Adrianne Lenker – Sadness as a Gift
“Sadness as a Gift” is a song by Adrianne Lenker, released on January 17, 2024. The song was produced by Adrianne Lenker and Phil Weinrobe. It belongs to the genres of Americana, Singer-Songwriter, and Contemporary Folk. The song is a warm, rustic strummer, enlivened by Josefin Runsteen’s violin. The lyrics explore themes of longing, loss, and the fleeting nature of time. It paints a vivid picture of a relationship that has reached its end, where both parties are aware that there is nothing more to be said.
“Sadness as a Gift”は、2024年1月17日にリリースされたAdrianne Lenkerの曲で、プロデューサーはAdrianne LenkerとPhil Weinrobeです。ジャンルはアメリカーナ、シンガーソングライター、コンテンポラリーフォークです。歌詞は切望、喪失、時間の移ろいというテーマを探求しています。終わりを迎えた関係の生々しい絵を描き出し、両者がこれ以上言うことはないことを認識しています。
Beyoncé – DAUGHTER
“DAUGHTER” is a song by Beyoncé, released as part of her album “Cowboy Carter” in 2024. The song was produced by Beyoncé, Cam, Derek Dixie, and Simon Mårtensson. It falls under the genre of country music. The lyrics delve into themes of vengeance, inner conflict, and identity. Beyoncé’s character struggles with violent thoughts in the face of infidelity, recognizing qualities of her father in her thinking.
“DAUGHTER”は、2024年にアルバム”Cowboy Carter”の一部としてリリースされたBeyoncéの曲で、プロデューサーはBeyoncé、Cam、Derek Dixie、Simon Mårtenssonです。ジャンルはカントリーミュージックです。歌詞は復讐、内面的な葛藤、アイデンティティというテーマを探求しています。Beyoncéのキャラクターは、不貞の面に直面して暴力的な思考に苦しみ、彼女の考え方に父親の特性を認識します。
Cassandra Jenkins – Only One
“Only One” is a song by Cassandra Jenkins, released on April 16, 2024. The song was produced by Andrew Lappin and Cassandra Jenkins¹. It falls under the genres of Ambient Pop and Synth-Pop. The song is driven primarily by a mellow bed of synthesizers and an 80s drum groove. The lyrics explore themes of monotony and repetition, often referred to as the ‘Groundhog Day Syndrome’, where one experiences the same routine repeatedly.
“Only One”は、2024年4月16日にリリースされたCassandra Jenkinsの曲で、プロデューサーはAndrew LappinとCassandra Jenkinsです。ジャンルはアンビエントポップとシンセポップです。歌詞は単調さと繰り返し、いわゆる「グラウンドホッグデー症候群」を探求しています。これは、同じ日、同じルーティンを何度も繰り返すような感覚を指します。
Hikaru Utada – Electricity
“Electricity” is a song by Hikaru Utada, released on April 10, 2024. The song was produced by Hikaru Utada and Sam Shephard. It falls under the genres of Pop/Rock, Asian Pop, and J-Pop. The lyrics explore themes of invisible energy and cosmic connection, crafting a world reminiscent of science fiction. The song depicts the meeting of two extraterrestrials who have migrated or visited Earth.
“Electricity”は、2024年4月10日にリリースされた宇多田ヒカルの曲で、プロデューサーは宇多田ヒカルとSam Shephardです。ジャンルはポップ/ロック、アジアンポップ、J-ポップです。歌詞は不可視のエネルギーや宇宙的なつながりのテーマを探求し、SFのような世界を描いています。この曲は、地球に移住したり訪れた二人の宇宙人が出会う様子を描いています。
Kara Jackson – Right, Wrong or Ready
“Right, Wrong or Ready” is a song by Kara Jackson, released on April 23, 2024. The song was produced by Kara Jackson, Sen Morimoto, Daniel Aged, and Noah Goldstein. It falls under the genres of Chamber Folk and Singer-Songwriter. The lyrics explore themes of uncertainty in love, expressing the longing to love someone despite not knowing if they are the right person.
“Right, Wrong or Ready”は、2024年4月23日にリリースされたKara Jacksonの曲で、プロデューサーはKara Jackson、Sen Morimoto、Daniel Aged、Noah Goldsteinです⁸。ジャンルはチェンバーフォークとシンガーソングライターです。歌詞は恋愛の不確実性を探求し、相手が正しい人かどうかわからない中でも、相手を愛したいという願いを表現しています。
“Suffocate” is a song by Knocked Loose featuring Poppy, released on May 10, 2024. The song was produced by Drew Fulk. It falls under the genre of Metalcore. The lyrics explore themes of betrayal and suffering. The song is described as being about someone “stabbing you in the back” and features heavy elements, pushing the boundaries of the band’s usual sound.
“Suffocate”は、Knocked LooseがPoppyをフィーチャリングして2024年5月10日にリリースした曲で、プロデューサーはDrew Fulkです。ジャンルはメタルコアです。歌詞は裏切りと苦しみのテーマを探求しています。この曲は「背中を刺す」人についての曲と説明されており、バンドの通常のサウンドの境界を押し広げる重要な要素を特徴としています。
ME:I – Sugar Bomb
“Sugar Bomb” is a song by ME:I, released on April 17, 2024. The song was produced by Hiyori Nara, DOJEHYUN (FUTORE), KROWN (FUTORE), TRACK3R (FUTORE), and Nino (Sherpa Music). It falls under the genre of Pop. The lyrics explore themes of being irresistibly drawn in by someone’s enticing eyes and voice, leading to a feeling of excitement and anticipation for new experiences and emotions.
“Sugar Bomb”は、2024年4月17日にリリースされたME:Iの曲で、プロデューサーはHiyori Nara、DOJEHYUN (FUTORE)、KROWN (FUTORE)、TRACK3R (FUTORE)、Nino (Sherpa Music)です。ジャンルはポップです。歌詞は、誰かの魅力的な目と声に抗えない引き込まれる感覚、新しい経験と感情への期待と興奮を引き起こすテーマを探求しています。
Nilufer Yanya – Like I Say (I runaway)
“Like I Say (I runaway)” is a song by Nilufer Yanya, released on April 24, 2024. The song was produced by Wilma Archer. It falls under the genre of Indie Rock. The lyrics explore themes of how one chooses to spend their time, which is described as a currency that can never be regained. The song is about not being in control and the resulting internal turmoil.
“Like I Say (I runaway)”は、2024年4月24日にリリースされたNilufer Yanyaの曲で、プロデューサーはWilma Archerです。ジャンルはインディーロックです。歌詞は、時間の使い方を探求しており、時間は二度と取り戻せない通貨として描かれています。この曲は、自己コントロールができない状態と、それによる内面的な混乱についての曲です。
Rvssian, Rauw Alejandro & Ayra Starr – Santa
“Santa” is a song by Rvssian, Rauw Alejandro & Ayra Starr, released on April 5, 2024. The song was produced by Rvssian, Lucas Dila, Dinay Beats, and Richard McClashie. It falls under the genres of Dancehall, Reggaeton, Afrobeat, and R&B. The lyrics explore themes of desire and sensuality, depicting a romantic narrative brimming with rhythm.
“Santa”は、2024年4月5日にリリースされたRvssian、Rauw Alejandro、Ayra Starrの曲で、プロデューサーはRvssian、Lucas Dila、Dinay Beats、Richard McClashieです²。ジャンルはダンスホール、レゲトン、アフロビート、R&Bです。歌詞は欲望と官能のテーマを探求し、リズムに満ちたロマンチックな物語を描いています。
salute feat. Rina Sawayama – Saving Flowers
“Saving Flowers” is a song by salute featuring Rina Sawayama, released on April 25, 2024. The song was produced by salute and Karma Kid. It falls under the genres of Speed Garage, Garage House, French House, and Contemporary R&B. The lyrics explore themes of love and anticipation, depicting a narrative of saving all one’s flowers for a loved one.
“Saving Flowers”は、2024年4月25日にリリースされたsaluteとRina Sawayamaの曲で、プロデューサーはsaluteとKarma Kidです。ジャンルはスピードガレージ、ガレージハウス、フレンチハウス、コンテンポラリーR&Bです。歌詞は愛と期待のテーマを探求し、愛する人のためにすべての花を保存する物語を描いています。
St. Vincent – Big Time Nothing
“Big Time Nothing” is a song by St. Vincent, released on April 23, 2024. The song was produced by St. Vincent and Cate Le Bon. It falls under the genres of Alternative Dance and Funk Rock. The lyrics explore the conflict between individuality and conformity to societal norms through clear instructions and contradictory commands. The song is described as the inner monologue of depression and anxiety.
“Big Time Nothing”は、2024年4月23日にリリースされたSt. Vincentの曲で、プロデューサーはSt. VincentとCate Le Bonです。ジャンルはオルタナティブダンスとファンクロックです。歌詞は個性と社会規範への適合という対立を明確な指示と矛盾した命令を通じて探求しています。この曲は、うつ病と不安の内的モノローグとして描かれています。
The Marias – Run Your Mouth
“Run Your Mouth” is a song by The Marias, released on March 7, 2024. The song was produced by Josh Conway. It falls under the genres of Dance-Pop, Synthpop, and Nu-Disco. The lyrics explore themes of conflict avoidance and the desire to be left alone. The song depicts a strained dynamic where one person feels criticized by their partner.
“Run Your Mouth”は、2024年3月7日にリリースされたThe Mariasの曲で、プロデューサーはJosh Conwayです。ジャンルはダンスポップ、シンセポップ、ヌーディスコです。歌詞は、対立回避と一人になりたいという願望のテーマを探求しています。この曲は、パートナーからの批判を感じる一方が描かれています
YG – KNOCKA
“KNOCKA” is a song by YG, released on April 26, 2024. The song was produced by Larry Jayy, DJ Vision, and Kay Kay. It falls under the genre of West Coast Rap. The lyrics explore themes of power, wealth, influence, and envious adversaries. The song is described as a testament to YG’s tough grind, a critique of the dangers tied to his lifestyle, and a bold assertion of his place in the game.
“KNOCKA”は、2024年4月26日にリリースされたYGの曲で、プロデューサーはLarry Jayy、DJ Vision、Kay Kayです。ジャンルはウェストコーストラップです。歌詞はパワー、富、影響力、そして羨望する敵対者というテーマを探求しています。この曲は、YGの厳しい努力への証言、彼のライフスタイルに結びついた危険への批判、そして彼のゲームでの地位への大胆な主張として描かれています。
ZICO feat. JENNIE – SPOT!
“SPOT!” is a song by ZICO featuring JENNIE, released on April 26, 2024. The song was produced by ZICO. It falls under the genre of Hip-Hop. The lyrics explore themes of spontaneous partying and letting loose. The song describes an exhilarating party where they’re not going home tonight. The chorus repeats the phrase “hit the spot,” emphasizing the electrifying atmosphere.
“SPOT!”は、2024年4月26日にリリースされたZICOとJENNIEの曲で、プロデューサーはZICOです。ジャンルはヒップホップです²。歌詞は、自発的なパーティーと自由を探求しています。この曲は、彼らが今夜家に帰らないという刺激的なパーティーを描いています。コーラスでは”hit the spot”というフレーズを繰り返し、電気的な雰囲気を強調しています。
米津玄師 – さよーならまたいつか!
“さよーならまたいつか!” is a song by 米津玄師, released on April 8, 2024. The song was produced by 米津玄師 and Tomi Yo. It falls under the genre of J-POP. The lyrics explore themes of the fleeting nature of time and the longing for a loved one. The song depicts a narrative of cherishing every moment, as time is a currency that can never be regained.
“さよーならまたいつか!”は、2024年4月8日にリリースされた米津玄師の曲で、プロデューサーは米津玄師とTomi Yoです。ジャンルはJ-POPです。歌詞は時間の移ろいと愛する人への願いのテーマを探求しています。この曲は、時間という二度と取り戻せない通貨を大切にする物語を描いています。