Bad Bunny – PIToRRO DE COCO
“PIToRRO DE COCO” by Bad Bunny, released on December 26, 2024, is a heartfelt track from his album “Debí Tirar Más Fotos.” Produced by MAG, Tainy, and La Paciencia, the song blends traditional Puerto Rican jíbaro music with modern electronic sounds. The lyrics reflect on the melancholy of the holiday season, longing for an ex-lover, and the bittersweet memories associated with Christmas. The track’s evocative melodies and cultural references make it a poignant and nostalgic piece.
Bad Bunnyの「PIToRRO DE COCO」は、2024年12月26日にリリースされたアルバム「Debí Tirar Más Fotos」に収録された心のこもったトラックです。MAG、Tainy、そしてLa Pacienciaがプロデュースしたこの曲は、伝統的なプエルトリコのヒバロ音楽と現代の電子音楽を融合させています。歌詞はホリデーシーズンの物悲しさ、元恋人への憧れ、そしてクリスマスに関連するほろ苦い思い出を反映しています。このトラックの感情を呼び起こすメロディと文化的なリファレンスが、感動的でノスタルジックな作品にしています。
Cordae – 06 dreamin
“06 dreamin” by Cordae, released on November 15, 2024, is a reflective hip-hop track from his album “The Crossroads.” Produced by FNZ, Smoko Ono, and others, the song features introspective lyrics that explore Cordae’s mother’s struggles to break into the music industry and his own journey to fulfill her unmet dreams. The track blends personal storytelling with smooth beats, creating a poignant and heartfelt listening experience.
Cordaeの「06 dreamin」は、2024年11月15日にリリースされたアルバム「The Crossroads」に収録された内省的なヒップホップトラックです。FNZ、Smoko Ono、他のプロデューサーが手がけたこの曲は、Cordaeの母親が音楽業界に進出しようとした苦労と、彼自身がその未完の夢を実現しようとする旅路を描く内省的な歌詞を特徴としています。このトラックは、個人的なストーリーテリングと滑らかなビートを融合させ、感動的で心に響くリスニング体験を提供しています。
Doechii – DENIAL IS A RIVER
“DENIAL IS A RIVER” by Doechii, released on her album “Alligator Bites Never Heal,” is a raw and introspective hip-hop track produced by Ian James Beats. The song delves into themes of betrayal, emotional turmoil, and personal growth, with Doechii recounting experiences of infidelity and the challenges of fame. Her sharp lyricism and witty delivery create a compelling narrative, while the production complements her storytelling. The track stands out for its emotional depth and Doechii’s ability to blend humor with vulnerability.
Doechiiの「DENIAL IS A RIVER」は、彼女のアルバム「Alligator Bites Never Heal」に収録された、Ian James Beatsがプロデュースした生々しく内省的なヒップホップトラックです。この曲は、裏切り、感情的な動揺、そして個人的な成長というテーマを深く掘り下げており、Doechiiが不倫や名声の苦悩を語っています。彼女の鋭いリリシズムと機知に富んだ表現が魅力的な物語を紡ぎ出し、プロダクションが彼女のストーリーテリングを引き立てています。このトラックは、その感情の深さとDoechiiがユーモアと脆弱性を融合させる能力で際立っています。
Jane Remover – JRJRJR
“JRJRJR” by Jane Remover, released on January 1, 2025, is an eclectic track from her album “Revengeseekerz.” Produced by Jane Remover herself, the song blends elements of digital hardcore, EDM, shoegaze, bedroom pop, and emo, creating a unique and intense sound. The lyrics delve into themes of emotional complexity, identity, and self-acceptance, with Jane Remover’s raw and emotive vocals driving the narrative. The track stands out for its relentless beat and emotional depth, showcasing Jane Remover’s distinctive style.
Jane Removerの「JRJRJR」は、2025年1月1日にリリースされたアルバム「Revengeseekerz」に収録されたエレクトリックなトラックです。Jane Remover自身がプロデュースしたこの曲は、デジタルハードコア、EDM、シューゲイズ、ベッドルームポップ、エモの要素を融合させた、ユニークで激しいサウンドを作り出しています。歌詞では、感情の複雑さ、アイデンティティ、自己受容のテーマが掘り下げられており、Jane Removerの生々しく感情的なボーカルが物語を牽引しています。このトラックは、その執拗なビートと感情の深さで際立っており、Jane Removerの独特のスタイルを示しています。
NAO – All of Me
“All of Me” by NAO, released on December 20, 2024, is a sensual R&B track from her album “Jupiter.” Produced by PRGRSHN, the song features smooth, programmed drums and synths, creating a sultry and intimate atmosphere. The lyrics explore themes of love, intimacy, and self-confidence, with NAO expressing her deep affection and desire for her partner. Her confident and seductive delivery, combined with the track’s evocative production, make it a standout piece on the album.
NAOの「All of Me」は、2024年12月20日にリリースされたアルバム「Jupiter」に収録された官能的なR&Bトラックです。PRGRSHNがプロデュースしたこの曲は、滑らかなプログラムドラムとシンセサイザーを特徴としており、官能的で親密な雰囲気を作り出しています。歌詞は愛、親密さ、自信のテーマを探求しており、NAOはパートナーへの深い愛情と欲望を表現しています。彼女の自信に満ちた誘惑的な歌唱と、感情を呼び起こすプロダクションが組み合わさり、アルバムの中でも際立った作品となっています。
Official髭男dism – 50%
“50%” by Official髭男dism, released on December 13, 2024, is a J-POP song from their album “Same Blue.” Produced by the band’s vocalist, 藤原聡, the song was written as the theme for the movie “はたらく細胞” (Cells at Work!). The track blends a mix of pop and rock elements, featuring a catchy melody and powerful vocals. The lyrics convey a message about living life at 50% effort, emphasizing the importance of not overexerting oneself and finding balance. The song encourages listeners to take breaks and save their energy for important moments, promoting a healthier and more sustainable approach to life.
Official髭男dismの「50%」は、2024年12月13日にリリースされたアルバム「Same Blue」に収録されたJ-POP曲です。バンドのボーカリスト藤原聡がプロデュースしたこの曲は、映画「はたらく細胞」のテーマとして書かれました。このトラックは、ポップとロックの要素をミックスし、キャッチーなメロディと力強いボーカルを特徴としています。歌詞は、50%の努力で生きることについてのメッセージを伝え、過度に自分を追い込まず、バランスを見つけることの重要性を強調しています。この曲は、リスナーに休憩を取り、大切な瞬間のためにエネルギーを節約することを奨励し、より健康的で持続可能なアプローチを促進しています。
Panchiko – Shandy in the Graveyard
“Shandy in the Graveyard” by Panchiko, released on January 3, 2025, is a haunting and introspective track from their album “Ginkgo.” Produced by Panchiko and featuring billy woods, the song blends experimental rock and hip-hop elements, creating a dark and atmospheric sound. The lyrics delve into themes of loss, nostalgia, and unresolved emotions, with poignant imagery and reflective verses. The collaboration with billy woods adds depth to the track, making it a standout piece in Panchiko’s discography.
Panchikoの「Shandy in the Graveyard」は、2025年1月3日にリリースされたアルバム「Ginkgo」に収録された、幽霊のようで内省的なトラックです。Panchikoがプロデュースし、billy woodsをフィーチャーしたこの曲は、エクスペリメンタルロックとヒップホップの要素を融合させ、暗くて雰囲気のあるサウンドを作り出しています。歌詞は、喪失、ノスタルジア、解決されない感情のテーマを掘り下げており、感動的なイメージと反省的なヴァースを特徴としています。billy woodsとのコラボレーションがトラックに深みを与え、Panchikoのディスコグラフィーの中でも際立った作品となっています。
redveil – what3ver
“what3ver” by redveil, released on December 31, 2024, is an introspective hip-hop track from his album “learn 2 swim.” Produced by redveil himself, the song features ethereal production with soft melodies and layered beats. The lyrics explore themes of mortality, love, and self-expression, with redveil balancing vulnerability with poetic imagery. Lines like “I just put my casket outfit together” capture his ability to reflect on personal experiences while inviting listeners to do the same. The track showcases redveil’s growth as both a lyricist and producer, making it a standout piece in his discography.
redveilの「what3ver」は、2024年12月31日にリリースされたアルバム「learn 2 swim」に収録された内省的なヒップホップトラックです。redveil自身がプロデュースしたこの曲は、柔らかなメロディと層状のビートを特徴としたエーテルのようなプロダクションが施されています。歌詞は、死、生愛、自己表現のテーマを探求しており、redveilが脆さと詩的なイメージを巧みにバランスさせています。「I just put my casket outfit together」(私はちょうど私の棺の服をまとめた)などのラインは、彼の個人的な経験を反映させる能力を示しており、リスナーも同じように考えるように誘います。このトラックは、リリシストおよびプロデューサーとしてのredveilの成長を示しており、彼のディスコグラフィーの中でも際立った作品となっています。
Rema – OZEBA
“OZEBA” by Rema, released on July 10, 2024, is an energetic Afrobeats track from his album “Heis.” Produced by Rema and London, the song features bold rhythms and assertive lyrics. The term “Ozeba” means “trouble” in the Edo language, reflecting the song’s intense and rebellious themes. Rema’s confident delivery and the track’s infectious beat celebrate his party lifestyle, romantic conquests, and unapologetic bad boy image. The song showcases Rema’s ability to blend traditional African sounds with modern beats, making it a standout piece on the album.
Remaの「OZEBA」は、2024年7月10日にリリースされたアルバム「Heis」に収録されたエネルギッシュなAfrobeatsトラックです。RemaとLondonがプロデュースしたこの曲は、大胆なリズムと力強い歌詞を特徴としています。「Ozeba」という用語はエド語で「トラブル」を意味し、この曲の強烈で反抗的なテーマを反映しています。Remaの自信に満ちた歌唱とこのトラックの感染力のあるビートは、彼のパーティーライフスタイル、ロマンティックな征服、そして謝罪しない悪い男のイメージを祝っています。この曲は、伝統的なアフリカのサウンドと現代のビートを融合させるRemaの能力を示しており、アルバムの中でも際立った作品となっています。
ROSÉ – Toxic Till The End
“Toxic Till The End” by ROSÉ, released on December 6, 2024, is a pop ballad from her debut album “rosie.” Produced by ROSÉ herself, the song features a blend of 90s R&B and synth-pop elements, creating a nostalgic and emotional atmosphere. The lyrics reflect on a toxic relationship, highlighting themes of jealousy, possessiveness, and emotional manipulation. ROSÉ candidly expresses her pain and frustration, capturing the complexity of her feelings towards her ex-partner. The song’s introspective lyrics and heartfelt delivery make it a standout track on the album.
ROSÉの「Toxic Till The End」は、2024年12月6日にリリースされたデビューアルバム「rosie」に収録されたポップバラードです。ROSÉ自身がプロデュースしたこの曲は、90年代のR&Bとシンセポップの要素を融合させ、ノスタルジックで感情的な雰囲気を作り出しています。歌詞は、嫉妬、所有欲、感情操作などのテーマを強調し、毒性のある関係を反映しています。ROSÉは自身の痛みやフラストレーションを率直に表現し、元パートナーへの複雑な感情を捉えています。この曲の内省的な歌詞と心からの歌唱がアルバムの中でも際立ったトラックとなっています。
Sam Fender – Me & The Dog
“Me & The Dog” by Sam Fender, released on November 15, 2024, is a reflective track from his album “People Watching.” Produced by Sam Fender, Joe Atkinson, Markus Dravs, and Dean Thompson, the song blends rock and pop elements, creating a nostalgic and emotional atmosphere. The lyrics explore themes of loneliness, resilience, and personal struggle, with Sam Fender drawing from his own experiences growing up in a small town. The track’s heartfelt delivery and evocative production make it a standout piece on the album.
Sam Fenderの「Me & The Dog」は、2024年11月15日にリリースされたアルバム「People Watching」に収録された内省的なトラックです。Sam Fender、Joe Atkinson、Markus Dravs、Dean Thompsonがプロデュースしたこの曲は、ロックとポップの要素を融合させ、ノスタルジックで感情的な雰囲気を作り出しています。歌詞は、孤独、回復力、個人的な苦闘というテーマを探求しており、Sam Fenderが小さな町で育った自身の経験を元に描かれています。このトラックの心のこもった歌唱と感動的なプロダクションが、アルバムの中でも際立った作品となっています。
Sky Ferreira – Leash
“Leash” by Sky Ferreira, released on December 5, 2024, is an electro-rock and synth-pop track from the soundtrack of the erotic thriller film “Babygirl.” Produced by Sky Ferreira, Jorge Elbrecht, and Evan Voytas, the song features dark, hazy synths and powerful vocals. The lyrics explore themes of sexual power, control, and toxic relationships, drawing from the film’s narrative and Sky Ferreira’s own struggles with her former label. The track marks her first release as an independent artist, showcasing her raw and unapologetic style.
Sky Ferreiraの「Leash」は、2024年12月5日にリリースされたエレクトロロックとシンセポップのトラックで、エロティックサスペンス映画「Babygirl」のサウンドトラックに収録されています。Sky Ferreira、Jorge Elbrecht、Evan Voytasがプロデュースしたこの曲は、暗くて霞んだシンセサイザーと力強いボーカルを特徴としています。歌詞は、性的な力、コントロール、そして毒性のある関係というテーマを探求しており、映画の物語とSky Ferreira自身の元レーベルとの闘いからインスピレーションを得ています。このトラックは、彼女が独立アーティストとして初めてリリースした作品であり、彼女の生々しく率直なスタイルを示しています。
Squid – Building 650
“Building 650” by Squid, released on February 7, 2025, is an experimental rock track from their album “Cowards.” Produced by the band, the song was inspired by their first trip to Japan for the Summer Sonic Festival in 2022. The lyrics reflect on the alienation and eerie quietness of Tokyo, contrasting its bustling appearance. The track combines post-rock elements with introspective lyrics, capturing the band’s unique sound and their experience as outsiders in a foreign city.
Squidの「Building 650」は、2025年2月7日にリリースされたアルバム「Cowards」に収録されたエクスペリメンタルロックトラックです。バンドがプロデュースしたこの曲は、2022年のSummer Sonic Festivalのために初めて日本を訪れた際にインスピレーションを受けました。歌詞は、東京の喧騒と対照的な疎外感と不気味な静けさを反映しています。このトラックは、ポストロックの要素と内省的な歌詞を組み合わせ、バンドのユニークなサウンドと外国の都市でのアウトサイダーとしての経験を捉えています。
SZA – Drive
“Drive” by SZA, released on December 20, 2024, as part of the deluxe edition of her album “SOS,” is a mesmerizing blend of vulnerability and confidence. Produced by SZA and Pharrell Williams, the song features a bluesy guitar riff and a melancholic tone. The lyrics explore themes of seeking clarity, self-assurance, and connection amidst internal and external chaos. SZA’s dynamic vocal performance transitions from introspective to assertive, reflecting her journey to find solace and purpose. The track stands out for its emotional depth and SZA’s signature versatility.
SZAの「Drive」は、2024年12月20日にリリースされたアルバム「SOS」のデラックスエディションに収録された、脆さと自信の絶妙なブレンドです。SZAとPharrell Williamsがプロデュースしたこの曲は、ブルース調のギターリフと哀愁を帯びたトーンを特徴としています。歌詞は、内外の混乱の中で明確さ、自信、そしてつながりを求めるテーマを探求しています。SZAのダイナミックなボーカルパフォーマンスは、内省的なトーンから断固としたトーンに移り変わり、彼女が安らぎと目的を見つけるための旅を反映しています。このトラックは、その感情の深さとSZAの特徴的な多才さで際立っています。
千葉雄喜 – 誰だ?
“誰だ?” by 千葉雄喜, released on November 11, 2024, is a rap song produced by Baceface, Frankie Waterz, 8oh8, and JayUncut. The track features a hard-hitting beat and introspective lyrics that delve into themes of identity, self-worth, and individuality. The lyrics encourage listeners to embrace their true selves and not be defined by others’ perceptions. The song’s powerful message resonates with fans, making it a standout track in 千葉雄喜’s discography.
千葉雄喜の「誰だ?」は、2024年11月11日にリリースされたラップ曲で、Baceface、Frankie Waterz、8oh8、JayUncutがプロデュースしました。このトラックは、ハードなビートと内省的な歌詞を特徴としており、アイデンティティ、自価値観、個性のテーマを掘り下げています。歌詞はリスナーに対し、自分らしさを受け入れ、他人の見解に縛られないことを奨励しています。この曲の力強いメッセージはファンの心に響き、千葉雄喜のディスコグラフィーの中でも際立った作品となっています。