New Songs This Week on 04/14/2024

Been Stellar – Passing Judgment

“Passing Judgment” is a track from Been Stellar’s 2024 album “Scream from New York, NY”. Produced by Dan Carey, the song is an emotionally charged indie rock fever dream. The sound is described as white-hot and ferocious, filled with tension, urgency, and angst. Lyrically, the song explores the theme of judgment, particularly how it is often rooted in self-doubt. The recording process, which took place during their first UK tour, lends a live, chaotic feeling to the drums and bass.

「パッシング・ジャッジメント」は、ビーン・ステラーの2024年のアルバム「スクリーム・フロム・ニューヨーク、NY」からのトラックです。ダン・ケアリーによってプロデュースされ、この曲は感情的に充電されたインディーロックの熱い夢です。サウンドは、緊張、緊急性、そして不安を満たした白熱したものとして描写されています。歌詞は、特にそれが自己疑念にしばしば根ざしているという判断のテーマを探求しています。初のUKツアー中に行われたレコーディングプロセスは、ドラムとベースに生々しい、混沌とした感じを与えています。

FRANK LEONE & hrlum – QUE PENA

“QUE PENA” is a track from FRANK LEONE & hrlum’s 2024 album. Produced by FRANK LEONE & hrlum, the song is a bossa nova piece, complete with acoustic guitar and string arrangements. The lyrics explore themes of unrequited love and longing. The song’s moderate tempo and melancholic tone make it a notable addition to their discography.

「QUE PENA」は、FRANK LEONEとhrlumの2024年のアルバムからのトラックです。この曲は、FRANK LEONEとhrlumによってプロデュースされ、アコースティックギターとストリングアレンジメントで完成した本格的なボサノバの曲です。歌詞は、片思いと憧れのテーマを探求しています。この曲の適度なテンポとメランコリックな調子は、彼らのディスコグラフィーに注目すべき追加となっています。

Future & Metro Boomin – Type Shit

“Type Shit” is a track from Future & Metro Boomin’s 2024 album “We Don’t Trust You”. Produced by Metro Boomin, D. Rich & Future, the song is a modern rap anthem. The sound is described as “Medieval church bells drenched with thundering 808s”, showcasing themes of excess, power, and bravado. The lyrics delve into the extravagant and hedonistic lifestyle of the rap industry.

「タイプ・シット」は、フューチャーとメトロ・ブーミンの2024年のアルバム「ウィ・ドント・トラスト・ユー」からのトラックです。この曲は、メトロ・ブーミン、D. リッチ、フューチャーによってプロデュースされ、モダンなラップのアンセムとなっています。サウンドは、「中世の教会の鐘が雷鳴のような808に浸された」と表現されています。歌詞は、ラップ業界の豪華で快楽主義的なライフスタイルを掘り下げており、過剰、パワー、そして自慢のテーマを展開しています。

Hot Mulligan – Stickers of Brian

“Stickers of Brian” is a track from Hot Mulligan’s 2024 album. Produced by Brett Romnes¹, the song is a charged-up, passionate emo anthem. The lyrics delve into the struggles and disillusionment of a person caught in a cycle of mundane and unfulfilling work, grappling with their sense of self-worth and societal pressures to conform to a certain lifestyle for survival.

「スティッカーズ・オブ・ブライアン」は、ホット・マリガンの2024年のアルバムからのトラックです。この曲は、ブレット・ロムネスによってプロデュースされ¹、充電された、情熱的なエモの賛美歌となっています。歌詞は、日常的で満足のいかない仕事のサイクルに捉われた人の苦闘と幻滅を掘り下げ、自己価値感と生存のための特定のライフスタイルに従う社会的圧力に取り組んでいます。

KNEECAP – SICK IN THE HEAD

“SICK IN THE HEAD” is a track from KNEECAP’s 2024 album. Produced by The Tenth Man, the song is a hip-hop/rap anthem. The sound is described as “swirling strings and an underwater drum groove that explodes into a live sound during the first verse”. The lyrics delve into the struggles of mental health, self-doubt, and societal pressures.

「SICK IN THE HEAD」は、KNEECAPの2024年のアルバムからのトラックです。この曲は、The Tenth Manによってプロデュースされ、ヒップホップ/ラップのアンセムとなっています。サウンドは、「渦巻く弦と水中のドラムグルーヴが第一ヴァースでライブサウンドに爆発する」と表現されています。歌詞は、メンタルヘルス、自己疑念、社会的圧力の苦闘を掘り下げています。

Matt Champion – Dogfish

“Dogfish” is a track from Matt Champion’s 2024 album “Mika’s Laundry”. Produced by Henry Kwapis & Matt Champion, the song is an indie piece³ with a unique sound described as a smile like a dogfish. The lyrics explore themes of self-doubt and fear, with references to running in circles trying to figure things out. The song’s unique sound and deep lyrics make it a notable addition to their discography.

「ドッグフィッシュ」は、マット・チャンピオンの2024年のアルバム「ミカのランドリー」からのトラックです。この曲は、ヘンリー・クワピスとマット・チャンピオンによってプロデュースされ、独特のサウンドを持つインディーピースです。歌詞は、自己疑念と恐怖のテーマを探求し、すべてを理解しようとして循環することへの言及が含まれています。この曲のユニークなサウンドと深い歌詞は、彼らのディスコグラフィーに注目すべき追加となっています。

Olivia Rodrigo – Obsessed

“Obsessed” is a track from Olivia Rodrigo’s 2024 album “Guts (Spilled)”. Produced by Dan Nigro & Olivia Rodrigo, the song is a pop rock anthem. The lyrics delve into the theme of intense obsession with her partner’s ex-girlfriend. The song highlights the destructive power of jealousy and how it can erode one’s self-esteem and confidence in a relationship.

「オブセスト」は、オリヴィア・ロドリゴの2024年のアルバム「ガッツ(スピルド)」からのトラックです。この曲は、ダン・ニグロとオリヴィア・ロドリゴによってプロデュースされ、ポップロックのアンセムとなっています。歌詞は、彼女のパートナーの元ガールフレンドに対する強烈な執着のテーマを探求しています。この曲は、嫉妬の破壊的な力と、それが関係の中で自己尊重と自信を侵食する方法を強調しています。

Saya Gray – AA BOUQUET FOR YOUR 180 FACE

“AA BOUQUET FOR YOUR 180 FACE” is a track from Saya Gray’s 2024 album “QWERTYII”. Produced by Saya Gray, the song is a unique composition with a fast tempo and a sound described as scattering percussion and tightly clipped bass guitar. The lyrics delve into the theme of counting days on a calendar, symbolizing a sense of longing and waiting.

「AA BOUQUET FOR YOUR 180 FACE」は、サヤ・グレーの2024年のアルバム「QWERTYII」からのトラックです。この曲は、サヤ・グレーによってプロデュースされ、速いテンポと、散在するパーカッションとタイトに切り取られたベース・ギターという独特のサウンドを持っています⁵⁷。歌詞は、カレンダーの日数を延々と数え続けるというテーマを探求し、待ち望みと待機の感覚を象徴しています。

Sega Bodega – Elk Skin

“Elk Skin” is a track from Sega Bodega’s 2024 album “Dennis”. Produced by Sega Bodega, the song is an electronic club piece⁷ with a unique sound described as bass-heavy and leftfield. The lyrics delve into the theme of longing and desire for a unique connection that only one person can fulfill. The song’s unique sound and deep lyrics make it a notable addition to their discography.

「エルク・スキン」は、セガ・ボデガの2024年のアルバム「デニス」からのトラックです。この曲は、セガ・ボデガによってプロデュースされ、独特のサウンドを持つエレクトロニック・クラブのピースです⁷。歌詞は、一人だけが満たすことができる独特のつながりに対する憧れと欲望のテーマを探求しています。この曲のユニークなサウンドと深い歌詞は、彼らのディスコグラフィーに注目すべき追加となっています。

Shabaka – I’ll Do Whatever You Want

“I’ll Do Whatever You Want” is a track from Shabaka’s 2024 album “Perceive its Beauty, Acknowledge its Grace”. Produced by Shabaka, the song is a New Age, Progressive Electronic piece. The sound is described as a bedroom-pop dream of a synth line. The lyrics delve into the theme of surrender and the intimate space we go to within the grasp of possession.

「I’ll Do Whatever You Want」は、シャバカの2024年のアルバム「Perceive its Beauty, Acknowledge its Grace」からのトラックです。この曲は、シャバカによってプロデュースされ、ニューエイジ、プログレッシブエレクトロニックの曲です³。サウンドは、シンセラインのベッドルームポップの夢として描写されています。歌詞は、降伏と所有の掌握の中で私たちが行く親密な空間のテーマを探求しています。

Shakira & Cardi B – Punteria

“Punteria” is a track from Shakira & Cardi B’s 2024 album “Las Mujeres Ya No Lloran”. Produced by David Stewart & Shakira, the song is an electropop anthem. The lyrics delve into the theme of irresistible attraction and desire, depicting a passionate and intense relationship. The song’s unique sound and deep lyrics make it a notable addition to their discography.

「プンテリア」は、シャキーラとカーディBの2024年のアルバム「Las Mujeres Ya No Lloran」からのトラックです。この曲は、デビッド・スチュワートとシャキーラによってプロデュースされ、エレクトロポップのアンセムとなっています。歌詞は、抑えきれない魅力と欲望のテーマを探求し、情熱的で強烈な関係を描いています。この曲のユニークなサウンドと深い歌詞は、彼らのディスコグラフィーに注目すべき追加となっています。

Teezo Touchdown, Juicy J, Cochise, Denzel Curry & Lil B – First Night

“First Night” is a track from Teezo Touchdown, Juicy J, Cochise, Denzel Curry & Lil B’s 2024 album. Produced by Crazy Mike, Carlton McDowell, Cole Bennett, Daniyel, Jacob Wice, Juicy J, Kosher World & ​marvy ayy, the song is a trap anthem¹. The lyrics delve into the dynamics of relationships, giving their opinions about one-night stands. The song’s unique sound and deep lyrics make it a notable addition to their discography.

「ファースト・ナイト」は、ティーゾ・タッチダウン、ジューシー・J、コチーズ、デンゼル・カリー、リル・Bの2024年のアルバムからのトラックです。この曲は、クレイジー・マイク、カールトン・マクドウェル、コール・ベネット、ダニエル、ジェイコブ・ワイス、ジューシー・J、コーシャー・ワールド、マーヴィ・エイによってプロデュースされ、トラップのアンセムとなっています。歌詞は、関係のダイナミクスを探求し、ワンナイトスタンドについての彼らの意見を述べています。この曲のユニークなサウンドと深い歌詞は、彼らのディスコグラフィーに注目すべき追加となっています。

Tyla – ART

“ART” is a track from Tyla’s 2024 album “TYLA”¹. Produced by Sammy Soso, Ari PenSmith, Mocha, and Believve, the song is a unique composition with a sound described as a bedroom-pop dream of a synth line. The lyrics delve into the theme of being treasured, expressing the desire to be treated like art and to be someone’s peace.

「ART」は、Tylaの2024年のアルバム「TYLA」からのトラックです。この曲は、Sammy Soso、Ari PenSmith、Mocha、Believveによってプロデュースされ、シンセラインのベッドルームポップの夢という独特のサウンドを持っています。歌詞は、宝物として扱われること、アートのように扱われること、そして誰かの平和になることを望むテーマを探求しています。

Xavi – Corazón de Piedra

“Corazón de Piedra” is a track from Xavi’s 2024 album. Produced by Ernesto Fernández, the song is a sierreño kiss-off anthem. The sound is described as a driving beat and frenetic riffs on the requinto, a small guitar. The lyrics delve into the complex emotions of heartbreak, resilience, and self-empowerment. The song’s unique sound and deep lyrics make it a notable addition to their discography.

「コラソン・デ・ピエドラ」は、Xaviの2024年のアルバムからのトラックです。この曲は、エルネスト・フェルナンデスによってプロデュースされ、シエレーニョ・キッソフのアンセムとなっています。サウンドは、ドライビングビートとレキント(小型ギター)の狂気的なリフとして描写されています。歌詞は、心の破壊、回復力、自己強化の複雑な感情を探求しています。この曲のユニークなサウンドと深い歌詞は、彼らのディスコグラフィーに注目すべき追加となっています。

Yeat – Breathe

“Breathe” is a track from Yeat’s 2024 album “2093”. Produced by Bart How and Star Boy, the song is described as having “more in common with EDM than rap”, with a “deafening house bassline” and “breathy” ad-libs. The lyrics reflect Yeat’s assertive and confident attitude, boasting about his success, wealth, and individuality. The song confronts themes of competition, envy, and the corrosive effects of materialism.

「ブリーズ」は、Yeatの2024年のアルバム「2093」からのトラックです。この曲は、Bart HowとStar Boyによってプロデュースされ、「EDMに比べてラップとの共通点が多い」と評されています。「耳をつんざくようなハウスベースライン」と「息を吹きかけるような」アドリブが特徴です。歌詞は、Yeatの自己主張的で自信に満ちた態度を反映し、彼の成功、富、個性を誇示しています。この曲は、競争、羨望、物質主義の腐食効果というテーマに立ち向かっています。

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