrics, delivered by Q-Tip, address the controversial use of the N-word in hip hop culture, exploring its complex history and reclamation by the Black community. The song emphasizes the importance of understanding the word’s origins and its impact on society.
“Sucka N***a” had a significant cultural impact, as it showcased A Tribe Called Quest’s ability to tackle weighty subjects without sacrificing musicality. The song’s message resonated with fans and critics alike, contributing to the album’s critical acclaim and commercial success. *Midnight Marauders* is widely regarded as one of the greatest hip hop albums of all time, and “Sucka N***a” played a key role in shaping the group’s legacy.
Overall, “Sucka N***a” remains a powerful track that highlights A Tribe Called Quest’s commitment to addressing social issues through their music, leaving a lasting impact on the genre and their career.
「Sucka N***a」は、A Tribe Called Questの1993年11月9日にリリースされた3枚目のアルバム「Midnight Marauders」に収録された考えさせられる曲です。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされました。
この曲は、イーストコーストヒップホップとジャズラップのジャンルに属し、目立つベースラインとジャズサンプルを特徴とするミニマリストなサウンドが特徴です。ジャック・ウィルキンスの「Red Clay」のバージョンからのループを含んでいます。Q-Tipによって届けられる歌詞は、ヒップホップ文化におけるNワードの物議を醸す使用について取り上げ、その複雑な歴史とブラックコミュニティによる再評価を探求しています。この曲は、言葉の起源と社会への影響を理解する重要性を強調しています。
「Sucka N***a」は、音楽性を犠牲にすることなく重いテーマに取り組むA Tribe Called Questの能力を示し、文化的に大きな影響を与えました。この曲のメッセージはファンや批評家に共鳴し、アルバムの批評的な称賛と商業的な成功に貢献しました。「Midnight Marauders」は史上最高のヒップホップアルバムの一つと広く見なされており、「Sucka N***a」はグループの遺産を形作る上で重要な役割を果たしました。
全体として、「Sucka N***a」は、A Tribe Called Questが音楽を通じて社会問題に取り組むコミットメントを強調する強力な曲であり、ジャンルと彼らのキャリアに持続的な影響を与えています。
19. 1nce Again (1996)
“1nce Again” is a notable track by A Tribe Called Quest, released as the first single from their fourth album, *Beats, Rhymes and Life*, on July 1, 1996. The song was produced by The Ummah, a production collective consisting of Q-Tip, Ali Shaheed Muhammad, and the legendary J Dilla.
The track falls under the genre of alternative hip hop and features a smooth, jazzy beat with a catchy, laid-back rhythm. It samples “I’m Your Pal” by Gary Burton and “Untitled” by Cannonball Adderley. The lyrics, delivered by Q-Tip and Phife Dawg, reflect on their experiences and challenges in the music industry, with themes of resilience, self-confidence, and lyrical prowess. The chorus, sung by Tammy Lucas, adds a soulful touch to the song.
“1nce Again” had a significant cultural impact, as it was the group’s first endeavor to cross over into the mainstream R&B market without compromising their traditional sound. The song was nominated for a Grammy for Best Rap Performance by a Duo or Group in 1997. It helped solidify A Tribe Called Quest’s reputation as pioneers of alternative hip hop and showcased their ability to innovate while staying true to their roots.
Overall, “1nce Again” remains a memorable track that highlights A Tribe Called Quest’s unique style and lasting influence on the music industry.
「1nce Again」は、A Tribe Called Questの注目すべき曲で、1996年7月1日にリリースされた彼らの4枚目のアルバム「Beats, Rhymes and Life」の最初のシングルです。この曲は、Q-Tip、Ali Shaheed Muhammad、そして伝説的なJ Dillaからなるプロダクション集団The Ummahによってプロデュースされました。
この曲はオルタナティブヒップホップのジャンルに属し、スムーズでジャジーなビートとキャッチーでリラックスしたリズムが特徴です。Gary Burtonの「I’m Your Pal」とCannonball Adderleyの「Untitled」をサンプリングしています。Q-TipとPhife Dawgによって届けられる歌詞は、音楽業界での経験と挑戦を反映し、レジリエンス、自信、そしてリリカルな腕前というテーマを持っています。Tammy Lucasが歌うコーラスは、曲にソウルフルなタッチを加えています。
「1nce Again」は、グループが伝統的なサウンドを損なうことなくメインストリームのR&B市場に進出した最初の試みとして、文化的に大きな影響を与えました。この曲は1997年のグラミー賞で最優秀ラップパフォーマンスデュオまたはグループ部門にノミネートされました。A Tribe Called Questのオルタナティブヒップホップのパイオニアとしての評判を確固たるものにし、彼らがルーツに忠実でありながら革新する能力を示しました。
全体として、「1nce Again」はA Tribe Called Questの独自のスタイルと音楽業界への持続的な影響を強調する記憶に残る曲です。
18. Kids... (2016)
“Kids…” is a track by A Tribe Called Quest from their sixth and final album, *We Got It from Here… Thank You 4 Your Service*, released on November 11, 2016. The song was produced by Q-Tip and Blair Wells. It features guest vocals from André 3000 of OutKast.
The track falls under the genres of alternative hip hop and jazz rap. It features a blend of classic Tribe instrumentals, including electric guitar, funky drum kit percussion, and swaying piano and bass lines. The lyrics, delivered by Q-Tip and André 3000, reflect on the fantasies and harsh realities of life, particularly from the perspective of youth. The recurring theme is the disillusionment with societal expectations and the realization that much of what is presented to kids as reality is, in fact, fantasy.
“Kids…” had a significant cultural impact, as it highlighted A Tribe Called Quest’s influence on contemporary hip-hop and their ability to remain relevant in a changing musical landscape. The song’s message of connectivity, legacy, and evolution resonated with fans and critics alike. The accompanying music video, directed by Hiro Murai, further emphasized the song’s themes and artistic vision.
Overall, “Kids…” solidified A Tribe Called Quest’s legacy as pioneers of conscious rap and influential voices in hip-hop, leaving a lasting mark on the music industry.
「Kids…」は、A Tribe Called Questの6枚目で最後のアルバム「We Got It from Here… Thank You 4 Your Service」に収録された曲で、2016年11月11日にリリースされました。この曲はQ-TipとBlair Wellsによってプロデュースされ、OutKastのアンドレ3000がゲストボーカルとして参加しています。
この曲はオルタナティブヒップホップとジャズラップのジャンルに属し、エレキギター、ファンキーなドラムキットのパーカッション、揺れるピアノとベースラインなど、クラシックなTribeのインストゥルメンタルを融合させています。Q-Tipとアンドレ3000によって届けられる歌詞は、特に若者の視点から見た人生の幻想と厳しい現実について反映しています。繰り返されるテーマは、社会的な期待に対する幻滅と、子供たちに現実として提示される多くのものが実際には幻想であるという認識です。
「Kids…」は、A Tribe Called Questが現代のヒップホップに与えた影響と、変化する音楽の風景の中での彼らの関連性を強調することで、文化的に大きな影響を与えました。この曲のつながり、遺産、進化のメッセージは、ファンや批評家に共鳴しました。Hiro Muraiが監督したミュージックビデオも、曲のテーマと芸術的なビジョンをさらに強調しました。
全体として、「Kids…」は、意識的なラップのパイオニアとしてのA Tribe Called Questの遺産を確固たるものにし、音楽業界に持続的な影響を与えました。
17. Description of a Fool (1989)
“Description of a Fool” is a track by A Tribe Called Quest from their debut album, *People’s Instinctive Travels and the Paths of Rhythm*, released in 1989. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad, with additional production by the Jungle Brothers.
The track falls under the genres of East Coast hip hop, golden age hip hop, and conscious rap. It features a minimalist sound with a prominent bassline and jazz-funk influences, sampling Roy Ayers’ “Running Away”. The lyrics, delivered by Q-Tip, call out various types of foolish behavior, including toxic masculinity, drug dealing, and domestic abuse. The song’s theme revolves around societal critique and the importance of self-awareness and positive behavior.
“Description of a Fool” had a significant cultural impact, as it was one of the group’s early tracks that showcased their unique style and lyrical depth. The song helped establish A Tribe Called Quest’s presence in the hip hop scene and set the stage for their future success. It remains a notable example of their innovative approach to blending jazz and hip hop elements, and their commitment to addressing social issues through their music.
Overall, “Description of a Fool” highlights A Tribe Called Quest’s ability to create thought-provoking and socially conscious music, leaving a lasting impact on the genre and their career.
「Description of a Fool」は、A Tribe Called Questのデビューアルバム「People’s Instinctive Travels and the Paths of Rhythm」に収録された曲で、1989年にリリースされました。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされ、Jungle Brothersの追加プロデュースも受けています。
この曲は、イーストコーストヒップホップ、ゴールデンエイジヒップホップ、そしてコンシャスラップのジャンルに属し、目立つベースラインとジャズファンクの影響を特徴とするミニマリストなサウンドが特徴です。Roy Ayersの「Running Away」をサンプリングしています。Q-Tipによって届けられる歌詞は、有害な男らしさ、麻薬取引、家庭内暴力など、さまざまな愚かな行動を非難しています。この曲のテーマは、社会的な批判と自己認識と前向きな行動の重要性を中心に展開しています。
「Description of a Fool」は、グループの独自のスタイルと歌詞の深さを示す初期のトラックの一つとして、文化的に大きな影響を与えました。この曲は、A Tribe Called Questのヒップホップシーンでの存在感を確立し、彼らの将来の成功の舞台を整えました。ジャズとヒップホップの要素を融合させる革新的なアプローチと、音楽を通じて社会問題に取り組むコミットメントの顕著な例として残っています。
全体として、「Description of a Fool」は、A Tribe Called Questが考えさせられる社会的に意識的な音楽を作り出す能力を強調し、ジャンルと彼らのキャリアに持続的な影響を与えています。
16. Hot Sex (1992)
“Hot Sex” is a single by A Tribe Called Quest, released in 1992 on the soundtrack for the film *Boomerang*. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad.
The track falls under the genre of alternative hip hop and features a funky, upbeat rhythm with a catchy hook. The lyrics, delivered by Phife Dawg and Q-Tip, showcase their lyrical prowess and confidence, with themes of self-assurance and resilience. The chorus, “Hot sex on a platter,” adds a playful and memorable element to the song.
“Hot Sex” had a significant cultural impact, as it was featured on the popular *Boomerang* soundtrack and later included in European editions of the group’s third studio album, *Midnight Marauders*. The song’s success helped to further establish A Tribe Called Quest’s presence in the hip hop scene and showcased their innovative approach to blending jazz and hip hop elements. The music video, featuring Phife Dawg and Q-Tip rapping inside an abandoned movie theater, received considerable airtime and added to the song’s popularity.
Overall, “Hot Sex” remains a memorable track that highlights A Tribe Called Quest’s unique style and lasting influence on the music industry.
「Hot Sex」は、A Tribe Called Questが1992年に映画「ブーメラン」のサウンドトラックとしてリリースしたシングルです。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされました。
この曲はオルタナティブヒップホップのジャンルに属し、ファンキーでアップビートなリズムとキャッチーなフックが特徴です。Phife DawgとQ-Tipによって届けられる歌詞は、彼らのリリカルな腕前と自信を示し、自己確信とレジリエンスのテーマを持っています。「Hot sex on a platter」というコーラスは、曲に遊び心と記憶に残る要素を加えています。
「Hot Sex」は、人気のある「ブーメラン」サウンドトラックに収録され、その後、グループの3枚目のスタジオアルバム「Midnight Marauders」のヨーロッパ版にも収録されるなど、文化的に大きな影響を与えました。この曲の成功は、A Tribe Called Questのヒップホップシーンでの存在感をさらに確立し、ジャズとヒップホップの要素を融合させる革新的なアプローチを示しました。Phife DawgとQ-Tipが廃墟となった映画館の中でラップするミュージックビデオは、かなりの放送時間を獲得し、曲の人気を高めました。
全体として、「Hot Sex」は、A Tribe Called Questの独自のスタイルと音楽業界への持続的な影響を強調する記憶に残る曲です。
15. Oh My God (1994)
“Oh My God” is a standout track by A Tribe Called Quest, released as the third single from their third album, *Midnight Marauders*, on May 30, 1994. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad. It features a guest appearance by Busta Rhymes on the chorus.
The track falls under the genre of alternative hip hop and incorporates a sample from “Who’s Gonna Take the Weight” by Kool & the Gang. It features a catchy, upbeat rhythm with a blend of jazz and funk influences. The lyrics, delivered by Q-Tip and Phife Dawg, reflect on their experiences and challenges in the music industry, with a recurring theme of resilience and self-confidence. The chorus, “Oh my God, yes, oh my God,” delivered with Busta Rhymes’ unmistakable zeal, adds an infectious energy to the song.
“Oh My God” had a significant cultural impact, becoming one of A Tribe Called Quest’s essential tracks. It peaked at number 69 on the Billboard Hot R&B/Hip-Hop Songs chart and number 15 on the Hot Rap Songs chart. The song’s positive message and innovative production helped shape the sound of hip hop in the 1990s and beyond. It remains one of the group’s most beloved tracks and is often cited as a classic in the genre.
Overall, “Oh My God” solidified A Tribe Called Quest’s legacy as pioneers of alternative hip hop and influential voices in the music industry.
「Oh My God」は、A Tribe Called Questの1994年5月30日にリリースされた3枚目のアルバム「Midnight Marauders」からの3枚目のシングルとして際立った曲です。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされ、コーラスにはBusta Rhymesがゲスト出演しています。
この曲はオルタナティブヒップホップのジャンルに属し、Kool & the Gangの「Who’s Gonna Take the Weight」をサンプリングしています。キャッチーでアップビートなリズムとジャズとファンクの影響を融合させたサウンドが特徴です。Q-TipとPhife Dawgによって届けられる歌詞は、音楽業界での経験と挑戦を反映し、レジリエンスと自信のテーマが繰り返されます。「Oh my God, yes, oh my God」というコーラスは、Busta Rhymesの独特の熱意で届けられ、曲に感染力のあるエネルギーを加えています。
「Oh My God」は、A Tribe Called Questの重要なトラックの一つとなり、文化的に大きな影響を与えました。Billboard Hot R&B/Hip-Hop Songsチャートで69位、Hot Rap Songsチャートで15位にピークしました。この曲のポジティブなメッセージと革新的なプロダクションは、1990年代以降のヒップホップのサウンドを形作るのに役立ちました。この曲はグループの最も愛されるトラックの一つであり、ジャンルのクラシックとしてしばしば引用されます。
全体として、「Oh My God」は、オルタナティブヒップホップのパイオニアとしてのA Tribe Called Questの遺産を確固たるものにし、音楽業界における影響力のある声としての地位を強調しています。
14. Bonita Applebum (1990)
“Bonita Applebum” is a classic track by A Tribe Called Quest, released as the second single from their debut album, *People’s Instinctive Travels and the Paths of Rhythm*, on February 19, 1990. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad.
The track falls under the genres of alternative hip hop and jazz rap. It features a laid-back, smooth beat with samples from “Daylight” by RAMP, “Memory Band” by Rotary Connection, “Jagger the Dagger” by Eugene McDaniels, and “Fool Yourself” by Little Feat. The lyrics, delivered by Q-Tip, tell a playful and affectionate story of his infatuation with a girl named Bonita Applebum. The song’s theme revolves around admiration and romantic pursuit, with Q-Tip’s conversational delivery adding a unique charm.
“Bonita Applebum” had a significant cultural impact, serving as one of the group’s most memorable and beloved tracks. It helped establish A Tribe Called Quest’s presence in the hip hop scene and showcased their innovative approach to blending jazz and hip hop elements. The song’s success contributed to the group’s influence on the East Coast hip hop scene and solidified their reputation as pioneers of jazz rap.
Overall, “Bonita Applebum” remains a timeless classic that highlights A Tribe Called Quest’s unique style and lasting impact on the music industry.
「Bonita Applebum」は、A Tribe Called Questのデビューアルバム「People’s Instinctive Travels and the Paths of Rhythm」からの2枚目のシングルとして1990年2月19日にリリースされたクラシックな曲です。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされました。
この曲はオルタナティブヒップホップとジャズラップのジャンルに属し、RAMPの「Daylight」、Rotary Connectionの「Memory Band」、Eugene McDanielsの「Jagger the Dagger」、Little Featの「Fool Yourself」からのサンプルを使用した、リラックスしたスムーズなビートが特徴です。Q-Tipによって届けられる歌詞は、Bonita Applebumという名前の女の子に夢中になっている彼の遊び心と愛情に満ちた物語を語っています。この曲のテーマは、賞賛とロマンチックな追求を中心に展開しており、Q-Tipの会話調のデリバリーが独特の魅力を加えています。
「Bonita Applebum」は、グループの最も記憶に残る愛されるトラックの一つとして、文化的に大きな影響を与えました。この曲は、A Tribe Called Questのヒップホップシーンでの存在感を確立し、ジャズとヒップホップの要素を融合させる革新的なアプローチを示しました。この曲の成功は、イーストコーストヒップホップシーンへのグループの影響に貢献し、ジャズラップのパイオニアとしての彼らの評判を確固たるものにしました。
全体として、「Bonita Applebum」は、A Tribe Called Questの独自のスタイルと音楽業界への持続的な影響を強調するタイムレスなクラシックです。
13. Excursions (1991)
“Excursions” is the opening track on A Tribe Called Quest’s second album, *The Low End Theory*, released on September 24, 1991. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad.
The track falls under the genres of East Coast hip hop, alternative hip hop, and jazz rap. It features a minimalist sound with a prominent bassline, drum breaks, and jazz samples, setting the tone for the rest of the album. The lyrics, delivered by Q-Tip, reflect on the cyclical nature of music and life, drawing parallels between jazz and hip hop. The song emphasizes authenticity, cultural heritage, and the importance of staying true to one’s roots.
“Excursions” had a significant cultural impact, as it helped establish A Tribe Called Quest’s reputation as pioneers of jazz rap and influential voices in hip hop. The song’s innovative production and thoughtful lyrics resonated with fans and critics alike, contributing to the album’s critical acclaim and commercial success⁶. *The Low End Theory* is widely regarded as one of the greatest hip hop albums of all time, and “Excursions” played a key role in shaping the group’s legacy.
Overall, “Excursions” remains a timeless classic that highlights A Tribe Called Quest’s ability to blend jazz influences with hip hop, leaving a lasting impact on the music industry.
「Excursions」は、A Tribe Called Questの2枚目のアルバム「The Low End Theory」のオープニングトラックで、1991年9月24日にリリースされました。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされました。
この曲は、イーストコーストヒップホップ、オルタナティブヒップホップ、ジャズラップのジャンルに属し、目立つベースライン、ドラムブレイク、ジャズサンプルを特徴とするミニマリストなサウンドが特徴です。アルバム全体のトーンを設定しています。Q-Tipによって届けられる歌詞は、音楽と人生の循環的な性質を反映し、ジャズとヒップホップの間の類似点を描いています。この曲は、真実性、文化的遺産、そして自分のルーツに忠実であることの重要性を強調しています。
「Excursions」は、A Tribe Called Questがジャズラップのパイオニアとしての評判を確立し、ヒップホップにおける影響力のある声としての地位を確立するのに役立ち、文化的に大きな影響を与えました。この曲の革新的なプロダクションと考えさせられる歌詞は、ファンや批評家に共鳴し、アルバムの批評的な称賛と商業的な成功に貢献しました。「The Low End Theory」は史上最高のヒップホップアルバムの一つと広く見なされており、「Excursions」はグループの遺産を形作る上で重要な役割を果たしました。
全体として、「Excursions」は、A Tribe Called Questがジャズの影響をヒップホップと融合させる能力を強調し、音楽業界に持続的な影響を与えています。
12. Breathe and Stop (2000)
“Breathe and Stop” is a notable track by Q-Tip, released as the second single from his debut solo album, *Amplified*, on January 25, 2000. The song was produced by Jay Dee (J Dilla) and Q-Tip himself.
The track falls under the genre of hip hop and features a smooth, funky beat with a catchy, danceable rhythm. It samples “N.T.” by Kool & the Gang, adding a classic funk element to the song. The lyrics focus on enjoying life and having a good time, with Q-Tip encouraging listeners to “breathe and stop” and give it their all. The chorus, “Breathe and stop, for real and give it what you got,” emphasizes the theme of living in the moment and making the most of every opportunity.
“Breathe and Stop” had a significant cultural impact, reaching number 71 on the Billboard Hot 100 and number 21 on the Hot R&B/Hip-Hop Songs chart. The song’s infectious beat and positive message resonated with fans and helped solidify Q-Tip’s reputation as a solo artist. The accompanying music video, directed by Hype Williams, featured vibrant visuals and showcased Q-Tip’s unique style.
Overall, “Breathe and Stop” remains a memorable track that highlights Q-Tip’s ability to blend thoughtful lyrics with innovative production, leaving a lasting impact on the hip hop genre and his career.
「Breathe and Stop」は、Q-Tipのデビューソロアルバム「Amplified」からの2枚目のシングルとして2000年1月25日にリリースされた注目すべき曲です。この曲はJay Dee(J Dilla)とQ-Tip自身によってプロデュースされました。
この曲はヒップホップのジャンルに属し、スムーズでファンキーなビートとキャッチーでダンサブルなリズムが特徴です。Kool & the Gangの「N.T.」をサンプリングし、曲にクラシックなファンクの要素を加えています。歌詞は人生を楽しみ、良い時間を過ごすことに焦点を当てており、Q-Tipはリスナーに「breathe and stop」と言って全力を尽くすように促しています。「Breathe and stop, for real and give it what you got」というコーラスは、瞬間を生き、あらゆる機会を最大限に活用するテーマを強調しています。
「Breathe and Stop」は文化的に大きな影響を与え、Billboard Hot 100で71位、Hot R&B/Hip-Hop Songsチャートで21位に達しました。この曲の感染力のあるビートとポジティブなメッセージはファンに共鳴し、Q-Tipのソロアーティストとしての評判を確固たるものにしました。Hype Williamsが監督したミュージックビデオは、鮮やかなビジュアルを特徴とし、Q-Tipの独自のスタイルを披露しました。
全体として、「Breathe and Stop」は、Q-Tipが思慮深い歌詞と革新的なプロダクションを融合させる能力を強調する記憶に残る曲であり、ヒップホップジャンルと彼のキャリアに持続的な影響を与えています。
11. I Left My Wallet in El Segundo (1990)
“I Left My Wallet in El Segundo” is a classic track by A Tribe Called Quest, released as the debut single from their first album, *People’s Instinctive Travels and the Paths of Rhythm*, on March 17, 1990. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad.
The track falls under the genre of alternative hip hop and features a sample of “Funky” by The Chambers Brothers. It has a laid-back, storytelling vibe with a humorous narrative. The lyrics, narrated by Q-Tip, tell the story of a road trip where he accidentally leaves his wallet in a small town called El Segundo. The song’s playful and relatable theme, combined with its catchy beat, made it an instant hit.
“I Left My Wallet in El Segundo” had a significant cultural impact, serving as the group’s introduction to the world. The song’s memorable music video received plenty of airtime on Yo! MTV Raps, helping to establish A Tribe Called Quest’s presence in the hip hop scene. It showcased their unique style and storytelling ability, setting them apart from other hip hop acts of the time.
Overall, “I Left My Wallet in El Segundo” remains a beloved track that highlights A Tribe Called Quest’s innovative approach to hip hop and their lasting influence on the genre.
「I Left My Wallet in El Segundo」は、A Tribe Called Questのデビューアルバム「People’s Instinctive Travels and the Paths of Rhythm」からのデビューシングルとして1990年3月17日にリリースされたクラシックな曲です。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされました。
この曲はオルタナティブヒップホップのジャンルに属し、The Chambers Brothersの「Funky」をサンプリングしています。リラックスしたストーリーテリングの雰囲気とユーモラスな物語が特徴です。Q-Tipによって語られる歌詞は、彼がEl Segundoという小さな町で財布をうっかり置き忘れてしまうロードトリップの物語を描いています。この曲の遊び心と共感できるテーマ、そしてキャッチーなビートが相まって、瞬く間にヒットしました。
「I Left My Wallet in El Segundo」は、グループの世界への紹介として文化的に大きな影響を与えました。この曲の記憶に残るミュージックビデオは、Yo! MTV Rapsで多くの放送時間を獲得し、A Tribe Called Questのヒップホップシーンでの存在感を確立するのに役立ちました。彼らの独自のスタイルとストーリーテリングの能力を示し、当時の他のヒップホップアクトとは一線を画しました。
全体として、「I Left My Wallet in El Segundo」は、A Tribe Called Questの革新的なヒップホップへのアプローチとジャンルへの持続的な影響を強調する愛される曲です。
10. Dis Generation (2016)
“Dis Generation” is a track by A Tribe Called Quest from their sixth and final album, *We Got It from Here… Thank You 4 Your Service*, released on November 11, 2016. The song was produced by Q-Tip and Blair Wells. It features guest vocals from Busta Rhymes.
The track falls under the genres of East Coast hip hop and jazz rap. It features a blend of classic Tribe instrumentals, including electric guitar, funky drum kit percussion, and swaying piano and bass lines. The lyrics celebrate the new generation of hip-hop artists, with shout-outs to Joey Bada$$, Earl Sweatshirt, Kendrick Lamar, and J. Cole. The song emphasizes the continuity and evolution of hip-hop, bridging the gap between the old and new generations.
“Dis Generation” had a significant cultural impact, as it highlighted A Tribe Called Quest’s influence on contemporary hip-hop and their ability to remain relevant in a changing musical landscape. The song’s message of connectivity, legacy, and evolution resonated with fans and critics alike. The accompanying music video, directed by Hiro Murai, further emphasized the song’s themes and artistic vision.
Overall, “Dis Generation” solidified A Tribe Called Quest’s legacy as pioneers of conscious rap and influential voices in hip-hop, leaving a lasting mark on the music industry.
「Dis Generation」は、A Tribe Called Questの6枚目で最後のアルバム『We Got It from Here… Thank You 4 Your Service』に収録されている曲で、2016年11月11日にリリースされました。この曲はQ-TipとBlair Wellsによってプロデュースされ、Busta Rhymesがゲストボーカルとして参加しています。
この曲は、イーストコースト・ヒップホップとジャズラップのジャンルに分類されます。エレキギター、ファンキードラムキットのパーカッション、揺れるピアノとベースラインなど、クラシックなTribeのインストゥルメンタルが特徴です。歌詞は、Joey Bada$$、Earl Sweatshirt、Kendrick Lamar、J. Coleへの賛辞を含む、新世代のヒップホップアーティストを祝う内容です。この曲は、ヒップホップの継続性と進化を強調し、古い世代と新しい世代の橋渡しをしています。
「Dis Generation」は、A Tribe Called Questの現代ヒップホップへの影響力と、変化する音楽シーンでの彼らの関連性を強調することで、文化的に大きな影響を与えました。この曲のメッセージであるつながり、遺産、進化は、ファンや批評家に共鳴しました。Hiro Muraiが監督したミュージックビデオも、曲のテーマと芸術的ビジョンをさらに強調しています。
総じて、「Dis Generation」は、意識的なラップの先駆者としてのA Tribe Called Questの遺産を確固たるものにし、音楽業界に永続的な影響を与えました。
09. Find a Way (1998)
“Find a Way” is a notable track by A Tribe Called Quest, released as the lead single from their fifth album, *The Love Movement*, on August 25, 1998. The song was produced by The Ummah, a production collective consisting of Q-Tip, Ali Shaheed Muhammad, and the legendary J Dilla.
The track falls under the genre of alternative hip hop and features a smooth, laid-back beat with jazz and R&B influences. It samples “Technova” by Towa Tei, adding a unique electronic touch to the song. The lyrics explore the complexities of romantic relationships, with Q-Tip and Phife Dawg discussing the blurred lines between friendship and romance. The chorus, “Now, you caught my heart for the evening / Kissed my cheek, moved in, you confuse things,” captures the essence of the song’s theme.
“Find a Way” had a significant cultural impact, reaching number 71 on the Billboard Hot 100 and number 29 on the Hot R&B/Hip-Hop Songs chart. The song’s innovative production and relatable lyrics resonated with fans and critics alike, solidifying A Tribe Called Quest’s reputation as pioneers of jazz rap and alternative hip hop. The track’s success further cemented their influence on the genre and inspired a new generation of artists to explore diverse musical styles within hip hop.
Overall, “Find a Way” remains a timeless classic that highlights A Tribe Called Quest’s ability to blend thoughtful lyrics with innovative production, leaving a lasting impact on the music industry.
「Find a Way」は、A Tribe Called Questの5枚目のアルバム『The Love Movement』からのリードシングルとして、1998年8月25日にリリースされた注目のトラックです。この曲は、Q-Tip、Ali Shaheed Muhammad、そして伝説的なJ Dillaからなるプロダクション集団The Ummahによってプロデュースされました。
この曲は、オルタナティブ・ヒップホップのジャンルに分類され、ジャズやR&Bの影響を受けたスムーズでリラックスしたビートが特徴です。Towa Teiの「Technova」をサンプリングしており、曲に独特のエレクトロニックなタッチを加えています。歌詞は、友情とロマンスの間の曖昧な境界線を探る内容で、Q-TipとPhife Dawgがその複雑さを語っています。コーラスの「Now, you caught my heart for the evening / Kissed my cheek, moved in, you confuse things」は、曲のテーマの本質を捉えています。
「Find a Way」は、Billboard Hot 100で71位、Hot R&B/Hip-Hop Songsチャートで29位に達し、文化的に大きな影響を与えました。この曲の革新的なプロダクションと共感できる歌詞は、ファンや批評家に共鳴し、A Tribe Called Questのジャズラップとオルタナティブ・ヒップホップの先駆者としての評判を確固たるものにしました。このトラックの成功は、ジャンルに対する彼らの影響力をさらに強固にし、ヒップホップ内で多様な音楽スタイルを探求する新しい世代のアーティストにインスピレーションを与えました。
総じて、「Find a Way」は、A Tribe Called Questが思慮深い歌詞と革新的なプロダクションを融合させる能力を強調し、音楽業界に永続的な影響を与えたタイムレスなクラシックとして残っています。
08. Award Tour (1993)
“Award Tour” is a celebrated track by A Tribe Called Quest, released as the lead single from their third album, *Midnight Marauders*, on October 19, 1993. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad¹. It features a guest appearance by Trugoy from De La Soul.
The track falls under the genres of jazz rap and alternative hip hop. It incorporates a sample from Weldon Irvine’s “We Gettin’ Down” and features a catchy, upbeat rhythm with a blend of jazz and funk influences. The lyrics celebrate the group’s success and their journey in the music industry, with a recurring theme of touring and performing in various cities around the world. The chorus, “We on a world tour with Muhammad, my man,” emphasizes their global reach and impact.
“Award Tour” had a significant cultural impact, becoming A Tribe Called Quest’s highest-charting single on the Billboard Hot 100, peaking at number 47. The song’s positive message and innovative production helped shape the sound of hip hop in the 1990s and beyond. It remains one of the group’s most beloved tracks and is often cited as a classic in the genre.
Overall, “Award Tour” solidified A Tribe Called Quest’s legacy as pioneers of jazz rap and influential voices in hip hop, leaving a lasting mark on the music industry.
「Award Tour」は、A Tribe Called Questの3枚目のアルバム『Midnight Marauders』からのリードシングルとして、1993年10月19日にリリースされた有名なトラックです。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされました。De La SoulのTrugoyがゲスト出演しています。
この曲は、ジャズラップとオルタナティブ・ヒップホップのジャンルに分類されます。Weldon Irvineの「We Gettin’ Down」をサンプリングし、ジャズとファンクの影響を受けたキャッチーでアップビートなリズムが特徴です。歌詞は、グループの成功と音楽業界での旅を祝う内容で、世界中のさまざまな都市でのツアーとパフォーマンスが繰り返しテーマとなっています。コーラスの「We on a world tour with Muhammad, my man」は、彼らのグローバルな影響力とインパクトを強調しています。
「Award Tour」は、Billboard Hot 100で47位に達し、A Tribe Called Questの最も高いチャート順位を記録しました。この曲のポジティブなメッセージと革新的なプロダクションは、1990年代以降のヒップホップの音を形作るのに役立ちました。この曲は、グループの最も愛されるトラックの一つであり、ジャンルのクラシックとしてしばしば引用されます。
総じて、「Award Tour」は、A Tribe Called Questがジャズラップの先駆者として、ヒップホップの影響力のある声としての遺産を確固たるものにし、音楽業界に永続的な影響を与えました。
07. Check the Rhime (1991)
“Check the Rhime” is a standout track by A Tribe Called Quest, released as the first single from their second album, *The Low End Theory*, on September 9, 1991. The song was produced by the group members themselves: Q-Tip, Phife Dawg, and Ali Shaheed Muhammad.
The track falls under the genres of alternative hip hop, jazz rap, and funk⁶. It features a smooth, laid-back beat with jazzy undertones, showcasing the group’s signature sound. The lyrics celebrate the group’s middle-class roots and their journey in the hip hop scene, with a call-and-response rhyme style between Q-Tip and Phife Dawg. The song’s chorus, “Check the rhyme y’all, check the rhyme y’all,” emphasizes the importance of lyrical skill and authenticity in hip hop.
“Check the Rhime” had a significant cultural impact, solidifying A Tribe Called Quest’s place in hip hop history. It peaked at number 59 on the Billboard Hot R&B/Hip-Hop Songs chart and number 1 on the Hot Rap Songs chart. The song is often cited as one of the group’s essential tracks and is praised for its clever wordplay and smooth delivery. The accompanying music video, filmed in their hometown of St. Albans, Queens, further cemented their connection to their roots and their influence on the genre.
Overall, “Check the Rhime” remains a timeless classic that highlights A Tribe Called Quest’s innovative approach to hip hop and their lasting impact on the music industry.
「Check the Rhime」は、A Tribe Called Questの2枚目のアルバム『The Low End Theory』からの最初のシングルとして、1991年9月9日にリリースされた際立ったトラックです。この曲は、Q-Tip、Phife Dawg、Ali Shaheed Muhammadのグループメンバー自身によってプロデュースされました。
この曲は、オルタナティブ・ヒップホップ、ジャズラップ、ファンクのジャンルに分類されます。スムーズでリラックスしたビートにジャズのニュアンスが加わり、グループのシグネチャーサウンドを特徴としています。歌詞は、グループの中産階級のルーツとヒップホップシーンでの旅を祝う内容で、Q-TipとPhife Dawgのコールアンドレスポンスのライムスタイルが特徴です。コーラスの「Check the rhyme y’all, check the rhyme y’all」は、ヒップホップにおけるリリカルスキルと本物の重要性を強調しています。
「Check the Rhime」は、A Tribe Called Questのヒップホップ史における地位を確固たるものにし、文化的に大きな影響を与えました。Billboard Hot R&B/Hip-Hop Songsチャートで59位、Hot Rap Songsチャートで1位に達しました。この曲は、グループの必須トラックの一つとしてしばしば引用され、その巧妙な言葉遊びとスムーズなデリバリーが称賛されています。彼らの故郷であるクイーンズのセント・オールバンズで撮影されたミュージックビデオも、彼らのルーツとのつながりとジャンルへの影響をさらに強固にしました。
総じて、「Check the Rhime」は、A Tribe Called Questの革新的なヒップホップへのアプローチと音楽業界への永続的な影響を強調するタイムレスなクラシックとして残っています。
06. The Space Program (2016)
“The Space Program” is the opening track on A Tribe Called Quest’s sixth and final album, *We Got It from Here… Thank You 4 Your Service*, released on November 11, 2016. The song was produced by Q-Tip and co-produced by Blair Wells. It features posthumous vocals by Phife Dawg, who recorded the song before his death in March 2016.
The song falls under the genres of alternative hip hop, political hip hop, and jazz rap. It addresses themes of gentrification, racism, and black unity, using the metaphor of a space program to highlight societal exclusion and the struggles faced by African Americans. The lyrics call for unity and action, urging listeners to “make something happen”.
“The Space Program” received critical acclaim and was praised as the “triumphant return of the Tribe”. It was hailed for its “sooty bottom heavy warmness, the uncluttered arrangements, and bright instrumentation”. The song’s cultural impact is significant, as it addresses contemporary issues and resonates with the experiences of marginalized communities. The accompanying short film, directed by Warren Fu, features cameos from notable artists and propels present-day phenomena into a grim Afrofuturist reality.
Overall, “The Space Program” solidified A Tribe Called Quest’s legacy as influential voices in hip hop, addressing social issues and advocating for change through their music.
「The Space Program」は、A Tribe Called Questの6枚目で最後のアルバム『We Got It from Here… Thank You 4 Your Service』のオープニングトラックで、2016年11月11日にリリースされました。この曲はQ-Tipによってプロデュースされ、Blair Wellsが共同プロデュースしました。Phife Dawgの死後にリリースされたボーカルが特徴で、彼は2016年3月に亡くなる前にこの曲を録音しました。
この曲は、オルタナティブ・ヒップホップ、政治的ヒップホップ、ジャズラップのジャンルに分類されます。ジェントリフィケーション、人種差別、黒人の団結というテーマに取り組み、宇宙計画のメタファーを使って社会的排除とアフリカ系アメリカ人が直面する苦難を強調しています。歌詞は団結と行動を呼びかけ、「何かを起こそう」とリスナーに訴えています。
「The Space Program」は批評家から絶賛され、「Tribeの勝利の帰還」と称賛されました。その「すすけた重低音の暖かさ、整理されたアレンジメント、明るい楽器演奏」が評価されました。この曲の文化的影響は大きく、現代の問題に取り組み、疎外されたコミュニティの経験に共鳴しています。Warren Fuが監督した短編映画には、著名なアーティストのカメオ出演があり、現代の現象を暗いアフロフューチャリストの現実に押し進めています。
総じて、「The Space Program」は、社会問題に取り組み、音楽を通じて変革を訴えるA Tribe Called Questの影響力のある声としての遺産を確固たるものにしました。
05. Electric Relaxation (1993)
“Electric Relaxation” is a song by A Tribe Called Quest, released as the second single from their third album, *Midnight Marauders*, in 1993. The song was produced by A Tribe Called Quest and features a sample of Ronnie Foster’s “Mystic Brew”. It is a quintessential example of the **jazz rap** and **psychedelic rap** genres, blending smooth jazz elements with hip-hop beats.
The lyrics of “Electric Relaxation” revolve around themes of attraction and romantic pursuit. Q-Tip and Phife Dawg deliver verses that describe their admiration for women and their attempts to woo them. The chorus, “Relax yourself, girl, please settle down,” adds a soothing and laid-back vibe to the song.
Culturally, “Electric Relaxation” had a significant impact on the hip-hop scene. It became one of the group’s most beloved tracks and was featured as the opening theme song for the sitcom *The Wayans Bros.* for its first two seasons. The song’s success helped to solidify A Tribe Called Quest’s reputation as pioneers in the jazz rap genre and showcased their innovative approach to music production.
For A Tribe Called Quest, “Electric Relaxation” was a pivotal moment in their career. It expanded their fanbase and reinforced their status as one of the most influential groups in hip-hop.
「Electric Relaxation」は、A Tribe Called Questの3枚目のアルバム『Midnight Marauders』からの2枚目のシングルとして、1993年にリリースされた曲です。この曲はA Tribe Called Questによってプロデュースされ、Ronnie Fosterの「Mystic Brew」をサンプリングしています。ジャズラップとサイケデリックラップのジャンルの典型的な例であり、スムーズなジャズの要素とヒップホップのビートを融合させています。
「Electric Relaxation」の歌詞は、魅力とロマンチックな追求のテーマを中心に展開されています。Q-TipとPhife Dawgは、女性への賞賛と彼女たちを口説く試みを描写するバースを披露しています。コーラスの「Relax yourself, girl, please settle down」は、曲に落ち着いたリラックスした雰囲気を加えています。
文化的に、「Electric Relaxation」はヒップホップシーンに大きな影響を与えました。この曲はグループの最も愛されるトラックの一つとなり、シットコム『The Wayans Bros.』の最初の2シーズンのオープニングテーマ曲として使用されました。この曲の成功は、A Tribe Called Questのジャズラップジャンルの先駆者としての評判を確固たるものにし、彼らの革新的な音楽プロダクションのアプローチを示しました。
A Tribe Called Questにとって、「Electric Relaxation」はキャリアの重要な瞬間でした。この曲は彼らのファンベースを拡大し、ヒップホップの最も影響力のあるグループの一つとしての地位を強化しました。
04. We The People... (2016)
“We The People…” is a song by A Tribe Called Quest, released as the lead single from their sixth and final album, *We Got It from Here… Thank You 4 Your Service*, in 2016¹. The song was produced by Q-Tip and co-produced by Blair Wells. It falls under the **alternative hip hop** and **political hip hop** genres, featuring a sample of the drum break from Black Sabbath’s “Behind the Wall of Sleep”.
The lyrics of “We The People…” address various social and political issues, including police brutality, racial and religious discrimination, threats of deportation, and a lack of equality for women. The chorus, “All you Black folks, you must go / All you Mexicans, you must go / And all you poor folks, you must go / Muslims and gays, boy, we hate your ways,” is a satirical take on the divisive rhetoric prevalent during Donald Trump’s presidential campaign.
Culturally, “We The People…” had a significant impact, becoming an anthem for those opposing intolerance and discrimination. It was critically acclaimed and featured on several year-end lists. For A Tribe Called Quest, the song marked a powerful return after an 18-year hiatus, reinforcing their legacy as influential voices in hip hop.
「We The People…」は、A Tribe Called Questの6枚目で最後のアルバム『We Got It from Here… Thank You 4 Your Service』からのリードシングルとして、2016年にリリースされた曲です。この曲はQ-Tipによってプロデュースされ、Blair Wellsが共同プロデュースしました。オルタナティブ・ヒップホップと政治的ヒップホップのジャンルに分類され、Black Sabbathの「Behind the Wall of Sleep」のドラムブレイクをサンプリングしています。
「We The People…」の歌詞は、警察の残虐行為、人種的および宗教的差別、強制送還の脅威、女性の平等の欠如など、さまざまな社会的および政治的問題に取り組んでいます。コーラスの「All you Black folks, you must go / All you Mexicans, you must go / And all you poor folks, you must go / Muslims and gays, boy, we hate your ways」は、ドナルド・トランプの大統領選挙キャンペーン中に広まった分裂的なレトリックを風刺的に取り上げています。
文化的に、「We The People…」は、不寛容と差別に反対する人々のアンセムとなり、大きな影響を与えました。この曲は批評家から絶賛され、いくつかの年末リストに掲載されました。A Tribe Called Questにとって、この曲は18年ぶりの強力な復帰を示し、ヒップホップの影響力のある声としての遺産を強化しました。
03. Can I Kick It? (1990)
“Can I Kick It?” is a song by A Tribe Called Quest, released in October 1990 as the third single from their debut album, *People’s Instinctive Travels and the Paths of Rhythm*. The song was produced by A Tribe Called Quest and features samples from Lou Reed’s “Walk on the Wild Side,” among others. It is a classic example of the jazz rap genre, blending smooth jazz elements with hip-hop beats.
The lyrics of “Can I Kick It?” revolve around themes of self-expression, artistic freedom, and the power of music to transcend boundaries. The call-and-response chorus, “Can I kick it? Yes, you can!” creates an engaging and interactive feel, inviting listeners to join in.
Culturally, “Can I Kick It?” had a significant impact on the hip-hop scene. It is considered one of the group’s signature songs and helped to establish their reputation as innovative and influential artists. The song’s success contributed to the popularization of the jazz rap genre and showcased A Tribe Called Quest’s unique approach to music production.
For A Tribe Called Quest, “Can I Kick It?” was a pivotal moment in their career. It expanded their fanbase and solidified their status as pioneers in the hip-hop genre. The song’s enduring popularity continues to influence and inspire artists today.
「Can I Kick It?」は、A Tribe Called Questのデビューアルバム『People’s Instinctive Travels and the Paths of Rhythm』からの3枚目のシングルとして、1990年10月にリリースされた曲です。この曲はA Tribe Called Questによってプロデュースされ、Lou Reedの「Walk on the Wild Side」などのサンプルを特徴としています。ジャズラップのジャンルのクラシックな例であり、スムーズなジャズの要素とヒップホップのビートを融合させています。
「Can I Kick It?」の歌詞は、自己表現、芸術的自由、音楽の力が境界を超えるテーマを中心に展開されています。コールアンドレスポンスのコーラス「Can I kick it? Yes, you can!」は、リスナーを引き込み、参加を促す魅力的でインタラクティブな感覚を作り出しています。
文化的に、「Can I Kick It?」はヒップホップシーンに大きな影響を与えました。この曲はグループの代表曲の一つとされ、彼らの革新的で影響力のあるアーティストとしての評判を確立するのに役立ちました。この曲の成功は、ジャズラップジャンルの普及に貢献し、A Tribe Called Questの独自の音楽プロダクションのアプローチを示しました。
A Tribe Called Questにとって、「Can I Kick It?」はキャリアの重要な瞬間でした。この曲は彼らのファンベースを拡大し、ヒップホップジャンルの先駆者としての地位を確固たるものにしました。この曲の持続的な人気は、今日でもアーティストに影響を与え、インスピレーションを与え続けています。
02. Jazz (We've Got) (1991)
“Jazz (We’ve Got)” is a song by A Tribe Called Quest, released as the second single from their second album, *The Low End Theory*, in 1991. The song was produced by A Tribe Called Quest, with the original material sampled from Pete Rock. It is a prime example of the **jazz rap** genre, blending smooth jazz samples with hip-hop beats.
The lyrics of “Jazz (We’ve Got)” celebrate the group’s love for jazz music and its influence on their sound. Q-Tip and Phife Dawg deliver verses that highlight their lyrical skills and pay homage to the jazz greats. The song’s chorus, “We got the jazz,” reinforces the theme of embracing jazz as a core element of their music.
Culturally, “Jazz (We’ve Got)” had a significant impact on the hip-hop scene. It helped to popularize the jazz rap genre and showcased A Tribe Called Quest’s innovative approach to music production. The song’s success contributed to the group’s reputation as pioneers in blending jazz and hip-hop, influencing many artists who followed.
For A Tribe Called Quest, “Jazz (We’ve Got)” solidified their status as one of the most influential groups in hip-hop. It expanded their fanbase and cemented their legacy as trailblazers in the genre.
「Jazz (We’ve Got)」は、A Tribe Called Questの2枚目のアルバム『The Low End Theory』からの2枚目のシングルとして、1991年にリリースされた曲です。この曲はA Tribe Called Questによってプロデュースされ、Pete Rockのオリジナル素材をサンプリングしています。ジャズラップのジャンルの代表的な例であり、スムーズなジャズのサンプルとヒップホップのビートを融合させています。
「Jazz (We’ve Got)」の歌詞は、グループのジャズ音楽への愛とその音楽への影響を祝う内容です。Q-TipとPhife Dawgは、彼らのリリカルスキルを強調し、ジャズの偉人たちに敬意を表するバースを披露しています。曲のコーラス「We got the jazz」は、ジャズを彼らの音楽の核心要素として受け入れるテーマを強調しています。
文化的に、「Jazz (We’ve Got)」はヒップホップシーンに大きな影響を与えました。この曲はジャズラップジャンルの普及に貢献し、A Tribe Called Questの革新的な音楽プロダクションのアプローチを示しました。この曲の成功は、ジャズとヒップホップを融合させる先駆者としてのグループの評判に貢献し、後に続く多くのアーティストに影響を与えました。
A Tribe Called Questにとって、「Jazz (We’ve Got)」はヒップホップの最も影響力のあるグループの一つとしての地位を確固たるものにしました。この曲は彼らのファンベースを拡大し、ジャンルの先駆者としての遺産を確立しました。
01. Scenario (1992)
“Scenario” is a song by A Tribe Called Quest, featuring Leaders of the New School. It was produced by A Tribe Called Quest and released as the third single from their second album, *The Low End Theory*, in 1992¹. The song is a quintessential example of the **boom bap** genre, characterized by its hard-hitting beats and rhythmic flow⁶.
The lyrics of “Scenario” are a vibrant display of lyrical prowess and camaraderie among the artists. The verses are filled with clever wordplay and cultural references, creating a lively and energetic atmosphere. The song is often celebrated as one of the greatest posse cuts in hip-hop history, showcasing the talents of each member, particularly Busta Rhymes, whose verse became iconic.
Culturally, “Scenario” had a significant impact on the hip-hop scene. It is considered a breakout moment for Busta Rhymes, propelling him into the spotlight and paving the way for his successful solo career. The song’s innovative sound and dynamic collaboration set a new standard for hip-hop tracks, influencing many artists and contributing to the genre’s evolution.
For A Tribe Called Quest, “Scenario” solidified their status as one of the leading groups in hip-hop, expanding their fanbase and cementing their legacy in the music industry.
「Scenario」は、A Tribe Called QuestがLeaders of the New Schoolをフィーチャーした曲で、1992年に彼らの2枚目のアルバム『The Low End Theory』からの3枚目のシングルとしてリリースされました。この曲はA Tribe Called Questによってプロデュースされ、ハードヒッティングなビートとリズミカルなフローが特徴のブーンバップジャンルの典型的な例です。
「Scenario」の歌詞は、アーティスト間のリリカルな腕前と友情を鮮やかに表現しています。バースには巧妙な言葉遊びや文化的なリファレンスが詰め込まれ、活気に満ちたエネルギッシュな雰囲気を作り出しています。この曲はヒップホップ史上最も偉大なポッセカットの一つとしてしばしば称賛され、特にBusta Rhymesのバースが象徴的なものとなりました。
文化的に、「Scenario」はヒップホップシーンに大きな影響を与えました。Busta Rhymesにとってのブレイクアウトの瞬間とされ、彼をスポットライトに押し上げ、成功したソロキャリアへの道を開きました。この曲の革新的なサウンドとダイナミックなコラボレーションは、ヒップホップトラックの新しい基準を設定し、多くのアーティストに影響を与え、ジャンルの進化に貢献しました。
A Tribe Called Questにとって、「Scenario」はヒップホップのリーディンググループの一つとしての地位を確固たるものにし、ファンベースを拡大し、音楽業界での遺産を確立しました。