New Songs This Week on 06/23/2024

BADBADNOTGOOD – Sétima Regra

“Sétima Regra” is a track by the Canadian ensemble BADBADNOTGOOD, known for their fusion of jazz, funk, and instrumental hip-hop. The song, part of their “Mid Spiral: Order” EP, was produced by the band itself. The sound engineering was handled by Travis Pavur, and the mastering was done by João Carvalho. The band’s members, including Alexander Sowinski, Chester Hansen, Leland Whitty, Kaelin Murphy, Juan Carlos Medrano, and Felix Fox-Pappas, contributed to the song’s rich, layered sound. Interestingly, the song is instrumental, with the lyrics consisting of exclamations like “Chester! Fire! Woo!”. This gives it a unique, energetic vibe.

“Sétima Regra”は、カナダのアンサンブルBADBADNOTGOODによるトラックで、ジャズ、ファンク、インストゥルメンタルヒップホップの融合で知られています。この曲は、彼らの「Mid Spiral: Order」EPの一部であり、バンド自身によってプロデュースされました。音響エンジニアリングはTravis Pavurが、マスタリングはJoão Carvalhoが担当しました。アレクサンダー・ソウィンスキ、チェスター・ハンセン、リーランド・ウィティ、ケイリン・マーフィ、フアン・カルロス・メドラノ、フェリックス・フォックス・パッパスなど、バンドのメンバーが豊かで多層的なサウンドに貢献しました。興味深いことに、この曲はインストゥルメンタルであり、”Chester! Fire! Woo!”などの感嘆の言葉で構成されています。これが、独自のエネルギッシュな雰囲気を持たせています。

Been Stellar – Pumpkin

“Pumpkin” is a track by the alternative rock band Been Stellar, known for their unique sound³. The song is part of their album “Scream from New York, NY” and was produced by the band members themselves, including Sam Slocum, Skyler Knapp, Fernando Dale, Laila Wayans, and Nicolas Brunstein. The song’s lyrics, penned by Slocum, depict intimate moments shared in an apartment, creating a vivid vignette of domestic life. The lyrics remained the same from the song’s inception, despite the sound evolving over time. This track showcases Been Stellar’s ability to blend personal storytelling with their distinctive sonic style.

“Pumpkin”は、独自のサウンドで知られるオルタナティブロックバンドBeen Stellarの楽曲です。この曲は彼らのアルバム「Scream from New York, NY」の一部であり、Sam Slocum、Skyler Knapp、Fernando Dale、Laila Wayans、Nicolas Brunsteinを含むバンドメンバー自らによってプロデュースされました。Slocumが手がけた歌詞は、アパートで共有される親密な瞬間を描写し、日常生活の鮮やかな光景を作り出しています。この曲の歌詞は時の経過とともに進化するサウンドにも関わらず、創作時から変わっていません。このトラックは、Been Stellarが個人的なストーリーテリングを独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Beth Gibbons – Lost Changes

“Lost Changes” is a song by Beth Gibbons, known for her unique blend of Chamber Folk. The song is part of her album “Lives Outgrown” and was produced by Beth Gibbons and James Ford, with additional production by Lee Harris. The lyrics, written by Gibbons, express the sadness and anxiety that come with the passage of time, the fading of youthful hope and energy, and the increasing frequency of losing loved ones. This track showcases Gibbons’ ability to blend personal storytelling with her distinctive sonic style, creating a deeply moving musical experience.

“Lost Changes”は、Chamber Folkのユニークなブレンドで知られるBeth Gibbonsの楽曲です。この曲は彼女のアルバム「Lives Outgrown」の一部であり、Beth GibbonsとJames Fordによってプロデュースされ、Lee Harrisによる追加プロダクションが行われました。Gibbonsが手掛けた歌詞は、歳月の経過に伴う悲しみや不安、若い希望やエネルギーの消えゆくこと、そして愛する人を失う頻度の増加を表現しています。このトラックは、Gibbonsが個人的なストーリーテリングを彼女独自の音楽スタイルと見事に融合させ、感動的な音楽体験を創造する能力を示しています。

Billie Eilish – LUNCH

“LUNCH” is a bold track by American singer-songwriter Billie Eilish, released on May 17, 2024. The song, part of her third studio album “Hit Me Hard and Soft”, was produced by Eilish and her brother Finneas. The song has been described as a blend of synth-rock, synth-pop, electro, and post-punk. The lyrics, penned by Eilish, detail her same-gender sexual attraction, likening lesbian sex to an afternoon meal. The song discusses both her sexual prowess and desire to be with an unnamed woman. This track showcases Eilish’s ability to blend personal storytelling with her distinctive sonic style.

“LUNCH”は、アメリカのシンガーソングライター、ビリー・アイリッシュによる大胆なトラックで、2024年5月17日にリリースされました。この曲は、彼女の3作目のスタジオ・アルバム「Hit Me Hard and Soft」の一部であり、ビリー・アイリッシュと彼女の兄フィニアスによってプロデュースされました。この曲は、シンセロック、シンセポップ、エレクトロ、ポストパンクを融合させたと言われています。ビリー・アイリッシュが手がけた歌詞は、彼女の同性愛の性的魅力を詳細に描写し、レズビアンセックスを午後の食事にたとえています。この曲は、彼女の性的な能力と無名の女性と一緒にいたいという願望の両方を取り上げています。このトラックは、ビリー・アイリッシュが個人的なストーリーテリングを彼女独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Chief Keef – Runner

“Runner” is a track by American rapper Chief Keef, known for his Chicago Drill style. The song is part of his album “Almighty So 2” and was produced by Chief Keef and DP Beats. The lyrics, penned by Chief Keef, depict the life of individuals who grew up on the streets, learning the harsh realities of survival and street codes from a young age. The song touches on themes of achieving success through questionable means, the highs and lows of street life, and the constant sense of paranoia that comes with living in that world. This track showcases Chief Keef’s ability to blend personal storytelling with his distinctive sonic style.

“Runner”は、シカゴ・ドリル・スタイルで知られるアメリカのラッパー、Chief Keefによる楽曲です。この曲は彼のアルバム「Almighty So 2」の一部であり、Chief KeefとDP Beatsによってプロデュースされました。Chief Keefが手がけた歌詞は、ストリートで育ち、幼い頃から生存とストリートコードの厳しい現実を学んだ個人の生活を描写しています。この曲は、疑問の余地のある手段を使って成功を収めること、ストリートライフの高揚と低迷、そしてその世界での生活に伴う絶え間ない不安感に触れています。このトラックは、Chief Keefが個人的なストーリーテリングを彼の独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Common & Pete Rock – Wise Up

“Wise Up” is a track by the legendary hip-hop artists Common and Pete Rock. The song, part of their album “The Auditorium, Vol. 1”, was produced by Pete Rock. The track blends classic hip-hop vibes with a contemporary twist, paying homage to the Golden Age of the genre. The lyrics, penned by Common, call for awareness and empowerment, urging individuals to elevate their consciousness and take charge of their lives. The song explores themes of self-reflection, growth, and resilience. This track showcases the duo’s ability to blend personal storytelling with their distinctive sonic style.

“Wise Up”は、伝説的なヒップホップアーティスト、CommonとPete Rockによる楽曲です。この曲は、彼らのアルバム「The Auditorium, Vol. 1」の一部であり、Pete Rockによってプロデュースされました。このトラックは、クラシックなヒップホップの雰囲気と現代的なアプローチを融合させ、ジャンルの黄金時代に敬意を表しています。Commonが手掛けた歌詞は、意識の向上とエンパワーメントを求め、個人が自己意識を高めて自らの人生を主導するよう促しています。この曲は、自己反省、成長、そして強さといったテーマを探求しています。このトラックは、二人の個性的な音楽スタイルと個人的なストーリーテリングを見事に融合させる能力を示しています。

Daichi Yamamoto & JJJ – ガラスの京都

“ガラスの京都” is a track by Daichi Yamamoto & JJJ, known for their unique blend of hip-hop. The song is part of their album “Radiant” and was produced by JJJ and Scratch Nice. The lyrics, penned by Daichi Yamamoto, depict the life of individuals who grew up in Kyoto, reflecting on the changes in the city and their lives. The song touches on themes of nostalgia, change, and the passage of time. This track showcases Daichi Yamamoto & JJJ’s ability to blend personal storytelling with their distinctive sonic style.

“ガラスの京都”は、ヒップホップのユニークな融合で知られるDaichi Yamamoto & JJJの楽曲です。この曲は彼らのアルバム「Radiant」の一部であり、JJJとScratch Niceによってプロデュースされました。Daichi Yamamotoが手掛けた歌詞は、京都で育った個人の生活を描写し、街と彼らの人生の変化を反映しています。この曲は、郷愁、変化、そして時の経過といったテーマに触れています。このトラックは、Daichi Yamamoto & JJJが個人的なストーリーテリングを彼ら独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Jake Bugg – Zombieland

“Zombieland” is a track by British singer-songwriter Jake Bugg, known for his Pop/Rock style. The song is part of his album “A Modern Day Distraction” and was produced by Mark Taylor & Patrick Mascall. The lyrics, penned by Bugg, paint a bleak picture of a man’s monotonous and unfulfilling life. The metaphor of “Zombieland” aptly describes his existence as lifeless and devoid of purpose, highlighting themes of despair, resilience, and the struggle to find meaning in a seemingly relentless cycle. This track showcases Bugg’s ability to blend personal storytelling with his distinctive sonic style.

“Zombieland”は、ポップ/ロックスタイルで知られるイギリスのシンガーソングライター、Jake Buggによる楽曲です。この曲は、彼のアルバム「A Modern Day Distraction」の一部であり、Mark Taylor & Patrick Mascallによってプロデュースされました。Buggが手がけた歌詞は、男性の単調で充実していない人生を暗い色彩で描写しています。”Zombieland”という比喩は、その存在が無気力で目的を持たずにただ生きているような状態を適切に表現しており、絶望、忍耐、そして seemingly relentless cycle の中で意味を見つけようとする苦闘といったテーマを際立たせています。このトラックは、Buggが個人的なストーリーテリングを彼独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Lithe – Fall Back

“Fall Back” is a track by Lithe, known for their New Wave style. The song is part of their album “Fall Back / Selfish Game” and was produced by Lithe. The lyrics, penned by Lithe and Omid Khasrawy, depict a confident persona navigating through social circles and flaunting their success. The lyrics emphasize maintaining distance from those who don’t truly understand them, relying on loyal friends from humble beginnings. The song touches on themes of success, loyalty, and social dynamics. This track showcases Lithe’s ability to blend personal storytelling with their distinctive sonic style.

“Fall Back”は、ニューウェイブスタイルで知られるLitheによる楽曲です。この曲は、彼らのアルバム「Fall Back / Selfish Game」の一部であり、Litheによってプロデュースされました。LitheとOmid Khasrawyが手がけた歌詞は、自信に満ちた人物が社交界を航海し、成功を誇示する様を描写しています。歌詞では、彼らを本当に理解していない人々から距離を置き、謙虚な出自からの忠実な友人に頼ることを強調しています。この曲は、成功、忠誠心、社会的なダイナミクスといったテーマに触れています。このトラックは、Litheが個人的なストーリーテリングを彼ら独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

METTE – BET

“BET” is a track by the Ivor-Novello nominated artist METTE. The song, part of her album “M2”, was produced by METTE and Zhone. The track is described as an upbeat house cut, spirited, funky, and stellar. The lyrics, penned by METTE, were born during a time when she felt invisible and was experiencing unrequited romantic love. The song hypothesizes how she might achieve a reciprocal dose of affection from the person she longed for. The lyrics express her belief that one day, the person she loves will reciprocate her feelings. This track showcases METTE’s ability to blend personal storytelling with her distinctive sonic style.

“BET”は、Ivor-NovelloにノミネートされたアーティストMETTEによる楽曲です。この曲は、彼女のアルバム「M2」の一部であり、METTEとZhoneによってプロデュースされました。このトラックは、アップビートなハウスカットとして描写され、元気でファンキーで素晴らしいものとされています。METTEが手がけた歌詞は、彼女が見えない存在であり、報われない恋愛を経験していた時に生まれたものです。この曲は、彼女が憧れる相手から、愛情の相互の関係をどのように実現するかについて仮説を立てたものです。歌詞は、いつか彼女が愛する相手が自分の気持ちを返してくれるという信念を表現しています。このトラックは、METTEの個人的なストーリーテリングを彼女独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Nelly Furtado, Tove Lo & SG Lewis – Love Bites

“Love Bites” is a collaboration between Canadian singer-songwriter Nelly Furtado, Swedish singer-songwriter Tove Lo, and British record producer SG Lewis. Released on May 22, 2024, the song is a sultry dance anthem that channels the energy and escapism of dance floors and live DJ sets. The song was written by Furtado, Tove Lo, and SG Lewis, and produced by SG Lewis. The lyrics, penned by the trio, depict a flirtatious and passionate narrative, expressing a longing for someone’s body and the intoxicating effect of their love. This track showcases the artists’ ability to blend personal storytelling with their distinctive sonic style.

“Love Bites”は、カナダのシンガーソングライターNelly Furtado、スウェーデンのシンガーソングライターTove Lo、そしてイギリスのレコードプロデューサーSG Lewisのコラボレーション作品です。2024年5月22日にリリースされたこの曲は、躍動感とエスカピズムを感じさせる官能的なダンスアンセムで、ダンスフロアやライブDJセットのエネルギーを反映しています。この曲は、Furtado、Tove Lo、SG Lewisによって書かれ、SG Lewisによってプロデュースされました。このトリオが手掛けた歌詞は、恋人の身体への憧れや、彼らの愛の魅惑的な効果を表現した、色香豊かで情熱的な物語を描いています。このトラックは、アーティストたちが個人的なストーリーテリングを独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Omar Apollo – Dispose of Me

“Dispose of Me” is a track by American singer-songwriter Omar Apollo, known for his Contemporary R&B style. The song, part of his album “God Said No”, was produced by Oscar Santander, Teo Halm, and Blake Slatkin. The lyrics, penned by Apollo, revolve around themes of longing, insecurity, and the enduring impact of past relationships. The lyrics reflect on the emotional aftermath of a breakup, where the singer grapples with feelings of vulnerability and the lingering presence of their former partner. This track showcases Apollo’s ability to blend personal storytelling with his distinctive sonic style.

“Dispose of Me”は、Contemporary R&Bスタイルで知られるアメリカのシンガーソングライター、Omar Apolloによる楽曲です。この曲は、彼のアルバム「God Said No」の一部であり、Oscar Santander、Teo Halm、Blake Slatkinによってプロデュースされました。Apolloが手掛けた歌詞は、切望や不安、そして過去の関係の持続的な影響をテーマにしています。歌詞は、別れの後に残る感情的な余波に焦点を当て、歌手が脆弱さや元パートナーの残り香と闘う様子を描いています。このトラックは、Apolloが個人的なストーリーテリングを彼独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Rapsody – Back In My Bag

“Back In My Bag” is a track by American rapper Rapsody, known for her Hip-Hop style. The song is part of her album “Please Don’t Cry” and was produced by Major Seven. The lyrics, penned by Rapsody, depict a journey of self-discovery and resilience. The lyrics express the idea of losing oneself to find oneself again, reflecting on her struggles, achievements, and the realities of life. The song touches on themes of self-respect, determination, and the harsh realities of life. This track showcases Rapsody’s ability to blend personal storytelling with her distinctive sonic style.

“Back In My Bag”は、ヒップホップスタイルで知られるアメリカのラッパー、Rapsodyによる楽曲です。この曲は彼女のアルバム「Please Don’t Cry」の一部であり、Major Sevenによってプロデュースされました。Rapsodyが手掛けた歌詞は、自己発見と強靭さの旅路を描写しています。歌詞は、自分を失い、再び見つけるというアイデアを表現し、彼女の苦難、成就、そして人生の現実を反映しています。この曲では、自己尊重、決意、そして人生の厳しい現実といったテーマが取り上げられています。このトラックは、Rapsodyが個人的なストーリーテリングを彼女独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

Tyla, Gunna & Skillibeng – Jump

“Jump” is a track by South African singer Tyla, American rapper Gunna, and Jamaican rapper Skillibeng. The song, part of Tyla’s self-titled debut album, was produced by Sammy Soso. Musically, “Jump” is a genre fusion of Afrobeats, Dancehall, and Hip Hop. The lyrics, penned by the trio, reflect on Tyla’s rise to fame with braggadocio and references her hometown Johannesburg. The song became popular on streaming platforms, increasing its stream tally by nearly 10% for four consecutive weeks. This track showcases the artists’ ability to blend personal storytelling with their distinctive sonic style.

“Jump”は、南アフリカの歌手Tyla、アメリカのラッパーGunna、ジャマイカのラッパーSkillibengによる楽曲です。この曲は、Tylaの同名のデビューアルバムの一部であり、Sammy Sosoによってプロデュースされました。音楽的には、「Jump」はアフロビーツ、ダンスホール、ヒップホップのジャンルを融合したものです。トリオが手掛けた歌詞は、Tylaが名声を勝ち取る過程を誇示し、彼女の故郷であるヨハネスブルグに言及しています。この曲はストリーミングプラットフォームで人気を博し、4週連続でストリーム数が約10%増加しました。このトラックは、アーティストたちが個人のストーリーを独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

WILLOW – run!

“run!” is a track by American singer-songwriter WILLOW, known for her Rock style. The song is part of her album “empathogen” and was produced by Chris Greatti & WILLOW. The lyrics, penned by WILLOW, depict a struggle with intrusive thoughts and a feeling of being trapped in a maddening pattern. The lyrics express a desire to escape, but also a reluctance to leave, creating a sense of conflict and tension. The song’s theme revolves around the struggle for clarity and the fight against one’s own mind. This track showcases WILLOW’s ability to blend personal storytelling with her distinctive sonic style.

“run!”は、ロックスタイルで知られるアメリカのシンガーソングライター、WILLOWによる楽曲です。この曲は彼女のアルバム「empathogen」の一部であり、Chris GreattiとWILLOWによってプロデュースされました。WILLOWが手掛けた歌詞は、侵入的な思考と狂気の中で閉じ込められている感覚に苦しむ様子を描写しています。歌詞は、逃れたいという願望と同時に、去りたくないという葛藤を表現し、葛藤と緊張感を生み出しています。この曲のテーマは、明晰さを求める闘いと自らの心との戦いに焦点を当てています。このトラックは、WILLOWが個人的なストーリーテリングを彼女独自の音楽スタイルと見事に融合させる能力を示しています。

コメントする

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です