Arooj Aftab – Whiskey
“Whiskey” is a soulful track by Arooj Aftab, featured on her fifth studio album “Night Reign,” released on May 7, 2024. Aftab herself produced the song, infusing it with a blend of jazz and minimalist music. The lyrics, also written by Aftab, tell a story of a night out that becomes a tender and intimate experience, despite the haze of too much whiskey. The song’s gentle melody is complemented by piano, electric guitar, and harp, creating a serene soundscape. The theme revolves around the complexities of love, intimacy, and the bittersweet moments of vulnerability.
「ウイスキー」は、アルジュ・アフタブによる魂のこもったトラックで、彼女の5枚目のスタジオ・アルバム「Night Reign」に収録されており、2024年5月7日にリリースされました。アフタブ自身がこの曲をプロデュースし、ジャズとミニマリスト音楽を融合させました。歌詞もアフタブによって書かれ、ウイスキーを飲み過ぎたせいでかすんだ記憶の中で繰り広げられる、優しく親密な体験の物語が描かれています。曲の穏やかなメロディは、ピアノ、エレクトリック・ギター、ハープによって補完され、静かな音景が生み出されています。テーマは愛、親密さ、傷つきやすい瞬間の複雑さを取り囲んでいます。
beabadoobee – Take A Bite
“Take A Bite” is a reflective and introspective single by beabadoobee from her third studio album “This Is How Tomorrow Moves,” released in 2024. The song was produced by the legendary Rick Rubin and Jacob Bugden, recorded at Rubin’s Shangri-La Studios in Malibu. It features a mix of indie rock and dream pop elements, with a focus on personal growth and self-awareness. The lyrics delve into themes of romantic idealism, the allure of fantasy, and the frustration of grappling with reality, expressing a desire to see the world anew and embrace the possibility of reinvention.
「Take A Bite」は、beabadoobeeによる心に残る内省的なシングルで、彼女の3枚目のスタジオ・アルバム「This Is How Tomorrow Moves」に収録されており、2024年にリリースされました。この曲は伝説的なリック・ルービンとジェイコブ・バグデンによってプロデュースされ、マリブのルービンのシャングリ・ラ・スタジオでレコーディングされました。インディー・ロックとドリーム・ポップの要素がミックスされており、個人の成長と自己認識に焦点を当てています。歌詞はロマンチックな理想主義、ファンタジーの魅力、現実との葛藤からくる挫折などのテーマに深く踏み込み、世界を新たな視点で見たいという欲求や再発明の可能性を受け入れたいという気持ちを表現しています。
Cassandra Jenkins – Delphinium Blue
“Delphinium Blue” is a poignant single by Cassandra Jenkins from her album “My Light, My Destroyer,” released on July 12, 2024. The song was produced by Andrew Lappin, Isaac Eiger, and Jenkins herself, featuring a downtempo and art pop style. Lyrically, it delves into themes of duty, longing, and the passage of time, capturing the essence of being caught between daily responsibilities and the desire for deeper connection. The track stands out for its introspective lyrics and Jenkins’ evocative storytelling, set against a backdrop of lush instrumentation that includes fretless bass, bombastic percussion, and synths.
「Delphinium Blue」は、カサンドラ・ジェンキンスによる切ないシングルで、彼女のアルバム「My Light, My Destroyer」に収録されており、2024年7月12日にリリースされました。この曲はアンドリュー・ラッピン、アイザック・アイガー、そしてジェンキンス自身によってプロデュースされ、ダウンテンポとアート・ポップのスタイルが特徴です。歌詞的には、義務感、憧れ、時間の経過といったテーマを掘り下げており、日常の責任とより深い繋がりへの願望との間で揺れ動く姿を捉えています。このトラックは、内省的な歌詞とジェンキンスの感情を誘起する語り口、抜け目のない演奏(フレットレスベース、思い切ったパーカッション、シンセサイザーなど)が特徴となっています。
Charli XCX – 360
“360” by Charli XCX is a hyperpop track from her sixth studio album “Brat,” released on May 10, 2024. The song was produced by A. G. Cook and Cirkut, featuring a pop/electronic sound that’s both catchy and energetic. The lyrics, co-written by Charli XCX, A. G. Cook, and others, reflect themes of self-empowerment and the digital age’s influence on identity. It’s a celebration of internet culture and the personas we create online, with Charli XCX positioning herself as an icon within the hyperpop community.
Charli XCXの「Brat」からのハイパーポップトラック「360」は、2024年5月10日にリリースされました。この曲はA. G. CookとCirkutによってプロデュースされ、キャッチーでエネルギッシュなポップ/エレクトロニックサウンドが特徴です。Charli XCX、A. G. Cook、その他のアーティストが共同で書いた歌詞は、自己啓発とデジタル時代がアイデンティティに与える影響などのテーマを反映しています。この曲はインターネット文化を祝福し、オンラインで作り上げる個々の人物像を称えており、Charli XCX自身をハイパーポップコミュニティのアイコンと位置づけています。
House of Protection – It’s Supposed to Hurt
“It’s Supposed to Hurt” by House of Protection is a powerful track blending punk, electronic music, and hardcore. Released on April 30, 2024, it was produced by Jordan Fish, known for his work with Bring Me The Horizon. The song features the collaborative efforts of former Fever 333 members Aric Improta and Stephen Harrison, and Nick DePirro of Night Verses. Lyrically, it addresses the discomfort and pain inherent in starting new ventures, reflecting on the band’s own formation and the challenges they faced. The genre is classified as Metal Hard Rock, and the song stands as a testament to perseverance and the raw emotion of embracing change.
“House of Protection”の「It’s Supposed to Hurt」は、パンク、エレクトロニックミュージック、ハードコアを融合させた力強いトラックです。2024年4月30日にリリースされ、Bring Me The Horizonとの作品で知られるジョーダン・フィッシュによってプロデュースされました。この曲には、元Fever 333のメンバーであるアリック・イムプロタとスティーブン・ハリソン、Night Versesのニック・デピロが協力しています。歌詞では、新たな冒険を始める際に伴う不快さと痛みに取り組み、バンドの結成と直面した困難について反映しています。このジャンルはメタル・ハードロックに分類され、この曲は粘り強さと変化を受け入れる際の生の感情の証として立ち上がっています。
Ian – Figure It Out
“Figure It Out” by Ian is a track that showcases his rap prowess, featured on his mixtape “Valedictorian,” released on February 14, 2024. The song, produced by sxprano, is a bold statement of Ian’s lifestyle, with lyrics that boast about fast cars, expensive jewelry, and a carefree attitude towards life’s luxuries. The sound is a blend of trap and hip-hop, with a beat that underscores Ian’s confident delivery. The theme of the song revolves around the extravagance and the highs of a rapper’s life, reflecting a world of opulence and the thrill of success.
“Figure It Out” by Ianは、イアンのラップの巧みさを披露したトラックで、彼のミックステープ「Valedictorian」に収録されています。この曲は2024年2月14日にリリースされました。プロデュースはsxpranoが手がけており、イアンのライフスタイルを大胆に表現した歌詞が特徴です。歌詞には高速車、高価な宝石、そして人生の贅沢に対する無頓着な態度が誇示されています。サウンドはトラップとヒップホップの要素が融合されており、ビートがイアンの自信に満ちた表現を補完しています。この曲のテーマは、ラッパーの華やかさと成功の醍醐味を取り巻き、富と成功の興奮に満ちた世界を反映しています。
Kendrick Lamar – Meet the Grahams
“Meet the Grahams” by Kendrick Lamar is a hard-hitting horrorcore track released on May 3, 2024. Produced by The Alchemist, it features an eerie piano-driven beat. The song is a diss track aimed at Canadian rapper Drake, with each verse serving as an open letter to members of Drake’s family, including his son Adonis and parents. Lamar’s lyrics accuse Drake of various wrongdoings, including parental negligence and sexual exploitation. The track is part of an ongoing feud between the two artists, with “Meet the Grahams” responding to Drake’s “Family Matters” diss track.
「Meet the Grahams」は、ケンドリック・ラマーによるハードなホラーコアトラックで、2024年5月3日にリリースされました。アルケミストによってプロデュースされ、不気味なピアノのビートが特徴です。この曲はカナダのラッパー、ドレイクを狙ったディス・トラックであり、各ヴァースがドレイクの家族のメンバー、息子のアドニスや両親に宛てた公開手紙として機能しています。ラマーの歌詞は、ドレイクを親権の怠慢や性的搾取などさまざまな悪事で非難しています。このトラックは、両アーティストの間で続く確執の一部であり、「Meet the Grahams」はドレイクの「Family Matters」というディス・トラックへの返答となっています。
KERENMI feat. Moto from Chilli Beans. & Who-ya Extended – 世界
“世界” (World) by KERENMI, featuring Moto from Chilli Beans. & Who-ya Extended, is a song that captures the essence of fleeting moments and the pursuit of meaning in life. Released on May 6, 2024, for Honda’s “VEZEL” campaign, it was written and composed by KERENMI and Takano Shinya, with arrangements by KERENMI and KOHD. The genre blends pop with electronic influences, creating an expansive soundscape. The lyrics, rich with imagery, speak of chasing the ever-changing scenery of life, embracing every experience, and the desire to imprint one’s feelings onto the world. The song’s theme is a testament to the beauty of life’s impermanence and the continuous journey of self-discovery.
「世界」(World)は、KERENMIとChilli Beans. & Who-ya Extendedによる、生命の意味を追求する儚い瞬間の本質を捉えた曲です。2024年5月6日にHondaの”VEZEL”キャンペーンのためにリリースされ、KERENMIと高野新也によって作詞・作曲され、KERENMIとKOHDによってアレンジされました。このジャンルはポップと電子音楽の影響を組み合わせており、広大な音景を作り出しています。歌詞はイメージ満載で、生命の絶え間なく変わる風景を追いかけること、あらゆる経験を受け入れること、そして自分の感情を世界に刻みつけたいという願望を歌っています。この曲のテーマは、人生の無常の美しさと自己発見の絶え間ない旅への証であります。
Mabel & Shygirl – Look at My Body (Pt. II)
“Look at My Body (Pt. II)” is a bold single by Mabel & Shygirl, produced by Savan Kotecha, Carl Falk, MXM, and Wolf Cousins. Released on May 10, 2024, the song is a mix of R&B/Soul with a strong pop influence, delivering a sultry vibe. The lyrics challenge the male gaze and celebrate the power of the divine feminine, addressing themes of self-ownership, sexuality, and womanhood. The track’s empowering message is paired with a dynamic video directed by David Wilson, which flips well-known cultural moments to critique societal expectations.
「Look at My Body (Pt. II)」は、Mabel & Shygirlによる大胆なシングルで、Savan Kotecha、Carl Falk、MXM、Wolf Cousinsによってプロデュースされました。2024年5月10日にリリースされたこの曲は、R&B/ソウルと強力なポップの影響をミックスし、官能的な雰囲気を醸し出しています。歌詞は男性の視線に挑戦し、女性の神聖な力を称賛し、自己所有権、性、女性性などのテーマに取り組んでいます。このトラックの力強いメッセージは、David Wilsonが監督したダイナミックなビデオと組み合わされており、よく知られた文化的瞬間をひっくり返して社会の期待に対する批判を行っています。
Maruja – The Invisible Man
“The Invisible Man” by Maruja is a compelling track from their album “Connla’s Well,” released on April 26, 2024. The song is a narrative about mental health, drawing from personal experiences with loved ones facing mental health challenges. It features a blend of rock, art rock, and post-hardcore genres, with a sound that is both raw and melodic, creating a mystical atmosphere. The lyrics, written by Harry Wilkinson, Jacob Hayes, Joseph Carroll, and Matthew Buonaccorsi, convey a story of isolation and the struggle to maintain reality amidst mental savagery. The track is a poignant exploration of the mental health epidemic and its personal impacts.
Marujaのアルバム「Connla’s Well」からの魅力的なトラック「The Invisible Man」は、2024年4月26日にリリースされました。この曲は、精神的健康についての物語であり、精神的健康の課題に直面している愛する人々との個人的な経験からインスピレーションを得ています。ロック、アートロック、ポストハードコアのジャンルが融合されており、生々しさとメロディが共存したサウンドで神秘的な雰囲気を演出しています。ハリー・ウィルキンソン、ジェイコブ・ヘイズ、ジョセフ・キャロル、マシュー・ブオナッコルシによって書かれた歌詞は、孤独と精神的苛烈の中で現実を維持しようとする苦闘を伝えています。このトラックは、精神的健康の流行病とその個人的な影響を感じさせる感動的な探求の一部です。
Megan Thee Stallion – BOA
“BOA” is a fiery single by Megan Thee Stallion, released on May 10, 2024, as part of her third studio album. Produced by LilJuMadeDaBeat, the song is a blend of trap and hardcore hip-hop, with a tempo that’s fast and energetic. The lyrics, written by Megan Thee Stallion, Derrick Gray, Gwen Stefani, Julian Mason, and Linda Perry, radiate boldness and assertiveness. Megan raps about her dominance in the hip-hop scene, her financial savvy, and her unapologetic confidence. The track samples “What You Waiting For?” by Gwen Stefani, adding a layer of pop influence to its sound.
“BOA”は、Megan Thee Stallionによる炎のシングルで、彼女の3作目のスタジオ・アルバムの一部として2024年5月10日にリリースされました。この曲は、LilJuMadeDaBeatによってプロデュースされ、トラップとハードコアヒップホップを融合させたもので、速いエネルギッシュなテンポが特徴です。Megan Thee Stallion、Derrick Gray、Gwen Stefani、Julian Mason、Linda Perryによって書かれた歌詞は、大胆さと自己主張を放っています。Meganは、ヒップホップシーンでの自身の支配力、財務の知恵、そして謙虚さのない自信についてラップしています。このトラックは、Gwen Stefaniの”What You Waiting For?”をサンプリングし、そのサウンドにポップの影響を加えています。
Purple Disco Machine & Benjamin Ingrosso feat. Nile Rodgers & Shenseea – Super
“Honey Boy” is a dance track by Purple Disco Machine & Benjamin Ingrosso, featuring Nile Rodgers & Shenseea. Released on May 3, 2024, it’s produced by Purple Disco Machine and Hampus Lindvall. The song’s upbeat and catchy melody is infused with disco and funk, creating an infectious rhythm that’s perfect for the dance floor. Lyrically, it narrates a story of youthful desire and a memorable night, with a blend of longing and magic every time the protagonists dance. It’s a celebration of the excitement and connection found in music and movement.
“Honey Boy”は、Purple Disco Machine & Benjamin IngrossoがNile Rodgers & Shenseeaをフィーチャーしたダンストラックです。2024年5月3日にリリースされ、Purple Disco MachineとHampus Lindvallによってプロデュースされました。この曲は、ディスコとファンクが融合した、躍動感あふれるキャッチーなメロディで、ダンスフロアに最適な感染力のあるリズムを生み出しています。歌詞的には、若々しい欲望と忘れられない一夜の物語を語っており、主人公たちが踊るたびに感じる切望と魔法を含んでいます。音楽と動きに見出される興奮とつながりを祝福した楽曲と言えます。
Remi Wolf – Toro
“Toro” by Remi Wolf is a playful pop tune from her album “Big Ideas,” released on May 10, 2024. The song, produced by Solomonophonic, Remi Wolf, and Ethan Gruska, features a vibrant, layered sound with unexpected twists in melody and rhythm¹. Lyrically, it’s a candid exploration of lust and desire, with Wolf comparing a passionate encounter to a dance with a bull, invoking the Spanish word “toro.” The track stands out for its funky bass lines and Wolf’s raspy vocals, which demand the listener’s full attention, making it a standout addition to her discography.
“Toro”は、Remi Wolfによるアルバム「Big Ideas」からの陽気なポップチューンで、2024年5月10日にリリースされました。Solomonophonic、Remi Wolf、Ethan Gruskaによってプロデュースされたこの曲は、予想外のメロディとリズムの変化が特徴的な、活気に満ちた多層的なサウンドを展開しています。歌詞的には、Wolfが情熱的な出会いをスペイン語の「toro」に例え、情欲と欲望を率直に探求しています。このトラックは、ファンキーなベースラインとWolfのがなめらかなボーカルによって際立っており、リスナーの完全な注意を引きつけます。彼女のディスコグラフィにおける際立った楽曲の1つとなっています。
Shygirl feat. Danny L Harle – Encore
“Encore” is a dance-pop track by Shygirl featuring Danny L Harle, released on May 14, 2024. The song, produced by both artists, is a part of the remix album “Club Shy (RMX)”. It’s characterized by its electro-pop and UK pop influences, with a catchy rhythm that’s designed for the club scene. The lyrics are provocative and direct, focusing on the repetitive cycle of clubbing, desire, and the hedonistic pursuit of pleasure. The song’s theme is about indulging in the moment and the intensity of nightlife, with a call to keep the party going, again and again.
“Encore”は、ShygirlとDanny L Harleが共演したダンスポップトラックで、2024年5月14日にリリースされました。両アーティストによってプロデュースされたこの曲は、リミックスアルバム「Club Shy (RMX)」の一部です。エレクトロポップとUKポップの影響が感じられ、クラブシーン向けにデザインされたキャッチーなリズムが特徴です。歌詞は挑発的で率直であり、クラブ通い、欲望、そして快楽の追求という繰り返されるサイクルに焦点を当てています。この曲のテーマは、瞬間にふけることと夜の強烈さであり、パーティーを何度も続けるよう呼びかけています。
tripleS – Girls Never Die
“Girls Never Die” is the lead single from tripleS’s album “ASSEMBLE24,” a song about resilience and the power of perseverance. It tells the story of girls who rise again after falling, embracing the value of failure and the refusal to be seen as losers. The song’s genre is a mix of K-pop with modern pop influences, creating an anthem for empowerment and strength. The lyrics highlight the determination to never give up, to shine brighter, and to unite as one in the face of challenges. The song is a celebration of the indomitable spirit of girls worldwide.
“Girls Never Die”は、tripleSのアルバム「ASSEMBLE24」からのリードシングルで、強靭さと忍耐力の力について歌った曲です。この曲は、倒れた後に再び立ち上がる少女たちの物語を語り、失敗の価値を受け入れ、負け組として見られることを拒むことをテーマにしています。この曲のジャンルは、K-popと現代のポップの影響を融合させたもので、力強さと自立を讃えるアンセムを生み出しています。歌詞は、決してあきらめず、より強く輝き、困難に立ち向かって一体となる決意を強調しています。この曲は、世界中の少女たちの屈託のない精神を祝福したものです。