Charli XCX feat. Billie Eilish – Guess
“Guess” by Charli XCX featuring Billie Eilish is a playful, flirtatious track that explores themes of curiosity, intimacy, and modern relationships. The song is produced by The Dare and Finneas O’Connell. It falls under the genre of experimental pop with electronic influences. The lyrics revolve around a teasing and provocative conversation between the two artists, creating a playful tension that borders on the explicit. The song’s sound is characterized by its catchy beats and innovative production, making it a standout collaboration between the two pop icons.
「Guess」は、Charli XCXとBillie Eilishの共演による遊び心と誘惑に満ちたトラックで、好奇心、親密さ、現代の関係性をテーマにしています。この曲はThe DareとFinneas O’Connellによってプロデュースされました。ジャンルはエクスペリメンタル・ポップで、エレクトロニックな影響を受けています。歌詞は、二人のアーティストの間でからかいと挑発的な会話を中心に展開し、遊び心のある緊張感を生み出しています。曲のサウンドはキャッチーなビートと革新的なプロダクションが特徴で、二人のポップアイコンによる際立ったコラボレーションとなっています。
Clairo – Juna
“Juna” by Clairo is a tender exploration of intimacy and vulnerability in a burgeoning relationship. Produced by Clairo and Leon Michels, the song features a gentle backdrop of keyboards, bass, and a trumpet solo, creating a warm and reflective mood. The lyrics convey a sense of comfort and ease, highlighting the natural chemistry between two people. The sound is reminiscent of the 70s, with light and airy vocal melodies accompanied by brass and percussion. The theme revolves around the delicate dance of getting close to someone, making it a relatable and heartfelt track.
Clairoの「Juna」は、新たな関係における親密さと脆さを優しく探求する曲です。ClairoとLeon Michelsがプロデュースしたこの曲は、キーボード、ベース、トランペットソロの穏やかなバックグラウンドが特徴で、温かく反射的なムードを作り出しています。歌詞は、二人の自然な化学反応を強調し、快適さと安らぎの感覚を伝えています。サウンドは70年代を思わせるもので、軽やかで空気のようなボーカルメロディーにブラスとパーカッションが伴っています。テーマは、誰かと親しくなる繊細なダンスを中心に展開し、共感できる心温まるトラックとなっています。
Father John Misty – I Guess Time Just Makes Fools of Us All
“I Guess Time Just Makes Fools of Us All” by Father John Misty is a reflective and poignant track produced by Father John Misty and Drew Erickson. The song falls under the genres of disco, singer-songwriter, and funk rock. The lyrics explore themes of time, aging, and the inevitable foolishness that comes with life’s experiences. With a blend of 70s chilled disco vibes and introspective storytelling, the song creates a nostalgic yet thought-provoking atmosphere. The track is part of his compilation album “Greatish Hits: I Followed My Dreams and My Dreams Said to Crawl”.
Father John Mistyの「I Guess Time Just Makes Fools of Us All」は、Father John MistyとDrew Ericksonがプロデュースした内省的で感動的なトラックです。この曲はディスコ、シンガーソングライター、ファンクロックのジャンルに属しています。歌詞は、時間、老化、そして人生の経験に伴う避けられない愚かさをテーマにしています。70年代のリラックスしたディスコの雰囲気と内省的なストーリーテリングを融合させ、ノスタルジックでありながら考えさせられる雰囲気を作り出しています。このトラックは、彼のコンピレーションアルバム「Greatish Hits: I Followed My Dreams and My Dreams Said to Crawl」に収録されています。
George Daniel – Screen Cleaner
“Screen Cleaner” by George Daniel is an energetic and innovative track that marks his debut as a solo artist. The song is co-produced by George Daniel and TimFromTheHouse. It falls under the genres of tech house and garage house. The lyrics, featuring vocals from Tove Lo, revolve around themes of digital life and the constant need to refresh and clean one’s virtual presence. The sound is characterized by its jumpy, knee-bending beats and glitchy, guttural synths, creating a dynamic and engaging listening experience. The track was released on August 2, 2024, under the dh2 label.
George Danielの「Screen Cleaner」は、彼のソロアーティストとしてのデビューを飾るエネルギッシュで革新的なトラックです。この曲はGeorge DanielとTimFromTheHouseが共同プロデュースしました。ジャンルはテックハウスとガレージハウスに属しています。Tove Loのボーカルをフィーチャーした歌詞は、デジタルライフと仮想的な存在を常にリフレッシュし、クリーンに保つ必要性をテーマにしています。サウンドは、跳ねるようなビートとグリッチーでガタガタしたシンセが特徴で、ダイナミックで魅力的なリスニング体験を提供します。このトラックは2024年8月2日にdh2レーベルからリリースされました。
長谷川白紙 – ボーイズ・テクスチャー
“ボーイズ・テクスチャー” by 長谷川白紙 (Hakushi Hasegawa) is a vibrant and experimental track that blends elements of folktronica and neo-psychedelia. Produced by 長谷川白紙 himself, the song features intricate guitar work by 西田修大 (Shuta Nishida) and was mixed by 浦本雅史 (Masashi Uramoto) with mastering by Heba Kadry. The lyrics explore themes of self-discovery and the complexities of human emotions, creating a rich tapestry of sound and meaning. The song’s innovative production and genre-blending sound make it a standout track in 長谷川白紙’s discography.
長谷川白紙の「ボーイズ・テクスチャー」は、フォークトロニカとネオサイケデリアの要素を融合させた活気に満ちた実験的なトラックです。長谷川白紙自身がプロデュースし、西田修大の緻密なギターワークが特徴です。浦本雅史がミックスを担当し、Heba Kadryがマスタリングを行いました。歌詞は自己発見と人間の感情の複雑さをテーマにしており、豊かな音と意味のタペストリーを作り出しています。この曲の革新的なプロダクションとジャンルを超えたサウンドは、長谷川白紙のディスコグラフィーの中でも際立ったトラックとなっています。
Hanumankind feat. Kalmi – Big Dawgs
“Big Dawgs” by Hanumankind featuring Kalmi is a powerful hip-hop track that embodies resilience and ambition. Produced by Kalmi, the song blends traditional Indian swagger with Western musical influences, creating a dynamic combination of punk energy and intense drum beats. The lyrics reflect Hanumankind’s personal journey and resonate with the aspirations of his generation, emphasizing themes of hard work and determination. The song’s innovative production and genre-blending sound make it a standout track in Hanumankind’s discography. The track was released on July 9, 2024, under the label Universal Music India.
HanumankindとKalmiの共演による「Big Dawgs」は、レジリエンスと野心を体現する力強いヒップホップトラックです。Kalmiがプロデュースしたこの曲は、伝統的なインディアンスワッガーと西洋の音楽的影響を融合させ、パンクエネルギーと強烈なドラムビートのダイナミックな組み合わせを作り出しています。歌詞はHanumankindの個人的な旅路を反映し、彼の世代の野望に共鳴し、努力と決意のテーマを強調しています。この曲の革新的なプロダクションとジャンルを超えたサウンドは、Hanumankindのディスコグラフィーの中でも際立ったトラックとなっています。このトラックは2024年7月9日にUniversal Music Indiaレーベルからリリースされました。
Jamie xx feat. The Avalanches – All You Children
“All You Children” by Jamie xx featuring The Avalanches is a captivating track that blends elements of electronic and dance music. Produced by Jamie xx and The Avalanches, the song features a hypnotic chorus and a Giorgio Moroder-like bassline. The lyrics invite listeners to gather and dance, creating a sense of unity and joy. The song’s sound is characterized by its pulsating beats and innovative production techniques, making it a standout track on Jamie xx’s second solo album, “In Waves”. The collaboration showcases the unique strengths of both artists, resulting in a dynamic and engaging listening experience.
Jamie xxとThe Avalanchesの共演による「All You Children」は、エレクトロニックとダンスミュージックの要素を融合させた魅力的なトラックです。Jamie xxとThe Avalanchesがプロデュースしたこの曲は、催眠的なコーラスとジョルジオ・モロダー風のベースラインが特徴です。歌詞はリスナーに集まって踊るように誘い、団結と喜びの感覚を生み出します。曲のサウンドは、脈打つビートと革新的なプロダクション技術が特徴で、Jamie xxのセカンドソロアルバム「In Waves」の中でも際立ったトラックとなっています。このコラボレーションは、両アーティストのユニークな強みを見事に引き出し、ダイナミックで魅力的なリスニング体験を提供します。
Jordan Adetunji feat. Kehlani – KEHLANI REMIX
“KEHLANI REMIX” by Jordan Adetunji featuring Kehlani is a vibrant hip-hop/R&B track that showcases the dynamic collaboration between the two artists. Produced by Prodbyli and VillaBeatz, the song features catchy beats and smooth vocals, creating an infectious rhythm. The lyrics celebrate confidence and self-assurance, with both artists expressing admiration for each other’s qualities. The track’s energetic sound and engaging lyrics make it a standout addition to Jordan Adetunji’s discography. Released on August 2, 2024, the remix adds a fresh twist to the original song, highlighting the unique strengths of both artists.
Jordan AdetunjiとKehlaniの共演による「KEHLANI REMIX」は、二人のアーティストのダイナミックなコラボレーションを示す活気に満ちたヒップホップ/R&Bトラックです。ProdbyliとVillaBeatzがプロデュースしたこの曲は、キャッチーなビートとスムーズなボーカルが特徴で、感染力のあるリズムを生み出しています。歌詞は自信と自己確信を祝福し、両アーティストがお互いの特質を称賛しています。このトラックのエネルギッシュなサウンドと魅力的な歌詞は、Jordan Adetunjiのディスコグラフィーの中でも際立った追加となっています。2024年8月2日にリリースされたこのリミックスは、オリジナル曲に新鮮なひねりを加え、両アーティストのユニークな強みを際立たせています。
Porridge Radio – Sick Of The Blues
“Sick Of The Blues” by Porridge Radio is an indie rock track that delves into themes of heartbreak and reclaiming joy. Produced by Dana Margolin, Sam Yardley, and Georgie Stott, the song features a blend of melancholic lyrics and uplifting melodies. The lyrics express a desire to move past sadness and embrace life’s positive aspects, emphasizing self-reliance and personal happiness. The sound is characterized by its raw, emotive vocals and dynamic instrumentation, making it a compelling addition to Porridge Radio’s discography. The track was released on July 30, 2024, as part of their album “Clouds In The Sky They Will Always Be There For Me”.
Porridge Radioの「Sick Of The Blues」は、失恋と喜びの再発見をテーマにしたインディーロックトラックです。Dana Margolin、Sam Yardley、Georgie Stottがプロデュースしたこの曲は、哀愁漂う歌詞と高揚感のあるメロディーが特徴です。歌詞は、悲しみを乗り越え、人生のポジティブな側面を受け入れることを表現しており、自己依存と個人的な幸福を強調しています。サウンドは、感情豊かな生々しいボーカルとダイナミックな楽器演奏が特徴で、Porridge Radioのディスコグラフィーの中でも魅力的な追加となっています。このトラックは、2024年7月30日にアルバム「Clouds In The Sky They Will Always Be There For Me」の一部としてリリースされました。
Real Boston Richey – Help Me
“Help Me” by Real Boston Richey is a raw and emotional hip-hop track produced by MacFly. Released on May 31, 2024, the song features an 808-heavy instrumental that complements Richey’s heartfelt lyrics. The lyrics delve into Richey’s personal struggles, seeking guidance and support as he navigates life’s complexities⁴. Themes of vulnerability, redemption, and the quest for genuine connection are central to the song. The track’s intense and honest atmosphere, combined with its powerful production, makes it a standout in Real Boston Richey’s discography.
Real Boston Richeyの「Help Me」は、MacFlyがプロデュースした生々しく感情的なヒップホップトラックです。2024年5月31日にリリースされたこの曲は、808を多用したインストゥルメンタルがRicheyの心のこもった歌詞を引き立てています。歌詞は、Richeyの個人的な苦悩に触れ、人生の複雑さを乗り越えるための指導と支援を求めています。脆弱性、贖罪、そして真のつながりを求めるテーマが曲の中心にあります。このトラックの強烈で正直な雰囲気と強力なプロダクションが相まって、Real Boston Richeyのディスコグラフィーの中でも際立った存在となっています。
Show Me The Body – It Burns
“It Burns” by Show Me The Body is a powerful track that blends elements of synth punk and electro-industrial. Produced by Harlan Steed and Julian Cashwan Pratt, the song features glitchy synths and pounding drums, creating an intense and energetic soundscape. The lyrics delve into themes of personal struggle, societal unrest, and resilience, capturing a sense of urgency and defiance. The recurring line “I eat, it hurts! I sleep, it burns!” emphasizes the relentless nature of suffering and the daily battle to overcome it⁸. The track was released on July 5, 2024.
Show Me The Bodyの「It Burns」は、シンセパンクとエレクトロインダストリアルの要素を融合させた力強いトラックです。Harlan SteedとJulian Cashwan Prattがプロデュースしたこの曲は、グリッチーなシンセと激しいドラムが特徴で、強烈でエネルギッシュな音景を作り出しています。歌詞は、個人的な苦悩、社会的不安、そしてレジリエンスをテーマにしており、緊急性と反抗心を捉えています。繰り返される「I eat, it hurts! I sleep, it burns!」というラインは、苦しみの絶え間ない性質とそれを乗り越えるための日々の戦いを強調しています。このトラックは2024年7月5日にリリースされました。
Shenseea feat. Wizkid – Work Me Out
“Work Me Out” by Shenseea featuring Wizkid is a vibrant dancehall track with elements of R&B and afrobeat. Produced by London on da Track and Believve, the song features catchy beats and smooth vocals, creating an infectious rhythm. The lyrics explore themes of fleeting romance and physical attraction, emphasizing the idea of living in the moment and indulging in the pleasures of a brief encounter. The song’s energetic sound and engaging lyrics make it a standout track on Shenseea’s album “Never Gets Late Here”. Released on May 24, 2024, the track showcases the unique strengths of both artists.
ShenseeaとWizkidの共演による「Work Me Out」は、R&Bとアフロビートの要素を取り入れた活気に満ちたダンスホールトラックです。London on da TrackとBelievveがプロデュースしたこの曲は、キャッチーなビートとスムーズなボーカルが特徴で、感染力のあるリズムを生み出しています。歌詞は、儚いロマンスと肉体的な魅力をテーマにしており、その瞬間を生き、短い出会いの喜びに浸ることを強調しています。この曲のエネルギッシュなサウンドと魅力的な歌詞は、Shenseeaのアルバム「Never Gets Late Here」の中でも際立ったトラックとなっています。このトラックは2024年5月24日にリリースされ、両アーティストのユニークな強みを際立たせています。
The Dare – Perfume
“Perfume” by The Dare is an energetic track that blends elements of new rave and electroclash. Produced by Harrison Patrick Smith, the song features quirky and rhythmic beats, creating an infectious party vibe. The lyrics revolve around the allure and magnetic properties of a perfume, with playful and humorous lines that highlight its seductive power. The song’s sound is characterized by its catchy melodies and innovative production, making it a standout track on The Dare’s debut album, “WHAT’S WRONG WITH NEW YORK?”. Released on June 21, 2024, the track showcases The Dare’s unique style and creativity.
The Dareの「Perfume」は、ニュー・レイヴとエレクトロクラッシュの要素を融合させたエネルギッシュなトラックです。Harrison Patrick Smithがプロデュースしたこの曲は、ユニークでリズミカルなビートが特徴で、感染力のあるパーティーの雰囲気を作り出しています。歌詞は香水の魅力と磁力をテーマにしており、その誘惑力を強調する遊び心とユーモアに満ちたラインが特徴です。曲のサウンドはキャッチーなメロディーと革新的なプロダクションが特徴で、The Dareのデビューアルバム「WHAT’S WRONG WITH NEW YORK?」の中でも際立ったトラックとなっています。このトラックは2024年6月21日にリリースされ、The Dareのユニークなスタイルと創造性を際立たせています。
XG – SOMETHING AIN’T RIGHT
“SOMETHING AIN’T RIGHT” by XG is a retro-inspired track that blends garage rhythms with an up-tempo 90s beat. Produced by BENJMN, Chancellor, and others, the song showcases the unique personalities of each of XG’s seven members through its catchy refrain and minimalistic sound. The lyrics explore themes of suspicion and mistrust in a relationship, with the members expressing their feelings of unease and doubt. The song’s energetic sound and relatable lyrics make it a standout track on XG’s second mini album, released on July 26, 2024.
XGの「SOMETHING AIN’T RIGHT」は、ガレージリズムとアップテンポな90年代のビートを融合させたレトロなトラックです。BENJMN、Chancellor、その他のプロデューサーによって制作されたこの曲は、キャッチーなリフレインとミニマリスティックなサウンドを通じて、XGの7人のメンバーそれぞれのユニークな個性を際立たせています。歌詞は、関係における疑念と不信をテーマにしており、メンバーが不安と疑念の気持ちを表現しています。この曲のエネルギッシュなサウンドと共感できる歌詞は、XGのセカンドミニアルバムの中でも際立ったトラックとなっています。このアルバムは2024年7月26日にリリースされました。
青山テルマ feat. NENE – 乙
“乙” by 青山テルマ (Thelma Aoyama) featuring NENE is a dynamic track that blends elements of J-pop and hip-hop. Produced by 青山テルマ herself, the song features a catchy and energetic beat. The lyrics, performed by both artists, explore themes of resilience and self-confidence, with a playful and assertive tone. The song’s sound is characterized by its upbeat tempo and innovative production, making it a standout track in 青山テルマ’s discography. Released on July 29, 2024, under her independent label NDY RECORDS, the track showcases the unique strengths of both artists.
青山テルマとNENEの共演による「乙」は、J-popとヒップホップの要素を融合させたダイナミックなトラックです。青山テルマ自身がプロデュースしたこの曲は、キャッチーでエネルギッシュなビートが特徴です。両アーティストによって歌われる歌詞は、レジリエンスと自信をテーマにしており、遊び心と断固としたトーンが特徴です。曲のサウンドは、アップテンポで革新的なプロダクションが特徴で、青山テルマのディスコグラフィーの中でも際立ったトラックとなっています。このトラックは、彼女の独立レーベルNDY RECORDSから2024年7月29日にリリースされました。